Matkustaminen kielitaidottomana
Mitä mieltä matkustamisesta Kreetalle viikoksi. Aurinkomatkojen pakettimatka. Kielitaidoton perhe, 2 aikuista ja 3-vuotias lapsi
Kommentit (85)
Kreetalla on usein ruokalistat tavernoissa myös suomeksi. Suosittelen rohkeasti matkalle ja kun ihastutte niin aloitatte englanninkielen kotiopiskelun, pikku hiljaa, parina iltana viikossa kohti seuraavaa matkaa. Kirjastossa on luultavasti lastenkirja : Opi englantia Akun ja Mikin kanssa, lapsenkin kanssa voisitte aloitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse osaan alkeet juuri ja juuri. Mies ei mitään
Miksi te ette ole oppineet koulussa englantia? Kai te olette edes peruskoulun käyneet.
Tätä mäkin ihmettelen. Mä ainakin katson myös paljon sarjoja ja elokuva ja kuuntelen mitä puhutaan enkä vain lue tekstiä. Netissä tulee katsottua videoita ja luettua uutisia englanninkielellä. Mun mielestä erikoista, että nykypäivänä ei osata englantia edes jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Kun on rahaa ja osaa ne pari sanaa mitä tarvitsee ruokaa tilatessa tai kaupassa niin selviää. Ei se kyllä mitään hauskaa ole. Olen yrittänyt oppia englantia aikuisenakin ihan tosissaan. Se ei vain jää päähän. En jotenkin vain pysty oppimaan niin että se avautuisi mulle. Musikaalisuuden suhteen olen yhtä nolla. Mikä todistaa teorian kielipään ja musikaalisuuden yhteydestä. Kuuntelen kyllä musiikkia mutta jään sen suhteenkin tavallaan ulkopuoliseksi.
Mä en ole musikaalinen, mutta osaan silti englantia kohtuullisen hyvin. En ole edes koskaan kuullut tuollaisesta, että kielten oppiminen ja musikaalisuus liittyy toisiinsa.
Eipä sitä omilla Aasian ja Afrikan reissuilla ole ollut mulla ja vastapuolella monesti yhteistä kieltä ja hyvin on pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko lentokentällä liikkuminen hankalaa? Siis ensin turvatarkastukseen ja sitten ettimään oikea portti, mistä lento lähtee?
ap
En ole ollut valmismatkalla, jossa opas apuna. Lentokentät yleensä helppoja jos ei tarvitse vaihtaa konetta (teillä suora lento oletan).
Ajoissa kentälle,ettei tule kiirettä.
Check in, tee automaatilla Helsingin lentokentällä. Henkilökuntaa lähistöllä auttamassa, jos opas ei paikalla. kysy apua tarvittesa heiltä. Passi tai varausnumero esillä, kun kone kysyy sitä. Luet ohjeet, merkitsee ruumaan menevien laukkujen määrän, kone antaa boarding pass laput (säilytä passien kanssa nämä yhdessä) ja matkalaukkuihin tarrt. Kiinnitä tarrat (kysy apua) ja jätä laukut baggage drop hihnalle, kylteistä näet paikan. Pienet otat koneeseen mukaasi (lue rajoitukset, mitä ruumaan Ja mitä koneeseen saa ottaa).
Security controlin läpi kuljette(turvatarkastus) ja etsit boarding passissa lukevan gaten (lähtöportti), jonne menette odottamaan konetta. lähtöportti kannattaa tarkistaa isoilta näytöltä, joskus saattaa muuttua.
Mahdollinen passintarkastus matkalla portille on helppo.
Kun Gate aukeaa, matkustajat kuulutetaan koneeseen, seuraa kuulutuksia Portin lähellä. Boarding pass ja passi (tai henkilö todistus) näytetään koneeseen noustessa.
Perillä seuraa muita matkustajia hihnalle hakemaan laukkunne (belt=hihna, lento Helsingistä näytöllä kertoo hihnan numeron, minne laukut tulee). Opas varmaan kyltin kanssa odottaa ja ohjaa oikeaan bussiin.
Paluu samalla kaavalla.
Isovanhemmat olivat 70-luvulla Amerikassa, ja vanhemmat matkustelleet myös paljon, ja aina selvinneet ilman englannin taitoa oppaiden avulla. käsillä ja elekielillä kyllä selviätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette ole oppineet koulussa englantia? Kai te olette edes peruskoulun käyneet.
Tätä mäkin ihmettelen. Mä ainakin katson myös paljon sarjoja ja elokuva ja kuuntelen mitä puhutaan enkä vain lue tekstiä. Netissä tulee katsottua videoita ja luettua uutisia englanninkielellä. Mun mielestä erikoista, että nykypäivänä ei osata englantia edes jonkun verran.
Toisaalta, harva osaa matematiikkaa, vaikka on elämän perustietoja. Pikavipit vasemmisto kuvittelee ilmaiseksi rahaksi budjettiin. Miksi arvostella muita, jos omat taidot vajavaiset?
https://www.google.com/maps/place/Happy+Cafe/@28.4151195,-16.5526642,3a…
tuossa ois otos happy cafen menusta
Ei kansakoulussa englantia ollut. kansalaiskoulussa muutamille vapaaehtoisille pikkuisen,mutta oppivatkohan.
Kerran Kreikan matkalla koneessa levisi joku paha flunssa tai influenssa melkein kaikkiin matkustajiin. Oma puolisokinn oli kovassa kuumeessa yön ja aamulla mentiin respaan kyselemään lääkärin osoitetta. Ne piirsi mulle karttaan lääkäriaseman sijainnin ja lopulta sinne alas kertyi pitkä jono matkalaisia ja yhdessä sitten marsittiin lääkärin vastaanotolle isolla porukalla. Lääkäri antoi paperipussillisen lääkkeitä. Puollso joutui vielä käymään Suomessa muissa asioissa tutussa lääkärissä ja oli näyttänyt niitä lääkkeitä, niin se katseli reseptejä ja sanoi, että herra varjelkoon, aika vahvoja droppeja siinä oli. Mutta tauti parani.
Vierailija kirjoitti:
Ei kansakoulussa englantia ollut. kansalaiskoulussa muutamille vapaaehtoisille pikkuisen,mutta oppivatkohan.
No ei siellä järjenkäyttöäkään näköjään opetettu. Ap kertoi heidän olevan pienen lapsen vanhempia, eivät he ole mitään kansakoulua tai kansalaiskoulua käyneet. En ole mäkään ja olen 46v. No ap onkin typerä ja lapsellinen trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, harva osaa matematiikkaa, vaikka on elämän perustietoja. Pikavipit vasemmisto kuvittelee ilmaiseksi rahaksi budjettiin. Miksi arvostella muita, jos omat taidot vajavaiset?
Ei mulla ole vajavaiset taidot. Englannin osaaminen on ihan perustaitoja ja kummallista, että nuoret ihmiset ei sitä osaa.
Olen matkustanut Aurinkomatkoilla Madeiralle. Kun matka on varattu voin ottaa käyttöön heidän Omaloma äpin. Se on hämmästyttävän täynnä lomaan liittyviä asioita : LISÄPALVELUT eli retket ja varauksen voit tehdä äpin kautta, KOHDETIETOA sisältää runsaasti tietoa. ja OTA YHTEYTTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Kerran Kreikan matkalla koneessa levisi joku paha flunssa tai influenssa melkein kaikkiin matkustajiin. Oma puolisokinn oli kovassa kuumeessa yön ja aamulla mentiin respaan kyselemään lääkärin osoitetta. Ne piirsi mulle karttaan lääkäriaseman sijainnin ja lopulta sinne alas kertyi pitkä jono matkalaisia ja yhdessä sitten marsittiin lääkärin vastaanotolle isolla porukalla. Lääkäri antoi paperipussillisen lääkkeitä. Puollso joutui vielä käymään Suomessa muissa asioissa tutussa lääkärissä ja oli näyttänyt niitä lääkkeitä, niin se katseli reseptejä ja sanoi, että herra varjelkoon, aika vahvoja droppeja siinä oli. Mutta tauti parani.
Tosiaan, matkavakuutus kannattaa ottaa kaikille ennen reissua. Sen avulla lääkäriin tarvittaessa ja kuitit mukaan jos joudutte maksamaan itse paikan päällä hoidon/lääkkeet. Kotona vain ilmoitus vakuutusyhtiölle, ja saat rahat tilille. Ilman vakuutusta näistä tulee turhia huolia, jos hoito vaatii sairaalassa oloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei siellä järjenkäyttöäkään näköjään opetettu. Ap kertoi heidän olevan pienen lapsen vanhempia, eivät he ole mitään kansakoulua tai kansalaiskoulua käyneet. En ole mäkään ja olen 46v. No ap onkin typerä ja lapsellinen trolli.
Onko Englanti pakollinen kieli koulussa, en tiennytkään.
Miksi Ylilauta alkaa näyttämään asialliselta keskustelupalstalla vauva-palstaan verrattuna, täällää pelkkää halveksuntaa ja muille nauramista peruskoulu pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko lentokentällä liikkuminen hankalaa? Siis ensin turvatarkastukseen ja sitten ettimään oikea portti, mistä lento lähtee?
ap
Oletko siis ensimmäistä kertaa matkustamassa ulkomaille, vai vedätätkö vaan ihan ihme keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole vajavaiset taidot. Englanni
Silti haukut muita ja et osaa kertotaulua itse, aika vajaata sinulta.
jos et kykene tuomaan keskusteluun mitlln positiivista lisåar oa, kannattaisiko olla hiljaa loukkausten sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ylilauta alkaa näyttämään asialliselta keskustelupalstalla vauva-palstaan verrattuna, täällää pelkkää halveksuntaa ja muille nauramista peruskoulu pohjalta.
Mummo ottaa nyt nitronsa ja menee nukkumaan. Hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa sä oikein elät? Englanti on ollut jo vuosikymmeniä yksi pakollinen oppiaine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo ottaa nyt nitronsa ja menee nukkumaan. Hyvää yötä.
Kun toinen mummo ei kykene muuhun kuin loukkaamaan muita. Miksi naiset ovat muille naisille pahoja, loukataan, haukutaan,... Saatko tyydytystä?
Mä otin kerran samalle matkalle mukaan tutun pariskunnan, jotka ei osanneet yhtään kieliä, eivätkä olleet uskaltautuneeet edes Tukholmassa käydä. Lopulta innostuivat niin kovasti matkailusta, että kiersivät kaikki Taimaat ja Kuubat ym eksoottisetkin kohteet, Siihen aikaan kyllä taisi yleensä olla oppaat mukana, niin ei ihan ollut itsensä varassa. Usein kyllä joutuivat sairaaloissa käymään, kun ihan kaikki katumyyjienkin tarjoamat herkut oli pakko syödä. Kerrran muisteltiin nauraen, miten monen maan sairaalassa he olivat usein vatsataudin takia olleet.