Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sama kuvio kaikilla 50+ ystävillä, mies jättää yhtäkkiä

Vierailija
22.08.2025 |

Parissa vuodessa monta ystävääni on joutunut jätetyksi nuoremman takia. Kaikki sellaisia miehiä, joista en ikinä olisi uskonut. Mutta nyt huomaan kuvion. Nainen koulutettu, nätti ja kiva, luottaa täysin mieheensä ja siihen, että kaikki jatkuu. Lapset ovat olleet keskiössä pitkään. Mitään matkoja ei tehdä ilman lapsia. Rouvat ovat kauniita, mutta lihoneet n. 15 kg  suhteen alkuajoilta. Suurin kiinnostus kohdistuu lapsiin ja kodin sisustukseen ja remontointiin. Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin, mutta on vaikuttanut siltä, ettei mieskään sitä enää kaipaa, vaan hänellekin riittää kodin remontointi ja yhteiset arkiset puuhat ja jutustelu. Sitten pamahtaa, miehellä on uusi, nuorempi nainen, ja koko elämä menee uusiksi. Miehen päässä naksahtaa jokin ja hän muuttuu tutusta täysin vieraaksi.

Kommentit (553)

Vierailija
161/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ystäväni alkoi 29-vuotiaana seurustella 53-v pallomahaisen pälvikaljun kanssa, joka oli vastikään eronnut 30 vuoden avioliitosta. Heille on tulossa nyt kolmas lapsi neljän vuoden sisään. Ensimmäinen lapsi syntyi 11 kk tapaamisesta. Kaiken huippu on se, että miehellä on vieläpä useita lastenlapsia!

Enemmän ihmettelen kyllä tuota miestä, että miten papparainen lähtee vielä toiselle lapsiperhekierrokselle.

Tai no en ehkä ihmettelekään: vaimo hoitaa lapset ja kotihommat, ex-vaimo hoitaa ne lastenlapsiin liittyvät ikävät asiat. Eihän se miehen osa perhe-elämässä ole mitenkään vaikea. Geenit eteenpäin, mutta mitään vastuuta ei tarvitse ottaa. Mikäs tuossa köllötellessä

Itse naisena päättänyt hankkia lapset yksin, miehet vaan loisivat.

Vierailija
162/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma juttu, että kun ero tulee naiselle yllätyksenä, niin se johtuu miehen kilahtamisesta. Jos taas ero tulee miehelle yllätyksenä, on kaikki tietävinään ettei mies vaan ole kuunnellut kun nainen on yrittänyt viestiä parisuhteen ongelmista.

Voiskohan se olla, että joskus siltä naiseltakin on jäänyt kuuntelematta ja mies on vain saanut tarpeekseen. Useinhan sitä ihminen lopettaa ongelmista puhumisen kun huomaa, ettei tule kuulluksi. Jos ei ole tarkkaavainen voi se näyttää siltä, että kaikkihan on hyvin. Siellä se tyytymättömyys kuitenkin kytee.

Ja tuon kun vielä yhdistää tähän lausahdukseen "Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin, mutta on vaikuttanut siltä, ettei mieskään sitä enää kaipaa, vaan hänellekin riittää kodin remontointi ja yhteiset arkiset puuhat ja jutustelu" ap:n postauksesta, niin vaikea uskoa eron tulleen yllätyksenä. Suhde on muutettu yksipuoleisella päätöksellä kaveruudeksi ja sitten ihmetellään, kun toinen halusikin vielä jotain muuta.

Jos taas mies kirjoittaisi vastaavaa, niin jo olisi päivänselvää että tuollainen impotentti kuuluukin jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö jotenkin sääliä? Aivan oikein teille. Nuorempana kukaan ei ollut tarpeeksi hyvä ja vain rikkaat status-miehet kelpasivat. Sitten kun itse rupsahdetaan ja lopetetaan seksi, niin sellaista pitäisi loppuelämä katsella? :)

Eiköhän loppuelämä mene kissojen ja viinitonkan kanssa nuorempia naisia kadehtien.

Mistä niitä nuoria naisia pitäisi kadehtivat?

Tämäpä. Mulla on onnellinen avioliitto, hyvä seksielämä ja hyvä aviomies ja silti loppuelämä kissojen kanssa kuulostaa mukavalta vaihtoehdolta, pitikö sen olla rangaistus? Viinistä en välitä.

Vierailija
164/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono diili oli lähteä vanhemman mukaan. 10 vuotta alkoi tuntua riipalta.

Vierailija
165/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä tiedä ketään. Mun mies jos lähtisi niin sille ei voi mitään. Suurin osa pärjää ilman sitä miestäkin. Nämä asiat miettinyt jo etukäteen että mulla on vaan tämä yksi elämä eikä sitä yksi mies kaada. En katkeroitusi. Olen jo 60-vuotias.

Sama. Olen nelikymppinen ja on vielä pieni lapsi. Mutta elämä ei pyöri miehen ympärillä. Haluan kuitenkin hänen olevan onnellinen. Jos hän päättäisi lähteä, toivottaisin onnea matkaan ja lataisin Tinderin. Tämä ajattelutapa myös motivoi pitämään kropan ja kasvot kuosissa ja hormonit tasapainossa:)

Vierailija
166/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuttavistani on eronnut 35-45 v välillä ja uusi kumppani samaa ikäluokkaa. Yhdessä tapauksessa mies 50+  muutti 15 v nuoremman 3 lapsen yksinhuoltajan luo. Vauva oli valmiina, ei tarvinnut itse tehdä 

Vierailija
167/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, juuri näin kävi. Mies vaihtoi minut 10 v. nuorempaan naiseen vuosi sitten. Minulle jäi teinit, asuntolaina, laskut ja sähkölämmitteinen rivari. Onneksi on vielä terveys ja työpaikka että tästä selvitään sekä vanhoja ystäviä. Selvisi että nainen oli löytynyt viime kesän festareilta ja muutama kuukausi siinä sitten pidetty salasuhdetta ja leikitty vielä perheenisää. 22 v. parisuhde takana että on tässä itsellisessä elämässä opettelemista. 

Asuntolaina sulla oli aiemminkin. Tosin miehen kanssa yhteinen ja nyt sinkkutalous.

Itsekin erosin aikoinaan 22v liitosta ja jäin lasten kanssa.

Tuntuu se pahalle kun selviää petos. Tosin parempi että ennemmin kuin myöhemmin, mieti jos vasta esim. ensi kesänä niin siinä tuntisi itsensä superdorkaksi.

Syyttelin itseäni pitkään vaan vihdoin tajusin että minua on viety kuin litran mittaa koska luotto exmieheen oli 200%. Ei tullut mieleenkään että hän ei ollut yhtä sitoutunut kuten minä olin.

Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.

Vierailija
168/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten menopaussi aiheuttaa niin huonoa käytöstä, että moni mies ei sitä jaksa.

Vierailija
169/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten menopaussi aiheuttaa niin huonoa käytöstä, että moni mies ei sitä jaksa.

Ja miesten vaihdevuodet tekevät miehistä kärttyisiä vanhoja ukkoja. Mikään ei ole koskaan hyvin.

Vierailija
170/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi siinä olla ihan muitakin syitä. Saarnaavat vegaanit ja pahasti vasentuneet menevät herkästi vaihtoon.

Mihin meinasit vaihtaa? Persut on enimmäkseen miehiä. 

Vierailija
171/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Sitä ei pysty ymmärtämään kokemusperusteisesti ennenkuin itse ehtinyt vaihdevuosiin, niin totaalisesti muuttuu kaikki, eikä keho varoita mitään.

En tajua mistä puhut. Haluja on. Kuivuuteen on tuotteita.

T. Vaihdevuosi-ikäinen

Vierailija
172/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa, mutta tästä ei vaan puhuta palstalla. Jos puhut tästä aiheesta, niin muut yleensä naiset alkavat vähättelemään sinua tai leimaavat trolliksi. Palaute sinulle on yleensä muilta naisilta, "eihän 40-55v miehestä kukaan nuorempi nainen huoli tai ehkä olet ymmärtänyt jotain väärin ja ylireagoit".

Omakin mies jättä minut 11v sitten ja vaihtoi nuorempaan naiseen. Nyt heillä on kaksi lasta ja omakotitalo. Meidän yhteinen lapsi taas on kokonaan unodettu miehen toimesta. Aina hänellä löytyy jokin syy, miksi ei voisi tavata tai viettää aikaa oman tyttärensä kanssa. Itseäni suututtaa miehen käytös kovasti, mutta en minä toista voi pakoittaakaan.

N57

Mikä sitä nuorempaa naista kiinnosti vanhemmassa miehessä, joka oli valmis hylkäämään oman lapsensa? Jännä juttu, että muuten miehet v

Jaa, sen kun tietäisin mitä sen naisen päässä on liikkunut, kun päätti lähteä miehen matkaan. Eipä naista näyttänyt kovin paljon haittaavan se, että rikkoo toisen perheen. Ymmärrän että hän oli tuolloin sinkku ja että vika oli myös omassa miehessä. Mutta olisi tämä nainen voinut hyvin etsiä samanikäisen tai anakin vapaan vanhemman miehen, eikä tunkea toisen avioliittoon. Taitaa olla (melkein) jokainen mies heti valmis pettämään nuoren naisen kanssa, jos tämä antaa näyttää vihreää valoa seksin harrastamiselle. En tarkoita että kaikki miehet olivat sikoja, mutta 99% kyllä pettäisi, jos vaan saisin siihen mahdollisuuden.

