Matkustaminen kielitaidottomana
Mitä mieltä matkustamisesta Kreetalle viikoksi. Aurinkomatkojen pakettimatka. Kielitaidoton perhe, 2 aikuista ja 3-vuotias lapsi
Kommentit (85)
Hyvin ap pärjäät. Kotimaan kentällä taitaa jo olla matkaopas ja jos ei ole, niin Suomen päässä saa kyllä neuvoa kun kysyy. Sitten kohteen päässä on suomalainen matkaopas.
Olen todistanut yhden kielitaidottoman matkustamista ja hyvin on mennyt. Tästä syystä on juurikin keksitty pakettimatkat, että kaikki voivat lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse osaan alkeet juuri ja juuri. Mies ei mitään
Miksi te ette ole oppineet koulussa englantia? Kai te olette edes peruskoulun käyneet.
Tätä mäkin ihmettelen. Mä ainakin katson myös paljon sarjoja ja elokuva ja kuuntelen mitä puhutaan enkä vain lue tekstiä. Netissä tulee katsottua videoita ja luettua uutisia englanninkielellä. Mun mielestä erikoista, että nykypäivänä ei osata englantia edes jonkun verran.
Toisaalta, harva osaa matematiikkaa, vaikka on elämän perustietoja. Pikavipit vasemmisto kuvittelee ilmaiseksi rahaksi budjettiin. Miksi arvostella muita, jos omat taidot vajavaiset?

Mitä ihmettä sä oikein sekoilet? :D Olet täysin harhainen koska keksit musta asioita jotka ei pidä paikkaansa. Se nyt vain on kylmä tosiasia, että englannin osaaminen on perustaito. Huvittavaa, että joillakin menee noin tunteisiin tosiasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kansakoulussa englantia ollut. kansalaiskoulussa muutamille vapaaehtoisille pikkuisen,mutta oppivatkohan.
No ei siellä järjenkäyttöäkään näköjään opetettu. Ap kertoi heidän olevan pienen lapsen vanhempia, eivät he ole mitään kansakoulua tai kansalaiskoulua käyneet. En ole mäkään ja olen 46v. No ap onkin typerä ja lapsellinen trolli.
Onko Englanti pakollinen kieli koulussa, en tiennytkään.
Miksi Ylilauta alkaa näyttämään asialliselta keskustelupalstalla vauva-palstaan verrattuna, täällää pelkkää halveksuntaa ja muille nauramista peruskoulu pohjalta.
Missä todellisuudessa sä oikein elät? Englanti on ollut jo vuosikymmeniä yksi pakollinen oppiaine.
Peruskoun englanti? Hmm, iso joukko ei opi edes lukemaan suomeksi,miten luulet englannin opetuksen tason olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kansakoulussa englantia ollut. kansalaiskoulussa muutamille vapaaehtoisille pikkuisen,mutta oppivatkohan.
No ei siellä järjenkäyttöäkään näköjään opetettu. Ap kertoi heidän olevan pienen lapsen vanhempia, eivät he ole mitään kansakoulua tai kansalaiskoulua käyneet. En ole mäkään ja olen 46v. No ap onkin typerä ja lapsellinen trolli.
Miksi Ylilauta alkaa näyttämään asialliselta keskustelupalstalla vauva-palstaan verrattuna, täällää pelkkää halveksuntaa ja muille nauramista peruskoulu pohjalta.
Missä todellisuudessa sä oikein elät? Englanti on ollut jo vuosikymmeniä yksi pakolline
Ei se poista sitä faktaa, että englanti on pakollinen oppiaine peruskoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sulle kertomassa tosiasioita peruskoulupohjalta. Sähän tässä typeryyksiä kirjoitit ja selitit jostakin kansakoulusta/kansalaiskoulu
Tiedän monia peruskoulun käyneitä, joiden englannin taito on todella surkea. Mitä hyödyt muiden kielitaidon haukkumisesta?
Kyllä pitää olla melkoinen luuseri, jos ei osaa edes vähän englantia. Kehitysvammaiset erikseen, mutta kyllä ns. tavallisen ihmisen pitäisi jotakin osata.
Sanot vain efkaristo ja parakallo. Siis ole hyvä/kiitos, aluksi. Opettele enkkua, se kuuluu jo sivistykseen. Voi jestas.
Englanti ei ole pakollinen oppiaine. Sen tilalla voi lukea jotain muuta vierasta kieltä.
MITEN voi olla kielitaidottomia taaperoikäisen vanhemmat nyky-SUomessa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette ole oppineet koulussa englantia? Kai te olette edes peruskoulun käyneet.
Kyllä kouluenglanti unohtuu, jos englantia ei käytä koulun jälkeen. Suomessa on valtavasti ihmisiä, jotka eivä osaa juurikaan englantia. Mietin omaa saksan taitoani. Opiskelin saksaa lukiossa, mutten ole sitä sen jälkeen käyttänyt. Aika täydellisesti on saksa unohtunut. Tosin nyt muutaman vuoden ajan olen kertaillut saksaa ja lukion oppimäärä alkaa olla uudelleen muistissa. Siis kielen unohtaa, jollei sitä käytä. Toisaalta on myös niin, että kerran hankittu kielitaito on palautettavissa harjoittelulla.
Pakettimatkat on tehty juuri sinua varten. Eikun menox.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä todellisuudessa sä oikein elät
Vieras kieli on pakollinen oppiaine joko A- tai B-kielenä. Sen ei ole pakko olla englanti. Oletko peruskoulupudokas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole peruskoulupudokas. Olen varmasti opiskellut enemmän kuin sä. Kyllä menee kovasti ihmisillä tunteisiin kun peräänkuulutetaan perustaitoa ihmisiltä. No ihan sama mulle, omapahan on häpeänne. Olisi kannattanut siellä koulussa edes vähän kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kuitenkin läpäissyt peruskoulun? Veikkaisin hänen osaavan englantia kuitenkin paremmin kuin keskiverto kreikkalainen matkailualalta oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanti on pakollinen.
t kielten opettaja
Vierailija kirjoitti:
Englanti ei ole pakollinen oppiaine. Sen tilalla voi lukea jotain muuta vierasta kieltä.
Englanti on pakollinen. Alkaa ihan kaikilöa viimeistään nelosella.
Tarvitseeko lauseiden olla niin pitkiä ja täynnä kielioppisääntöjä, että olennainen selviää? Tarzankin pärjää mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englanti on pakollinen. Alkaa ihan kaikilöa viimeistään nelosella.
Ehkä jossain junttikoulussa jossa muita vaihtoehtoja ei ole. Sielläkin tosin A-ruotsi on vaihtoehto.
En ole sulle kertomassa tosiasioita peruskoulupohjalta. Sähän tässä typeryyksiä kirjoitit ja selitit jostakin kansakoulusta/kansalaiskoulusta jotka on lopetettu joskus 70-luvulla.