Sama kuvio kaikilla 50+ ystävillä, mies jättää yhtäkkiä
Parissa vuodessa monta ystävääni on joutunut jätetyksi nuoremman takia. Kaikki sellaisia miehiä, joista en ikinä olisi uskonut. Mutta nyt huomaan kuvion. Nainen koulutettu, nätti ja kiva, luottaa täysin mieheensä ja siihen, että kaikki jatkuu. Lapset ovat olleet keskiössä pitkään. Mitään matkoja ei tehdä ilman lapsia. Rouvat ovat kauniita, mutta lihoneet n. 15 kg suhteen alkuajoilta. Suurin kiinnostus kohdistuu lapsiin ja kodin sisustukseen ja remontointiin. Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin, mutta on vaikuttanut siltä, ettei mieskään sitä enää kaipaa, vaan hänellekin riittää kodin remontointi ja yhteiset arkiset puuhat ja jutustelu. Sitten pamahtaa, miehellä on uusi, nuorempi nainen, ja koko elämä menee uusiksi. Miehen päässä naksahtaa jokin ja hän muuttuu tutusta täysin vieraaksi.
Kommentit (552)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, niitä nuoria naisia on tyrkyllä ihan joka sormelle 50+ perheellisille kaljuuntuville kaljamahoille 🤭👍
Vuoroviikkoisille 😅😅. Mies saa seksiä jatkossa korkeintaan joka toinen viikko.
Sekin on enemmän kuin mitä mies sai ennen eli ei huono diili
Osa miehistä alkaa kaipaamaan siinä viidenkymmenen ikävuoden jälkeen yksinoloa ja omaa rauhaa. He vetäytyvät ulkopuolelle kaikesta niin paljon kuin on mahdollista.
Ja jossain kohtaa lähtevät sitten siitä avioliitosta, jotta saavat olla oikeasti täysin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun tulisikin joku nuori ihana nainen ja ottaisi tuon miehen! En pistäisi vastaan ollenkaan, että nuori ihana nainen alkaisi keitellä perunat, pestä kalsarit ja hoitaa miehen metsästyskoirat. Minä voisin siirtyä takavasemmalla aivan suosiolla ja alkaa elämään ihan omaa elämää ilman miestä ja hänen koiriaan.
Jätä se Esa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, niitä nuoria naisia on tyrkyllä ihan joka sormelle 50+ perheellisille kaljuuntuville kaljamahoille 🤭👍
Vuoroviikkoisille 😅😅. Mies saa seksiä jatkossa korkeintaan joka toinen viikko.Sekin on enemmän kuin mitä mies sai ennen eli ei huono diili
Ei huono ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä viiskymppisistä perheenisistä kiinnostuvia nuorempia naisia oikein löytää?
Tätä olen itsekin miettinyt. Oma mies on kaksi vuotta minua vanhempi. En ole koskaan ollut kiinnostunut itseäni reilusti vanhemmista (enkä nuoremmistakaan) miehistä. Ei minun olisi tarvinnut 35-vuotiaana tyytyä kehenkään viisikymppiseen. Nämä ystäväni ovat kaikki mielestäni nättejä, samaa tasoa entisten puolisoidensa kanssa. Joku pohti, mistä tiedän ystävieni seksielämästä. Kysyjät lienevät miehiä, koska aikuiset naiset kyllä puhuvat läheisten ystäviensä kanssa seksistä, synnytyksistä, vaihdevuosista ym. Nivelkivut, limakalvojen ohenemiset ja muut krempat käydään läpi ihan kursailematta. Mutta onneksi on ystäviä, joiden kanssa voi tilata lisää skumppaa ja nauraa yhdessä tälle elämälle.
-AP
Kova yritys mennä läpi naisesta. Mutta sun eläytymiskyky on 0, joten toi kuulostaa siltä, etttä autisti on lukenut naistenlehtiä - ei siltä, että olisit nainen.
Kyllähän autokin vaihdetaan välillä tuoreempaan.
M52
Vaikka nyt pidänkin aloitusta pelkkänä provona, jossa tarkoitus saada ylipainoiset naiset epävarmoiksi (miehethän ovat kyllä itse vielä ylipainoisempia), niin onhan siinä viidenkympin villityksessä jotain perää.
Se on ikä kun havahtuu siihen, että jos jotain haluaa vielä elämässään tehdä, on aika alkaa tekemään. Oma elämä saattaa alkaa tuntumaan tylsältä. Kaipaa sitä energiaa mitä elämässä nuorena oli. Asiat joista on nauttinut, juuri ne remontit ja sisustamiset ja auton vaihdot, saattaa alkaa tuntumaan merkityksettömiltä ja kaipaa jotain suurempia tunne-elämyksiä. Joillakin se suurempien elämysten kaipuu sitten kohdistuu suhteen ulkopuolisiin ihmisiin.
Ja toisaalta miksei. Ei ihmistä ole ehkä tarkoitettu viehättymään yhdestä ihmisestä niin pitkään kuin ihmiset nykyään elävät. Aikaisemmin maailmassa suuri osa leskeytyi jo tuossa iässä ja pääsi luvallisesti vaihtamaan tai kuoli itse pois. Vaatimus siihen että yhden ihmisen pitäisi kiinnostaa vaikkapa 40-50 vuotta, saattaa olla vain liian vaikea.
Ehkä naisetkin voisi ottaa mallia noista stereotypioiden miehistä ja tehdä mitä itse haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ystäväpiiriin kuuluu taas kuuluu naisia, jotka jättäneet yli 50 vuotiaina ja jopa jo 60 v. täytettyään miehensä koska ovat halunneet lastensa aikuistuttua itsellisen naisen elämän eivätkä halua lopun elämäänsä passata toista ihmistä ja kenties ajautua jossain vaiheessa myös ikääntyvän miehensä hoitajaksi. Osalla eroon vaikuttavana tekijänä on myös miehen vanhemmiten lisääntynyt alkoholin käyttö. Nämä naiset pärjäävät pääsääntöisesti hyvin ilman miestä ja tähän vaikutuksensa avioeron osituksessa saadut osuudet yhteisestä omaisuudesta ja varoista.
Jos mies on naista tasokkaampi, niin silloin mies yleensä jättää naisen. Jos taas nainen on miestä tasokkaampi, niin silloin nainen on jättäjä.
Jos molemmat puolisoista ovat vähemmän tasokkaita ja täysin itsenäiseen elämään kyvyttömiä nössöjä tai sitten molemmat pariskunnan osapuolet ovat tasokkaita ja valinneet puolisokseen aikanaan itsensä kaltaisen, niin pysyvät varmimmin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Osa miehistä alkaa kaipaamaan siinä viidenkymmenen ikävuoden jälkeen yksinoloa ja omaa rauhaa. He vetäytyvät ulkopuolelle kaikesta niin paljon kuin on mahdollista.
Ja jossain kohtaa lähtevät sitten siitä avioliitosta, jotta saavat olla oikeasti täysin yksin.
Tällaista ilmiötä ei ole. Kuvailit 50v naisen vahingossa. Mies ei lähde ennen kuin on uusi piika katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjahahmo, kuten Wallander, ei oikeat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Sitä ei pysty ymmärtämään kokemusperusteisesti ennenkuin itse ehtinyt vaihdevuosiin, niin totaalisesti muuttuu kaikki, eikä keho varoita mitään.
Keho varoittaa jo vuosia aikaisemmin, jos haluaa kuunnella. Lääkkeetkin löytyvät hormoneista ja rasvoista. Sekä tietenkin liikunnasta ja terveestä ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä viiskymppisistä perheenisistä kiinnostuvia nuorempia naisia oikein löytää?
Tätä olen itsekin miettinyt. Oma mies on kaksi vuotta minua vanhempi. En ole koskaan ollut kiinnostunut itseäni reilusti vanhemmista (enkä nuoremmistakaan) miehistä. Ei minun olisi tarvinnut 35-vuotiaana tyytyä kehenkään viisikymppiseen. Nämä ystäväni ovat kaikki mielestäni nättejä, samaa tasoa entisten puolisoidensa kanssa. Joku pohti, mistä tiedän ystävieni seksielämästä. Kysyjät lienevät miehiä, koska aikuiset naiset kyllä puhuvat läheisten ystäviensä kanssa seksistä, synnytyksistä, vaihdevuosista ym. Nivelkivut, limakalvojen ohenemiset ja muut krempat käydään läpi ihan kursailematta. Mutta onneksi on ystäviä, joiden kanssa voi tilata lisää skumppaa ja nauraa yhdessä tälle elämälle.
-AP
Kova yritys mennä läpi naisesta. Mutta sun eläytymiskyky on 0, joten toi kuulostaa siltä, etttä autisti on lukenut naistenlehtiä - ei siltä, että olisit nainen.
Jep, Näin naisena -mies on vähän tönkkö noissa kirjoituksissaan. Paistaa liikaa läpi mitä mieltä hän on naisista, joten hän ei oikein pysty eläytymään siihen miten naiset todellisuudessa ajattelee ja kirjoittaa. Hahmot on aina jotenkin vähän liian yksinkertaisia, koska hän pitää naisia vähän yksinkertaisina.
Meillä mieliala-lääkkeet vei seksihalut molemmilta. Välillä on jätetty ne vähäksi aikaa pois ja nautittu. Olisipa lääkkeitä jotka ei näitä haluja veisi
Pitäisikö jotenkin sääliä? Aivan oikein teille. Nuorempana kukaan ei ollut tarpeeksi hyvä ja vain rikkaat status-miehet kelpasivat. Sitten kun itse rupsahdetaan ja lopetetaan seksi, niin sellaista pitäisi loppuelämä katsella? :)
Eiköhän loppuelämä mene kissojen ja viinitonkan kanssa nuorempia naisia kadehtien.
En tiedä muista kuin omasta isästä, joka vaihtoi 10 v nuorempaan just 55-vuotiaana. Vaikka tapa jolla sen teki ei ollut ok, niin ei se "tullut puskista" kuin äidille. Kaikki muut oli ihmetelleet jo pitkään miten se kestää sitä paskaa kohtelua ylipäänsä. Ei se sitten jaksanutkaan loputtomiin. Äiti sen sijaan vieläkin ihmettelee, että miten sillä "napsahti" yhtäkkiä. Kerran kännissä isä paljasti, että seksi oli loppunut 8 vuotta ennen "puskista tullutta napsahdusta".
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö jotenkin sääliä? Aivan oikein teille. Nuorempana kukaan ei ollut tarpeeksi hyvä ja vain rikkaat status-miehet kelpasivat. Sitten kun itse rupsahdetaan ja lopetetaan seksi, niin sellaista pitäisi loppuelämä katsella? :)
Eiköhän loppuelämä mene kissojen ja viinitonkan kanssa nuorempia naisia kadehtien.
Mistä niitä nuoria naisia pitäisi kadehtivat?
Miesvihakiimanarttumällirännimätisäkkivittulimapuhävulvauli käy taas kovilla kierroksilla joka ketjussa. Kiireinen viikonloppu taas reppanalla 🤭
Vierailija kirjoitti:
Kadehtien nuorempia naisia, jotka eivät ole vielä oppineet, millaisia riippakiviä jotkut miehet osaavat olla? Viinitonkka ja kissat kuulostavat leppoisalta elämältä :D