N57

Aika tyypillinen sisäistetyn sovinismin mielipide, joita usein vanhemmat naiset viljelee. Miehellä ei ole mitään vastuuta tekemisistään, ei ole oikein edes aikuinen. Nuori nainen vain tulee ja ei voi mitään. Niinpä niin. Ja vielä vingut tuollaisen perään, jota jopa itse pidät jotenkin aikuiseksi vajaana.

Vierailija
173/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana olin kyllä pahempi. Nykyään leppoisasti katson ja jotain voin kommentoida vaan kun saa tuhahduksen "sä vanha et voi tietää" niin annanpa olla. Eestään he sen löytää.

T. Vaihdevuosi-ikäinen

Vierailija
174/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on itsellään ns. ukkoutumisvaihe, jolloin testosteroni laskee, tulee potenssiongelmia ja kiukuttelevat lähipiirilleen. Noin kuusikymppisenä.

Vierailija
175/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi siinä olla ihan muitakin syitä. Saarnaavat vegaanit ja pahasti vasentuneet menevät herkästi vaihtoon.

Mihin meinasit vaihtaa? Persut on enimmäkseen miehiä. 

Persuhullu heräsi. Vaivaako krapula pahastikin?

Vierailija
176/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei meillä ole enää seksiä ollut sen jälkeen, kun oma kiinnostus loppui, mutta ei tuo mies ole siitä mitään valittanut. Silti se vaan yhtäkkiä vaihtoi nuorempaan."

Hoksaako kukaan, mikä ylläolevassa on pielessä?

Vierailija
177/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei meillä ole enää seksiä ollut sen jälkeen, kun oma kiinnostus loppui, mutta ei tuo mies ole siitä mitään valittanut. Silti se vaan yhtäkkiä vaihtoi nuorempaan."

Hoksaako kukaan, mikä ylläolevassa on pielessä?

Tuskin nykypäivän nelikymppisistä kukaan enää ihmettelee, jos mies lähtee tuon takia. Ennemminkin boomereiden ja vanhempien äksien pohdintaa. 

Mutta entäs kun miestä ei kiinnosta seksi (kenenkään kanssa)? Mitä tekisin? 

Vierailija
178/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä pitää paikkansa, mutta tästä ei vaan puhuta palstalla. Jos puhut tästä aiheesta, niin muut yleensä naiset alkavat vähättelemään sinua tai leimaavat trolliksi. Palaute sinulle on yleensä muilta naisilta, "eihän 40-55v miehestä kukaan nuorempi nainen huoli tai ehkä olet ymmärtänyt jotain väärin ja ylireagoit".

Omakin mies jättä minut 11v sitten ja vaihtoi nuorempaan naiseen. Nyt heillä on kaksi lasta ja omakotitalo. Meidän yhteinen lapsi taas on kokonaan unodettu miehen toimesta. Aina hänellä löytyy jokin syy, miksi ei voisi tavata tai viettää aikaa oman tyttärensä kanssa. Itseäni suututtaa miehen käytös kovasti, mutta en minä toista voi pakoittaakaan.

N57

Mikä sitä nuorempaa naista kiinnosti vanhemmassa miehessä, joka oli valmis hylkäämään oman lapsensa? Jännä juttu, että muuten miehet v

Kyllä se on se suhteessa oleva henkilö, joka perheensä rikkoo lähtiessään toisen mukaan. Ärsyttää, että miehiä pidetään tuollaisina perässä vedettävinä ressukoina, jotka vieras nainen vaan ottaa ja vie. Kyllä se mies tekee ihan itse tietoisen valinnan jättäessään puolisonsa, ei häntä kukaan siihen pakota.

Vierailija
179/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä päätelmä tästä voi tehdä. Kannattaa keskittyä uraan. Ei liikaa luoda paineita ihmissuhteisiin. Jos on koti-äiti niin on siinä vaikea löytää töitä jos viime työpaikasta on aikaa. Etenkin tietotekniikka kehittyy nopeesti. Sit pitäs elättää viä lapset. Ja kämppä jää naiselle maksettavaksi jos ei myytyä saa. Mahdoton yhtälö. Helppo miehen on lähteä nuoren matkaan ja hankkia vuokrakämppää  itelle. No Luulis että velka on yhteinen. Miehellä silti uraa ollu koko suhteen ajan.

On kyllä vaikea kuvio. Ite eronnut jo 6 vuotta sitten sovussa. Ei ollu enää velkoja. Nyt ei oo missää tekemisissä hänen kanssaan. Kun ei lapsia tullu. 

Vierailija
180/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä Porvoossa on joskus niin kummallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän