Matkustaminen kielitaidottomana
Mitä mieltä matkustamisesta Kreetalle viikoksi. Aurinkomatkojen pakettimatka. Kielitaidoton perhe, 2 aikuista ja 3-vuotias lapsi
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Onko matkaopas siis Suomenkin päässä lentokentällä auttamassa?
ap
Voi herrajumala. Joo, hän tulee hakemaan teidät kotoa lentokentälle, pitää kaikkia kädestä lennon aikana ja nukkuu koko matkan hotellihuoneessanne. Sitä se all inclusive -palvelu tarkoittaa.
Opettele muutamat tärkeimmät lauseet jne. Hyvin pärjäätte,apua saa kyllä. Reissuun vaan jos mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kun on rahaa ja osaa ne pari sanaa mitä tarvitsee ruokaa tilatessa tai kaupassa niin selviää. Ei se kyllä mitään hauskaa ole. Olen yrittänyt oppia englantia aikuisenakin ihan tosissaan. Se ei vain jää päähän. En jotenkin vain pysty oppimaan niin että se avautuisi mulle. Musikaalisuuden suhteen olen yhtä nolla. Mikä todistaa teorian kielipään ja musikaalisuuden yhteydestä. Kuuntelen kyllä musiikkia mutta jään sen suhteenkin tavallaan ulkopuoliseksi.
Pääsit kuitenkin koulusta läpi vitosen keskiarvolla, vaikka et oppinut nuorenakaan mitään?
Ihan hyvin siellä pärjää vaatimattomallakin kielitaidolla. Jos mietityttää, niin kannattaa koettaa valita sellainen kohde missä on suomenkielinen opas. Lentokentällä oppaat on odottamassa aulassa, ennen sitä on noudettu laukut. Siinäkin voi hieman seurailla muita saman lennon matkustajia. Ei muuta kuin reissuun.
Onko lentokentällä liikkuminen hankalaa? Siis ensin turvatarkastukseen ja sitten ettimään oikea portti, mistä lento lähtee?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko Kreetalla hyvin englantia? Eikö siellä ollut niitä metsäpaloja?
ap
Kuulostatte ihanteellisilta turisteilta.
??
Vierailija kirjoitti:
Opettele muutamat tärkeimmät lauseet jne. Hyvin pärjäätte,apua saa kyllä. Reissuun vaan jos mieli tekee.
No pitäisi myös ymmärtää se, mitä vastapuoli siihen vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko lentokentällä liikkuminen hankalaa? Siis ensin turvatarkastukseen ja sitten ettimään oikea portti, mistä lento lähtee?
ap
Tämä paljastui trollaukseksi jo aikaa sitten. Pysy kotonasi.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän nuo aasialaiset turistit pärjäävät reissussa, kun eivät edes kehtaa hävetä kielitaidottomuuttaan?
Niitä on aina joku 20 hengen lauma. Se kielitaidottomuus hukkuu siihen yleiseen sähellykseen ja töpötykseen.
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko Kreetalla hyvin englantia? Eikö siellä ollut niitä metsäpaloja?
ap
Miten nämä liittyy yhteen? Paraneeko kielitaito jos saari palaa?
Vierailija kirjoitti:
No itse osaan alkeet juuri ja juuri. Mies ei mitään
Miten on edes mahdollista Suomessa? Mies joku ulkomaalainen vai ja oppinut suomea?
Vierailija kirjoitti:
ap
Joo, eli ensin jätetään laukut lähtöaulassa, sitten turvatarkastuksen läpi lähtöportille. Lähtöaulassa näkee monitorista lennon numeron ja tiskin mihin laukut jätetään. Ja kohteessa saavuttaessa lähdetään seuraamaan exit tai baggage reclaim kylttejä laukkujen noutopaikalle. Siitä onkin sitten yleensä lyhyt matka saapumisaulaan jossa oppaat odottaa.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ette selviydy kyllä lentokentällä Kreetalla mitenkään, jos ette osaa yhtään kieltä. Tulette helposti ryöstetyksi ja huijatuksi.
Nykyisin ei enää matkaoppaita riitä joka hotelliin, joten enemmän omin voimin ja kielin joutuu itse pärjäämään.
Ja pärjäähän siellä, turistipaikoisa saa ruokalistankin varmaan suomeksikin ja olen itse joillekin tarjoilijoille opettanut tärkeimpiä sanoja suomeksi.
Jos menee ravintolaan, ja näkee vaikka jossain pöydässä herkullisen näköisen annoksen, voi näyttää tarjoilijalle, että tahtoo tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on rahaa ja osaa ne pari sanaa mitä tarvitsee ruokaa tilatessa tai kaupassa niin selviää. Ei se kyllä mitään hauskaa ole. Olen yrittänyt oppia englantia aikuisenakin ihan tosissaan. Se ei vain jää päähän. En jotenkin vain pysty oppimaan niin että se avautuisi mulle. Musikaalisuuden suhteen olen yhtä nolla. Mikä todistaa teorian kielipään ja musikaalisuuden yhteydestä. Kuuntelen kyllä musiikkia mutta jään sen suhteenkin tavallaan ulkopuoliseksi.
Pääsit kuitenkin koulusta läpi vitosen keskiarvolla, vaikka et oppinut nuorenakaan mitään?
Kuka niin on sanonut?
Mullakin oli englanti vitonen, mutta keskiarvo 8,6. Hyvin olen elämässä pärjännyt.
Kyllä te siellä pärjäätte, mutta räytyy ihmetellä, jos noin nuoret sanovat olevansa kielitaidottomia. Mitä olette tehneet koulun Englannintunneilla vuosikaudet? Haaskanneet aikaa. Kannattaa ainakin kuunnella englanninkielistä puhetta leffoista ja sarjoista ja ainakin vähän yrittää sanoa itsekin jotain. Kyllä se puhekin siitä vähitellen kehittyy. Rohkeasti vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista koulun englannista yhtään mitään. Sen mitä osaan tai ei voi puhua osaamisesta. Vaan ulkoa muistetusta parista sanasta ja fraasista. On jäänyt mieleen aikuisena kun on tarpeeksi monta kertaa nähnyt ne jossain.
Vierailija kirjoitti:
Paljon saa viestittyä eleillä ja äännähdyksillä. Jos haluaa naudanlihaa, muodostaa sormillaan päähänsä sarvet ja huutaa muu, muuu! Sika-aterian saa röhkimällä.
Puhelimessa voi käyttää google kääntäjää, harjoittelut nyt käyntiin, kääntäjässä voi myös kuunnella miten sana lausutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tämä paljastui trollaukseksi jo aikaa sitten. Pysy kotonasi.
On tällaisiakin oikeasti, ovat ehkä vanhoja isovanhempia tai kehitysvammaisia. Yhden tällaisen tapauksen tiedän matkoilta ja kuulosti, että oli tuskien taival ja näiden vanhusten lapsi oli järkyttynyt.
Kuulostatte ihanteellisilta turisteilta.