Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sama kuvio kaikilla 50+ ystävillä, mies jättää yhtäkkiä

Vierailija
22.08.2025 |

Parissa vuodessa monta ystävääni on joutunut jätetyksi nuoremman takia. Kaikki sellaisia miehiä, joista en ikinä olisi uskonut. Mutta nyt huomaan kuvion. Nainen koulutettu, nätti ja kiva, luottaa täysin mieheensä ja siihen, että kaikki jatkuu. Lapset ovat olleet keskiössä pitkään. Mitään matkoja ei tehdä ilman lapsia. Rouvat ovat kauniita, mutta lihoneet n. 15 kg  suhteen alkuajoilta. Suurin kiinnostus kohdistuu lapsiin ja kodin sisustukseen ja remontointiin. Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin, mutta on vaikuttanut siltä, ettei mieskään sitä enää kaipaa, vaan hänellekin riittää kodin remontointi ja yhteiset arkiset puuhat ja jutustelu. Sitten pamahtaa, miehellä on uusi, nuorempi nainen, ja koko elämä menee uusiksi. Miehen päässä naksahtaa jokin ja hän muuttuu tutusta täysin vieraaksi.

Kommentit (553)

Vierailija
261/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut, että nämä nuoret naiset ottavat ison riskin perustaessaan perheen 50-60-vuotiaan eronneen miehen kanssa. Oma mies tätä ikäluokkaa ja monella hänen hyväkuntoiseksi luulemallani tutulla jo aika pahoja terveysongelmia. Koronaaritautia, silmänpohjarappeumaa, eturauhasvaivoja naishormonihoitoineen, kärähdys paksunsuolen syövän seulonnassa jne. Päällepäin ei siis uskoisi ja vaivat johtaneet uusperheen sisäiseen salaiseen stressiin. Nuoret vaimot joutuneet tiukkoihin tilanteisiin, kun mies alkaakin ajaa alas uraa. Osa-aikatöihin ja OVElle. Nyt yksi muutti eroon miehestä kun pelkäsi omaishoitajuutta. Ja nämä jutut on tosia.

Tunnet siis tuollaisia pareja, joissa yli viisikymppisellä on merkittävästi nuorempi nainen? Itse en tunne yhtäkään, vaikka tuttavapiirini on laaja. Suuren ikäeron parisuhteet ovat harvinaisia ja ovat keskittyneet alempiin tuloluokkiin tilastojen mukaan.

Omassa tuttavapiirissä eroaminen on aika harvinaista ja syyt ovat olleet vakavia.

Vierailija
262/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla isosti varakkaita sellaiset 50+ miehet jotka kiinnostaa selvästi nuorempia naisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nainen jättää ikuisen vauva miehen jota pitää passata ja mieli on kuin kakaralla edelleen. Nämä vanhat ukot sitten fantsioi olevansa haluttuja ja ahdistelee nuoria instamalleja. Nainen voittaa siis erossa. Lisää omaa aikaa, vähemmän vastuuta ja nainen alkaa erossa hehkumaan. Miehet rapistuu entisestään

Vierailija
264/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä on 50+ miehiä joilla ei ole kaljamahaa eikä kaljuuntumista juurikaan mutta eivät vielä ole vaihtaneet nuorempaan

Vierailija
265/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mä oon 17 vuotta nuorempi kuin mun 50+ mies. Siinähän sit koittaa nuorempaa etsiä, hah.

Vierailija
266/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo mitään haittaisi. Asuntolaina maksettu, joten ostaisin rahoillani jonkun kivan kämpän läheltä Hgin keskustaa.

Kannattaa erota jo nyt, kun mies ei näköjään merkkaa mitään sinulle ja unelmakin on jo mietittynä.

Vierailija
267/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma juttu, että kun ero tulee naiselle yllätyksenä, niin se johtuu miehen kilahtamisesta. Jos taas ero tulee miehelle yllätyksenä, on kaikki tietävinään ettei mies vaan ole kuunnellut kun nainen on yrittänyt viestiä parisuhteen ongelmista.

Voiskohan se olla, että joskus siltä naiseltakin on jäänyt kuuntelematta ja mies on vain saanut tarpeekseen. Useinhan sitä ihminen lopettaa ongelmista puhumisen kun huomaa, ettei tule kuulluksi. Jos ei ole tarkkaavainen voi se näyttää siltä, että kaikkihan on hyvin. Siellä se tyytymättömyys kuitenkin kytee.

Ja nyky-Suomessa juuri tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Vierailija
268/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Naisviha näkyväksi.

