Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskanhaju suusta hävisi

Vierailija
23.08.2025 |

kun kävin suuhygienistillä hammaskiven poistossa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain kestää niin vähän aikaa, joskus poistettiin hammaskivet puolesta suusta ja kahden viikon päästä toisesta puolesta.

Kun menin jälkimmäiseen hammaslääkäri hämmästeli että jo puhdistettuun puoleen on kahdessa viikossa kertynyt jo lähes yhtä paljon hammaskiveä kuin puhdistamattomaan puoleen.

Vierailija
2/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vain kestää niin vähän aikaa, joskus poistettiin hammaskivet puolesta suusta ja kahden viikon päästä toisesta puolesta.

Kun menin jälkimmäiseen hammaslääkäri hämmästeli että jo puhdistettuun puoleen on kahdessa viikossa kertynyt jo lähes yhtä paljon hammaskiveä kuin puhdistamattomaan puoleen.

No nyt olet kyllä taitava. Sulla on pakko olla kyllä tehostettavaa aika rajusti suuhygieniassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori opiskelija, +20v. YTHS:ssä kävin hammaskiven poistossa. Ennen minua oli käynyt kurssikaveri, nainen (mies olen). Kertoi, et aivan järkyttävä kokemus. Enpä etukäteisajatellen miettinyt mitään, kunnes tuli mun vuoro.

Voi luoja - (lääkäri!) veteli raspilla kiveä pois, tunsin kuinka veri valui pitkin kaulaa.....

Vuosia myöhemmin sitten taas hygienisti sanoi, et se on mennyttä aikaa, nykyään se tehdään ultraäänellä, ei koske yhtään. Rauhotuin siitä. vitut, se uä-"poran" ääni ja se kipu ienrajassa - tuntu, et taju lähtee. Veteli raspilla (!) loput ja taas veri valui pitkin kaulaa, kuivasi sitä aina välillä.

....

Mulla kyllä on kohtalaisen korkea kivunsietokynnys; hammassärky ja kivessärky on niitä, joita nippanappa pystyn kestämään.

Vierailija
4/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, luulin että lopetit hallituksesta ja Trumpista öyhötyksen.

Mutta hyvä alku tuokin, että otat vastuun omasta suuhygieniasta sen sijaan, että syytät muita pahanhajuisesta hengityksestäsi.

Vierailija
5/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätti sitten lopettaa paskanpuhumisen

Vierailija
6/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori opiskelija, +20v. YTHS:ssä kävin hammaskiven poistossa. Ennen minua oli käynyt kurssikaveri, nainen (mies olen). Kertoi, et aivan järkyttävä kokemus. Enpä etukäteisajatellen miettinyt mitään, kunnes tuli mun vuoro.

Voi luoja - (lääkäri!) veteli raspilla kiveä pois, tunsin kuinka veri valui pitkin kaulaa.....

Vuosia myöhemmin sitten taas hygienisti sanoi, et se on mennyttä aikaa, nykyään se tehdään ultraäänellä, ei koske yhtään. Rauhotuin siitä. vitut, se uä-"poran" ääni ja se kipu ienrajassa - tuntu, et taju lähtee. Veteli raspilla (!) loput ja taas veri valui pitkin kaulaa, kuivasi sitä aina välillä.

....

Mulla kyllä on kohtalaisen korkea kivunsietokynnys; hammassärky ja kivessärky on niitä, joita nippanappa pystyn kestämään.

Tuonkohan takia jotkut suuhygienistit ovat alkaneet uudelleen raapimaan. Se sattuu. Pitää varta vasten pyytää ultraääni.

Vierailija
7/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasvälien tikuttamisella tuo ongelma pysyy kurissa.

Vierailija
8/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslanka käyttöön aamuin illoin ja ruokailun jälkeen jos ruokaa jumittuu väleihin. Myös proput nielussa saattavat haista tooooosi pahalle. 

Vierailija
9/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää et ota suuhun galua ahterista suoraan

Vierailija
10/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesetkö hampaasi aamuin ja illoin ja lankaat hammasvälit?

Vierailija
11/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hammaskivet putsaa suuhygienisti. Itsellä oli aikavaraus n. 40 min ja puhdisti kaiken kerralla.

Vierailija
12/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

Jos sen homman osaa, niin se on kivuton. 

Vierailija
13/13 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vaan hammashoitajan rinnat poskellani, se on paras paikallispuudutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi