Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Johtavassa asemassa oleva ex mies vieraannuttaa lasta äidistään

Vierailija
22.08.2025 |

Olen pitkään yrittänyt kestää tilannetta, jossa exäni on todella hankala. Jouduimme erota, koska hän oli aivan kamala minua kohtaan.

Lapsen aloitettua koulun hän aloitti vieraannuttamisen. Hän deittaili muita jo suhteemme loppumetreillä ja löysi lyhyempiä suhteita jo ennen minua. Uskaltauduin treffeille vasta muutama vuosi eromme jälkeen ja löysin uuden kumppanin melko nopeasti. Siitä se raivo repesi ja exäni on systemaattisesti manipuloinut koulupolkunsa alussa olevaa lastamme. Nyt on mennyt puolitoista kuukautta, kun olen lapsen viimeksi nähnyt.

Pelkään exääni. Hän on hyvin arvostetussa asemassa yrityksessä, jossa työskentelee. Hän tulee hyvin juttuun kaikenlaisten ihmisten kanssa ja ihmiset pitävät hänen julkiskuvasta. 

Mitä voin tehdä, että saan lapseni luokseni edes joka toinen viikko. Exä ei suostu mihinkään ja on manipuloinut lasta niin paljon ettei lapsi halua tulla luokseni.

Mistä saan oikeasti apua?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt pitää tämän salassa, koska ex on niin raivoherkkä. Nyt veljeni kuuli asiasta ja haluaisi puhua exälle. Siinä käy niin etten enää koskaan näe lastani, jos ex saa tietää, että perheeni tietää. 

Tämä on todella pelottavaa. 

Aloittaja

Vierailija
2/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuskasi ja oli samassa tilanteessa. Ei siihen auttanut edes sossu, sillä tämä ukko sai valehdeltua, että käytän huumeita. En käytä, enkä edes ole koskaan maistanut. Hän toisin oli aivan totaali juoppo, joka oli yksi syy miksi jätin hänet, samoin kuin manipulointi. Hän sai myös puhuttua, että mulla on kaksiuuntainen mielialahäiriö, sillä panin kaikkia ja kaikkea ja siksi tietenkin lähdin. Ja siis, ei ole ja itse asiassa työskentelen psykiatrilla. Ois saattanut työkaverit heittää jo osastolle jos maniassa juoksisin ympäri ämpäri. Vaadi kuitenkin itsellesi omaa sossua ja sitä, että sua kuunnellaan. Sossuilla on pahatapa mennä vain yhden puolelle, tiedän tämän suurimmaksi osaksi työstäni. Se ei ole ok. 

En osaa auttaa sinua, mutta olen tukena jos haluat jakaa tuskaasi. 

Ps. Mun mies oli myös isossa asemassa ja kaiken lisäksi politiikassa mukana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt pitää tämän salassa, koska ex on niin raivoherkkä. Nyt veljeni kuuli asiasta ja haluaisi puhua exälle. Siinä käy niin etten enää koskaan näe lastani, jos ex saa tietää, että perheeni tietää. 

Tämä on todella pelottavaa. 

Aloittaja

Tiedän tuon tunteen. Yksikin väärä liike, hän kiristää vielä lisää lapsella. Lapsi oppii pelkäämään toista vanhempaa, jos toinen tätä manipuloi. Täytyy olla todella taitava psykologi joka hoksaa sen, ettei pelolla ole perää. Täytyy osata kysyä tarkemmin, sillä Lapsi ei osaa kertoa kuin toisen vanhemman tarinan. Ei omaa. 

Voimia todella paljon. 

Vierailija
4/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan kauheeta. Meillä loppui vasta oikeuden päätöksellä.

Vierailija
5/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia se lökäpöksy on hyvä vaihtoehto.Tsemppiä sinne päin.

Vierailija
6/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvoja tai muu ulkopuolinen väliin.

Vierailija
7/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset ex miehet ovat pahimpia, ovat yleensä narsisti-psykopaatti-sosiopaatteja...

jos aiot ottaa kumppanin johtavassa asemassa olevasta (etenkin kaljun sellaisen) tarkista todella hyvin onko hänellä edellä mainittuja piirteitä, useimmilla on... eron jälkeen he tuhoavat ex kumppaninsa kaikin tavoin

Vierailija
8/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvoja tai muu ulkopuolinen väliin.

Sivusta kysyisin mitä lastenvalvoja voi tehdä vieraannuttamiselle? 

Vierailija
9/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluun kannattaa olla yhteydessä. Myös Isät lasten asialla niminen järjestö antaa vertaistukea ja ohjeistusta vieraannuttamiseen liittyviin asioihin. Tuo nimi vaan on typerä, kun  myös äidit ovat vieraannuttamusen kohteena ja siellä on myös naisia toiminnassa mukana. Aloita vaikka soittamalla sinne ja ota tosiaan lastensuojeluun yhteyttä. Nämä on tosi ikäviä juttuja, voimia sinulle, t. Sosiaalityöntekijä

Vierailija
10/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta kuin tsempata. Itselläkin sama tarina. En ole nähnyt lapsiani yli kahteen vuoteen. Sossu on antanut exälle vallan päättää saanko edes puhua heidän kanssaan puhelimessa. Exä ei vastaa kun soitan.

Vierailija
11/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri samassa tilanteessa. Olen voimaton asian suhteen. Haluaisin sanoa miehelle, mutta kaveri ei anna.

Voiko asiasta tehdä lasun anonyymisti?

Vierailija
12/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sukuaisi avuksi ja lakimies, jos saatte. Kerätkää todisteita että olet hyvä äiti. Ja vaatikaa oikeuksia. Lapsi tosiaan tarvitsee äitiä ja hyvää äitiä.

Vierailija
13/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi muuta kuin tsempata. Itselläkin sama tarina. En ole nähnyt lapsiani yli kahteen vuoteen. Sossu on antanut exälle vallan päättää saanko edes puhua heidän kanssaan puhelimessa. Exä ei vastaa kun soitan.

ja olen nähnyt tapauksia missä sossut ovat kyseisen exän sukulaisia ja tekevät kaikkensa tuhotakseen lasten äidin

Vierailija
14/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sossu voi sellaisen vallan antaa? Onko lapset huostaanotettu? Ei sossu tapaamisista ym.  päätä, vaan huoltajat. Tai sitten on oikeuden päätös.  Mutta sossulla ei ole tuollaista valtaa päättää asioista, ainoastaan siinä tapauksessa, jos lapset huostassa.

Vierailija
15/20 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja olen nähnyt tapauksia missä sossut ovat kyseisen exän sukulaisia ja tekevät kaikkensa tuhotakseen lasten äidin

Jos näin on, niin sellaiset sossut ovat esteellisiä olemaan perheen asioissa mukana. Ja toiseksi, sossuilla ei ole päätäntävaltaa, vaan vanhemmat tekevät sopimukset tai sitten ne haetaan oikeusteitse. Sossuilla ei ole mitään valtaa päättää, jos lapsia ei ole otettu huostaan, koittakaa nyt ymmärtää se.

Vierailija
16/20 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä, miten olet antanut asian olla 1,5 kuukautta. Miksi pelkäät exää? Miksi tuot esiin hänen ammattinsa? Varaa aika lastenvalvojalle, tarvittaessa oikeuteen.

Kumman luona on lapsen osoite? 

Vierailija
17/20 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapseesi yhteyttä monin eri tavoin. Laita hänen kännykkäänsä mukavia, neutraaleja viestejä/kuvia. Oletteko somessa? Pidä huoli siitä, että niitä ei voi mitenkään tulkiva negatiivisesti/manipuloiviksi. Näin lapsesi tietää, että ajattelet häntä, et ole unohtanut. Pahimmassakin tapauksessa kun lapsi kasvaa, hän alkaa automaattisesti kyseenalaistaa myös isänsä käytöstä. Hän voi lähestyä sinua, jolloin sinulla on mahdollisuus kertoa tarinan toinen puoli, rauhallisesti ja asiallisesti.

Vierailija
18/20 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi käy kouluakin etkä muka ole nähnyt häntä. Et ole käynyt koulun pihassa hakemassa lasta? Ilmeisesti et ole huoltaja sitten eikä ole sovittuja tapaamisia. 

Vierailija
19/20 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs sossu voi sellaisen vallan antaa? Onko lapset huostaanotettu? Ei sossu tapaamisista ym.  päätä, vaan huoltajat. Tai sitten on oikeuden päätös.  Mutta sossulla ei ole tuollaista valtaa päättää asioista, ainoastaan siinä tapauksessa, jos lapset huostassa.

Kiireellinensijoitus, teini ei saanut uutta puhelinta. Sai kilarit ja löi minua. Koulussa olivat soittaneet sossuille kun nuorin oli itkenyt sen vuoksi kun näki. Homma kääntyi niin että lapset haettiin samantien kouluistaan ja minua epäiltiin väkivaltaiseksi. Sitten huumeidenkäyttäjäksi ja juopoksi. Testit negat tietysti. Eikä väkivaltaakaan. Mutta tässä meni 3kk jona aikana isä tapasi lapsia joka päivä sijaisperheessä. Jona aikana lapset alkoivat uskoa että olen juoppo narkkari. Itse en saanut pitää yhteyttä, en tiennyt edes missä ovat kuin suunnilleen. 

Vierailija
20/20 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin herkästi kannata täällä lähteä opastamaan ja neuvomaan koska ulkopuolisina emme tiedä kokonaistilannetta mikä kullakin tänne kirjoittajalla on.

Helposti kaikki syyt vyörytetään entisen kumppanin tai lapsen toisen vanhemman syyksi ja silti kovin usein tilanne on jokseenkin kokonaan päinvastainen.

Suomessa kukaan vanhempi yksin ei päätä lapsen ja toisen vanhemman tapaamisista, siellä on taustalla aina syynsä miksi ei vaikka lapsen asuminen ole vuoroviikoin tai muutoinkaan toisen vanhemman luona.

Niin monta kuin perhettäkin on näitä syitä miksi on erilaisia tapaamis järjestelyjä.

Siksi on turhaa sekaantua ulkopuolisten tuollaisiin, niissä on yleensä kaikissa viranomaistaho mukana, lapsen edun vuoksi ja hyvä niin, todella tärkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme