Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustaminen kielitaidottomana

Vierailija
22.08.2025 |

Mitä mieltä matkustamisesta Kreetalle viikoksi. Aurinkomatkojen pakettimatka. Kielitaidoton perhe, 2 aikuista ja 3-vuotias lapsi 

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli. Ei kukaan voi olla noin tyhmä. 

Vierailija
82/85 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useitakin eri-ikäisiä suomalaisia jotka eivät ole oppineet englantia (tai mitään muutakaan vierasta kieltä). Osa heistä matkustaa, mutta tarvitsevat jonkun oppaaksi ja tulkiksi kun eivät itse pärjää. Se on raskasta kaikille. Toiset taas eivät matkusta samasta syystä.

Luulisi siinä itsetunnon olevan kovalla koetuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useitakin eri-ikäisiä suomalaisia jotka eivät ole oppineet englantia (tai mitään muutakaan vierasta kieltä). Osa heistä matkustaa, mutta tarvitsevat jonkun oppaaksi ja tulkiksi kun eivät itse pärjää. Se on raskasta kaikille. Toiset taas eivät matkusta samasta syystä.

Luulisi siinä itsetunnon olevan kovalla koetuksella.

Yksinkertaisilla ihmisillä on usein rautainen itsetunto.

Vierailija
84/85 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset pitäisi steriloida, etteivät laita geenejään eteenpäin.

Vierailija
85/85 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanti ei ole pakollinen oppiaine. Sen tilalla voi lukea jotain muuta vierasta kieltä.

Englanti on pakollinen. Alkaa ihan kaikilöa viimeistään nelosella. 

Ei ole pakollinen oppiaine Suomessa! Mikään laki ei täällä määrää opiskelemaan englantia. Peruskoulun voi käydä opiskelematta lainkaan englantia.