Sama kuvio kaikilla 50+ ystävillä, mies jättää yhtäkkiä
Parissa vuodessa monta ystävääni on joutunut jätetyksi nuoremman takia. Kaikki sellaisia miehiä, joista en ikinä olisi uskonut. Mutta nyt huomaan kuvion. Nainen koulutettu, nätti ja kiva, luottaa täysin mieheensä ja siihen, että kaikki jatkuu. Lapset ovat olleet keskiössä pitkään. Mitään matkoja ei tehdä ilman lapsia. Rouvat ovat kauniita, mutta lihoneet n. 15 kg suhteen alkuajoilta. Suurin kiinnostus kohdistuu lapsiin ja kodin sisustukseen ja remontointiin. Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin, mutta on vaikuttanut siltä, ettei mieskään sitä enää kaipaa, vaan hänellekin riittää kodin remontointi ja yhteiset arkiset puuhat ja jutustelu. Sitten pamahtaa, miehellä on uusi, nuorempi nainen, ja koko elämä menee uusiksi. Miehen päässä naksahtaa jokin ja hän muuttuu tutusta täysin vieraaksi.
Kommentit (552)
Uutta elämää kohti ja matkoja. Jos niillä naisilla on mahdollisuus sellaiseen kivaan.
Mulla kävi näin, en olis ikinä uskonut. Näin jälikäteen olen tyytyväinen että näin kävi. Kokonaan uusi elämä, uusi rakkaus itselläkin. Parempi.
Jännä että oman tuttavapiirin yli viisikymppisille ei ole ollenkaan käynyt noin.
Luultavasti siunaus niille jätetyille naisille loppupeleissä.
Okei. Omassa tuttavapiirissä ei tuollaista ole tapahtunut. Yleisempää on, että naispuolinen on halukkaampi, kuin miehensä. Paitsi toki minä itse, halut loppui vaihdevuosiin ja olenkin jo miehelle ilmoittanut, että tämä liitto päättyy lähivuosina. Ei tule ero hänelle ainakaan puskista.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Sitä ei pysty ymmärtämään kokemusperusteisesti ennenkuin itse ehtinyt vaihdevuosiin, niin totaalisesti muuttuu kaikki, eikä keho varoita mitään.
Minulla roikkui sitkeässä toisen raskauden jälkeen ylimääräistä painoa avioliitossa ollessani. Kävin useamman kerran viikossa liikkumassa ja söin ihan terveellisesti.
Eron jälkeen loppui stressi ja lähti paino laskuun kuin huomaamatta, nyt monet yli 10 vuoden takaiset vaatteet ovat jopa reilun kokoisia ja näytän tosi freesiltä, ja todellakin nautin elämästä enkä yhtään kituuta! Pitkittynyt stressi ja kuormitus tekee uskomattoman paljon naisen ulkonäölle.
Ja joku kun kuitenkin miettii, niin minä olin lähtijä, miehen nykyinen on vanhempi (ja isompikokoinen), minun puolestaan nuorempi.
Ai jaa, mun ystävillä taas kellään ei ole noin.
Olen avioliitossa miehen kanssa joka erosi n. 50v, ei toisen naisen vuoksi niinkään vaan itsensä. Halusi vielä elämältä enemmän. Yhteys vaimoon oli mennyt,lapsetkin kasvaneet. Hyvä työpaikka ja hyvä kuntoinen kaveri lähti tylsyydestä kävelemään. Tapasimme kolme vuotta myöhemmin, nyt ollaan jo oltu yhdessä lähemmäs 20v, olen kymmenisen vuotta miestä nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Toivotaan näille ihanne isukeille vielä monta vauvaa 🤣 ... siinä hän todella saisi sen mitä tilasi 😌
Voi Pentti, tää on nyt aika väsynyt trollaus.
Juu juu, niitä nuoria naisia on tyrkyllä ihan joka sormelle 50+ perheellisille kaljuuntuville kaljamahoille 🤭👍
Eipä tuo mitään haittaisi. Asuntolaina maksettu, joten ostaisin rahoillani jonkun kivan kämpän läheltä Hgin keskustaa.
Se on kumma juttu, että kun ero tulee naiselle yllätyksenä, niin se johtuu miehen kilahtamisesta. Jos taas ero tulee miehelle yllätyksenä, on kaikki tietävinään ettei mies vaan ole kuunnellut kun nainen on yrittänyt viestiä parisuhteen ongelmista.
Voiskohan se olla, että joskus siltä naiseltakin on jäänyt kuuntelematta ja mies on vain saanut tarpeekseen. Useinhan sitä ihminen lopettaa ongelmista puhumisen kun huomaa, ettei tule kuulluksi. Jos ei ole tarkkaavainen voi se näyttää siltä, että kaikkihan on hyvin. Siellä se tyytymättömyys kuitenkin kytee.
Ihmisille iskee n. 50-v usein kriisi, koska ymmärretään että "kuolema" vaanii nurkan takana. Saattaa olla että samoihin aikoihin myös omat vanhemmat sairastuvat/kuolevat, ja/tai lapset lentää pesästä.
JOS ymmärtää mistä kyse, sen käsittely helpompaa. Osa sitten 'sekoaa' ja vaihdetaan (ehkä ihan hyväkin) parisuhde uuteen/ ostetaan moottoripyörää/ vaihdetaan työpaikkaa jne. että tunnetaan olevansa 'elossa'.
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, niitä nuoria naisia on tyrkyllä ihan joka sormelle 50+ perheellisille kaljuuntuville kaljamahoille 🤭👍
Vuoroviikkoisille 😅😅. Mies saa seksiä jatkossa korkeintaan joka toinen viikko.
Mun tuttavapiirissä ei ole käynyt noin ja minä olen parisuhteessa.
55v.
Kyllä, juuri näin kävi. Mies vaihtoi minut 10 v. nuorempaan naiseen vuosi sitten. Minulle jäi teinit, asuntolaina, laskut ja sähkölämmitteinen rivari. Onneksi on vielä terveys ja työpaikka että tästä selvitään sekä vanhoja ystäviä. Selvisi että nainen oli löytynyt viime kesän festareilta ja muutama kuukausi siinä sitten pidetty salasuhdetta ja leikitty vielä perheenisää. 22 v. parisuhde takana että on tässä itsellisessä elämässä opettelemista.