Vierailija
269/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri, mutta olen samaa mieltä. Jälkikäteen ihan naurattaa, kun en edes mitenkään voinut kuvitella, että jollain yli 10 vuotta vanhemmalla miehellä olisi ollut romanttisia ajatuksia minua kohtaan. Kerrankin yksi minua työasioissa hienosti kestinnyt mies sanoi johonkin minun sanomaani, josta tuo ilmeni, että "enhän minä ole kuin 11 vuotta sinua vanhempi" :) Jostain syystä tuossa iässä ikäero tuntui valtavalta, nykyään ei niinkään.

Nyt kymmenen vuotta vanhempi mies olisi henkisesti samalla aaltopituudella, mutta en silti ottaisi koska terveysongelmat ja laskeva testosteroni alkaa kolkutella ovella. Eli henkisen yhteyden sijaan fyysiset erot ovat näkyvämpiä yli nelikymppisenä. 

Vierailija
270/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Omassa tuttavapiirissä ei tuollaista ole tapahtunut. Yleisempää on, että naispuolinen on halukkaampi, kuin miehensä. Paitsi toki minä itse, halut loppui vaihdevuosiin ja olenkin jo miehelle ilmoittanut, että tämä liitto päättyy lähivuosina. Ei tule ero hänelle ainakaan puskista.

Hirmu kilttiä, kun olet ilmoittanut hänelle jo etukäteen.

Vierailija
271/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin Copilotilta:

Yli 10 vuoden ikäero on 5 prosentilla pariskunnista, osa näistä siis niin päin, että vaimo on vanhempi. Yli 20 vuoden ikäero on 0,4 prosentilla pariskunnista. Ikäeropariskunnilla on alhaisempi koulutustaso kuin muilla pariskunnilla ja tilanne voi selittyä sillä, että alemmissa tuloluokissa Copilotin mukaan sosiaalinen normi ikäerolle voi olla hyväksyttävämpi kuin ylemmissä tuloluokissa.

Vierailija
272/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha väsähtänyt mies on juuri sitä, väsähtänyt. Vaikka kuinka treenaisi, elämä loppuu pian. Eläkeläisellä loppuu työelämä ja ukko kuhnailee kotona joka päivä. 

Vierailija
273/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mä oon 17 vuotta nuorempi kuin mun 50+ mies. Siinähän sit koittaa nuorempaa etsiä, hah.

Ilmeisesti on jo löytänyt. Minkä ikäinen hänen hänen edellinen puolisonsa oli? 

Vierailija
274/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että oman tuttavapiirin yli viisikymppisille ei ole ollenkaan käynyt noin. 

Samoin, ei ole omassa tuttavapiirissä tuollaista ilmiötä. Veikkaisin, että pk-seudulla ja isoissa kaupungeissa tuo vaihtaminen on yleisempää. 

Me täällä maaseudulla ollaan kai niin juntteja, että ollaan tyytyväisiä omaan puolisoon. Käydään marjassa ja sienessä, illalla töllätään telkkaria. Lauantaisin saunassa ja sitten Elämäni biisiä katsomaan. 

Kerran käytiin Espoossa kylässä ja siellä oli tyylinä vuoroviikoin vaimon ja miehen vapaaillat aina viikonloppuisin. Piti kuulemma päästä ravintolaan rentoutumaan ilman puolisoa. Sitten ne sunnuntaina riitelivät ja haukkuivat toisiaan pettämisestä. Me lähdettiin kotiin.

Vierailija
275/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta olen samaa mieltä. Jälkikäteen ihan naurattaa, kun en edes mitenkään voinut kuvitella, että jollain yli 10 vuotta vanhemmalla miehellä olisi ollut romanttisia ajatuksia minua kohtaan. Kerrankin yksi minua työasioissa hienosti kestinnyt mies sanoi johonkin minun sanomaani, josta tuo ilmeni, että "enhän minä ole kuin 11 vuotta sinua vanhempi" :) Jostain syystä tuossa iässä ikäero tuntui valtavalta, nykyään ei niinkään.

Nyt kymmenen vuotta vanhempi mies olisi henkisesti samalla aaltopituudella, mutta en silti ottaisi koska terveysongelmat ja laskeva testosteroni alkaa kolkutella ovella. Eli henkisen yhteyden sijaan fyysiset erot ovat näkyvämpiä yli nelikymppisenä. 

Riippuu henkilöstä. Terveyserot ovat suuria myös yhteiskuntaluokkien välillä eli hyvätuloiset ja koulutetut miehet elävät yli 10 vuotta pitempään kuin sosioekonomisesti heikommin sijoittuneet. He ovat muutenkin terveempiä. Omien vanhempienkin ikäluokassa sen huomaa, että suurin osa noin 80v. on vielä ihan iskussa eikä nykyisin heihinkään tunnu valtavaa ikäeroa, kun olen itse jo lähemmäs 60.

Itselleni ei ole asia ajankohtainen, mutta ainoa sinkkuystäväni kyllä ajattelee samalla tavalla kuin sinä eli hän on hylännyt erään kiinnostavan miehen treffimielessä, koska hän on 10 vuotta vanhempi, siis lähenee 70 ikävuotta. Itse en kyllä tuolla perusteella hylkäisi, jos miehellä on terveet elämäntavat. Katsoisin esimerkiksi mitä hänellä on lautasella. Sehän ei auta yhtään mitään, että on hoikka ja urheilee, jos syö paljon kovia rasvoja. Suonet ovat silloin tukossa. Tupakoi ei enää kukaan nykypäivänä, sitä ei tarvitse tarkkailla. Ja alkoholistit ovat muutenkin poissa laskuista.

Vierailija
276/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että oman tuttavapiirin yli viisikymppisille ei ole ollenkaan käynyt noin. 

Samoin, ei ole omassa tuttavapiirissä tuollaista ilmiötä. Veikkaisin, että pk-seudulla ja isoissa kaupungeissa tuo vaihtaminen on yleisempää. 

Me täällä maaseudulla ollaan kai niin juntteja, että ollaan tyytyväisiä omaan puolisoon. Käydään marjassa ja sienessä, illalla töllätään telkkaria. Lauantaisin saunassa ja sitten Elämäni biisiä katsomaan. 

Kerran käytiin Espoossa kylässä ja siellä oli tyylinä vuoroviikoin vaimon ja miehen vapaaillat aina viikonloppuisin. Piti kuulemma päästä ravintolaan rentoutumaan ilman puolisoa. Sitten ne sunnuntaina riitelivät ja haukkuivat toisiaan pettämisestä. Me lähdettiin kotiin.

Kuulin kerran radio-ohjelman eroamisesta tilastojen kannalta. Siinä tutkija kertoi, että harvinaisinta eroaminen oli maanviljelijäpariskunnilla. Maaseudun ja kaupungin välistä eroa ei tuossa käsitelty, mutta kysyin tekoäly Copilotilta. Sen mukaan eroa ei ole maaseudun ja kaupungin välillä tilastollisesti eli yhtä paljon erotaan molemmissa.

Vierailija
277/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha väsähtänyt mies on juuri sitä, väsähtänyt. Vaikka kuinka treenaisi, elämä loppuu pian. Eläkeläisellä loppuu työelämä ja ukko kuhnailee kotona joka päivä. 

Meillä ukolta loppui hormoonit alle 60v, ei suostu korvaaviin, ettei tulis syöpää. Mut näillä menmään ja hyvin pärjätään ilmankin. On sitä muutakin mukavaa elämässä.

Vierailija
278/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ja seuraus kävi ilmi jo aloitustekstissä. "Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin ja vaikutti, ettei mieskään sitä kaipaa".

Yhtäkkiä miehellä onkin uusi, nuorempi nainen.

OHHOH!! Ylläri, pylläri ja kauhia hämmästys. Mies sittenkin kaipasi seksiä, mutta ei ollut saanut sitä vaimoltaan vuosikausiin, viimeksi joskus kauan ennen vaihdevuosia.

Vaikka vaimoa ei tässä kuussa kiinnosta syödä, niin mies voi silti haluta ruokaa.

Vierailija
279/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja minullakin naksahti päässä. Ihastuin nuoreen mieheen yhtäkkiä ja meinasin laittaa kaiken entisen menemään. Joku järki säilyi enkä näin tehnyt, luojan kiitos.

Vierailija
280/553 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy ja seuraus kävi ilmi jo aloitustekstissä. "Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin ja vaikutti, ettei mieskään sitä kaipaa".

Yhtäkkiä miehellä onkin uusi, nuorempi nainen.

OHHOH!! Ylläri, pylläri ja kauhia hämmästys. Mies sittenkin kaipasi seksiä, mutta ei ollut saanut sitä vaimoltaan vuosikausiin, viimeksi joskus kauan ennen vaihdevuosia.

Vaikka vaimoa ei tässä kuussa kiinnosta syödä, niin mies voi silti haluta ruokaa.

Mutta mies ei kerro että haluaa ruokaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän