Sama kuvio kaikilla 50+ ystävillä, mies jättää yhtäkkiä
Parissa vuodessa monta ystävääni on joutunut jätetyksi nuoremman takia. Kaikki sellaisia miehiä, joista en ikinä olisi uskonut. Mutta nyt huomaan kuvion. Nainen koulutettu, nätti ja kiva, luottaa täysin mieheensä ja siihen, että kaikki jatkuu. Lapset ovat olleet keskiössä pitkään. Mitään matkoja ei tehdä ilman lapsia. Rouvat ovat kauniita, mutta lihoneet n. 15 kg suhteen alkuajoilta. Suurin kiinnostus kohdistuu lapsiin ja kodin sisustukseen ja remontointiin. Vaihdevuodet ovat vieneet kiinnostuksen seksiin, mutta on vaikuttanut siltä, ettei mieskään sitä enää kaipaa, vaan hänellekin riittää kodin remontointi ja yhteiset arkiset puuhat ja jutustelu. Sitten pamahtaa, miehellä on uusi, nuorempi nainen, ja koko elämä menee uusiksi. Miehen päässä naksahtaa jokin ja hän muuttuu tutusta täysin vieraaksi.
Kommentit (553)
Tai sitten niin paljon vaurautta, että on
varaa huomattavan suureen asuntoon
kaupungissa,
kaksio tai kolmio ei ole riittävän väljä
minulle yhteisasumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten menopaussi aiheuttaa niin huonoa käytöstä, että moni mies ei sitä jaksa.
Ei jaksa naisetkaan. Yleensä naisten kaverit jättävät toisensa viimeistään tässä vaiheessa. Uusia sitten etsitään kun pahimmat oireet ovat ohi.
On hyvä muistaa, että miehilläkin on omia vaihdevuosiongelmia hiipuvaan testosteronitasoon liittyen.
Miesten vaihdevuosia ei ole olemassakaan.
Vieläkö nykyaikana joku on noin ulkona, ettei tiedä miesten vaihdevuosista. KVG
Miehet kieltäytyy myöntämästä koska sitkeässä elää se myytti että mies ajat
Oma kokemus on, että pahimmat huudot ja raivoamiset ovat tulleet viisikymppisiltä naisilta työpaikalla. Koskaan ei ole samanikäinen mies flipannut samalla tavalla.
Mulla on sama kokemus tosi voimakkaasti naisvaltaisella työpaikalta. Ja sitten puhelinaspan hommia tehdessä huomasi, että viisikymppiset miehet ovat aivan yhtä vithun hirveitä, tosin eivät vittuile kuten naiset vaan karjuvat ja pätevät, kuka milläkin pikkuputiikin toimariudella. Hankkikaa ihmiset hormonikorvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Sitä ei pysty ymmärtämään kokemusperusteisesti ennenkuin itse ehtinyt vaihdevuosiin, niin totaalisesti muuttuu kaikki, eikä keho varoita mitään.
Apua saa jos haluaa hakea. Ei voi päättää vaan lopettaa seksiä jos toinen vielä haluaa.
Jotkut löytävät vihdoinkin loppuelämänsä kumppanin viiskymppisenä.
Itsellä ainakin tässä vaihdevuosien kynnyksellä seksihalut on lisääntyneet niin, että voisin harrastaa seksiä aamusta iltaan. En tiedä mikä ihmeen urbaanilegenda tuo seksihalujen lopahtaminen oikein on. Itse koen, että kun ei enää tarvi miettiä että tulisi raskaaksi, ja itsensä on hyväksynyt tähän ikään sellaisena kuin on, vie seksin ja halut ihan uudelle tasolle. Alkaa olla itsevarma ja tietää mitä haluaa ja miten haluaa.
Itse olen ajatellut, että nämä nuoret naiset ottavat ison riskin perustaessaan perheen 50-60-vuotiaan eronneen miehen kanssa. Oma mies tätä ikäluokkaa ja monella hänen hyväkuntoiseksi luulemallani tutulla jo aika pahoja terveysongelmia. Koronaaritautia, silmänpohjarappeumaa, eturauhasvaivoja naishormonihoitoineen, kärähdys paksunsuolen syövän seulonnassa jne. Päällepäin ei siis uskoisi ja vaivat johtaneet uusperheen sisäiseen salaiseen stressiin. Nuoret vaimot joutuneet tiukkoihin tilanteisiin, kun mies alkaakin ajaa alas uraa. Osa-aikatöihin ja OVElle. Nyt yksi muutti eroon miehestä kun pelkäsi omaishoitajuutta. Ja nämä jutut on tosia.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että oman tuttavapiirin yli viisikymppisille ei ole ollenkaan käynyt noin.
Sinä et eläkään oikeassa feministisessä kuplassa. Olet pettänyt ja häpäissyt koko naissukupuolen.
Kun tulet kadulla vastaan, niin jyrään sinut alla olevilla telaketjuillani.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ainakin tässä vaihdevuosien kynnyksellä seksihalut on lisääntyneet niin, että voisin harrastaa seksiä aamusta iltaan. En tiedä mikä ihmeen urbaanilegenda tuo seksihalujen lopahtaminen oikein on. Itse koen, että kun ei enää tarvi miettiä että tulisi raskaaksi, ja itsensä on hyväksynyt tähän ikään sellaisena kuin on, vie seksin ja halut ihan uudelle tasolle. Alkaa olla itsevarma ja tietää mitä haluaa ja miten haluaa.
Minulla halut lisääntyivät voimakkaasti juuri ennen vaihdevuosia ja sammuivat sitten lähes kokonaan kuukautisten loputtua. Hormonikorvaushoito toi halut takaisin, muttei enää yhtä voimakkaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä ei ole käynyt noin, Minulle särähti korvaan aloituksessa tuo, että ei ole tehty mitään matkoja yhdessä. Entä jos ei ole ollut koskaan rahaa, joitakin ei kiinnosta matkustaminen, tai ei ole ollut ketään, jolle jättää lapset hoitoon. Sekö on yksi syistä, mikä oikeuttaa miehen sitten ottamaan nuoremman naisen. Itse ihmettelen niitä nuorempia naisia, joista tässä puhutaan. Kun itse olin joku kolmekymppinen, en olisi ollut kyllä yhtään kiinnostunut 50-60-vuotiaista miehistä.
Jos sillä vanhalla miehellä (60-70v) on joko rahaa tai sitten valtaa ja omaa jonkinlaista karismaa, niin olen kyllä huomannut useammankin nuoren naisen käyvän kuumana. Minusta tuo on ällöttävää.
On ne silti harvassa. Itseäni iski uran alussa monikin firman naimisissa oleva partneri. Heidän tulonsa on lähemmäs miljoonan vuodessa. Eivät yli nelikymppiset silti kaksivitosena kiinnostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla halut lisääntyivät voimakkaasti juuri ennen vaihdevuosia ja sammuivat sitten lähes kokonaan kuukautisten loputtua. Hormonikorvaushoito toi halut takaisin, muttei enää yhtä voimakkaina.
Oletko kokeillut testoja?
Vierailija kirjoitti:
Se on kumma juttu, että kun ero tulee naiselle yllätyksenä, niin se johtuu miehen kilahtamisesta. Jos taas ero tulee miehelle yllätyksenä, on kaikki tietävinään ettei mies vaan ole kuunnellut kun nainen on yrittänyt viestiä parisuhteen ongelmista.
Voiskohan se olla, että joskus siltä naiseltakin on jäänyt kuuntelematta ja mies on vain saanut tarpeekseen. Useinhan sitä ihminen lopettaa ongelmista puhumisen kun huomaa, ettei tule kuulluksi. Jos ei ole tarkkaavainen voi se näyttää siltä, että kaikkihan on hyvin. Siellä se tyytymättömyys kuitenkin kytee.
Niin. Suomalaiset miehethän on tunnettuja siitä, että ne keskustelee innokkaasti parisuhteen ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että oman tuttavapiirin yli viisikymppisille ei ole ollenkaan käynyt noin.
Jännästi tosiaan yleistetään hyvin suppean ja mahdollisesti vinoutuneen otannan perusteella. Tällaiset aloitukset ovat siitä ikäviä, että joku oikeasti alkaa uskoa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten menopaussi aiheuttaa niin huonoa käytöstä, että moni mies ei sitä jaksa.
Ei jaksa naisetkaan. Yleensä naisten kaverit jättävät toisensa viimeistään tässä vaiheessa. Uusia sitten etsitään kun pahimmat oireet ovat ohi.
On hyvä muistaa, että miehilläkin on omia vaihdevuosiongelmia hiipuvaan testosteronitasoon liittyen.
Miesten vaihdevuosia ei ole olemassakaan.
Vieläkö nykyaikana joku on noin ulkona, ettei tiedä miesten vaihdevuosista. KVG
50-v mies: 80 % mieshormoneista jäljellä.
50-v nainen: 0 % naishormoneista jäljellä.
Lue muutakin kuin Vauv
Sain sulatettua kessin pois 50-vuotiaana. Parta kasvaa nyt vähintään kaksinkertaisella nopeudella kuin koripallomahaisena. Melkein voi sanoa, että parta kasvaa nopeammin kuin koskaan aiemmin. Nuorempana tuli juotua alkoholia joka viikonloppu, ja se vaikutti testosteronitasoihin.
Parrankasvu ei kerro mitään.
Paljonko mitattu TestoVL oli läskinä ja paljonko on nyt hoikempana?
Olin 44 kun lapseni täytti 18. Nyt kun olen 57, täyttää lapsi 30. Joten ei ole ainakaan lapsia elätettävänä, jos mies ottaa eron. Lapseni on suurituloinen eli voi auttaa minuakin, jos tulee rahapula.
Omassa ystäväpiirissäni yleisempää on eroaminen siinä neljänkympin korvilla, kun lapset ovat tarhaikäisiä ja äiti palailee hoitovapaalta töihin. Monella miehellä tuntuu se isyyden vastuu siinä kohdin painavan niin, että on palattava takaisin baari-ikään seuraa etsimään. Ja sieltähän sitten löytyy se reilusti nuorempi nainen, jolle voi valittaa miten vaimo sitä ja vaimo tätä ja minussahan ei mitään vikaa, ihan olosuhteiden uhri tässä. Eikä nuorikolla soi hälytyskellot, kun vaimo sitten heittää uskottoman miehen ulos ja aletaan yhteistä kotia rakentamaan, että ne lapset tulevat joka toinen viikonloppu kylään tai sitten tarinoidaan vieraannuttamisesta vaikkei oikeasti haluta niitä lapsia uutta onnea häiritsemään. Pian on nuorikko raskaana ja tarina alkaa alusta. Uuden naisen mielessä ei vaan missään kohtaa käynyt se tosiasia, että jos mies oli valmis hylkäämään lapsensa p*llun takia, hän tulee tekemään sen uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Parrankasvu ei kerro mitään.
Paljonko mitattu TestoVL oli läskinä ja paljonko on nyt hoikempana?
Ei tarvita mitään mittauksia. Sen pystyy päättelemään. Keskivartalolihavuudessa on kortisoli- ja insuliinipitoisuudet reilusti koholla. Korkea insuliinipitoisuus laskee testosteronipitoisuuksia merkittävästi. Koripallomahan kun saa laihdutettua pois, insuliinipitoisuuden laskevat. Se merkitsee merkittävää testosteronipitoisuuden nousua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä ei ole käynyt noin, Minulle särähti korvaan aloituksessa tuo, että ei ole tehty mitään matkoja yhdessä. Entä jos ei ole ollut koskaan rahaa, joitakin ei kiinnosta matkustaminen, tai ei ole ollut ketään, jolle jättää lapset hoitoon. Sekö on yksi syistä, mikä oikeuttaa miehen sitten ottamaan nuoremman naisen. Itse ihmettelen niitä nuorempia naisia, joista tässä puhutaan. Kun itse olin joku kolmekymppinen, en olisi ollut kyllä yhtään kiinnostunut 50-60-vuotiaista miehistä.
Jos sillä vanhalla miehellä (60-70v) on joko rahaa tai sitten valtaa ja omaa jonkinlaista karismaa, niin olen kyllä huomannut useammankin nuoren naisen käyvän kuumana. Minusta tuo on ällöttävää.
On ne silti harvassa. Itseäni iski uran alussa monikin firman naimisissa oleva partneri. Heidän tulonsa on lähemm
Olen eri, mutta olen samaa mieltä. Jälkikäteen ihan naurattaa, kun en edes mitenkään voinut kuvitella, että jollain yli 10 vuotta vanhemmalla miehellä olisi ollut romanttisia ajatuksia minua kohtaan. Kerrankin yksi minua työasioissa hienosti kestinnyt mies sanoi johonkin minun sanomaani, josta tuo ilmeni, että "enhän minä ole kuin 11 vuotta sinua vanhempi" :) Jostain syystä tuossa iässä ikäero tuntui valtavalta, nykyään ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Prismassa näy näitä pareja. Siis hopeakettu ja nuori tsirbula.
Ei ne kehtaa käydä isoissa kaupoissa. Joku tuttu voi nähdä.
Saatat luulla heitä isäksi ja tyttäreksi.
Jännä, miten tälläkin palstalla usein haukutaan työpaikan menopausaaliset naiset ja heidän käytöksensä. Nyt taas ollaan sitä mieltä, että näin ei käy 😂
Oma kokemus on, että pahimmat huudot ja raivoamiset ovat tulleet viisikymppisiltä naisilta työpaikalla. Koskaan ei ole samanikäinen mies flipannut samalla tavalla.
No ehkä täällä kirjoittelevat eivät pääsääntöisesti ole työelämässä.