Kotihoito voi näköjään jättää vanhuksen ilman suihkuapua kahden viikon ajaksi
Vanhus kieltäytyi suihkutuksesta, koska halunnut vuorossa olevaa työntekijää suihkuttamaan.
Vastaus oli että seuraava mahhdollisuus suihkuun on vasta viikon kuluttua.
Onko tämä teistä kohtuullista?
Kommentit (169)
Kiinnostaisi ap:n ehdotus tilanteen ratkaisemiseksi.
Tilaa sä yksityiseltä joku nainen suihkuttamaan, kun näin käy. Ymmärrän mummoa, jos ei halua tän miehen suihkutettavaksi.
Luulisi että voisivat järjestää suihkuttajat edes sukupuolen mukaan. Ei pitäisi olla kovin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ajattelit että homma toimii? On niin paljon työntekijöitä kotihoidossa että siellä vaan penkillä istutaan ja odotellaan että kenethän Marjatta valitsee tänään suihkuttmaaan?
Joo ei, ei mene niin. Ihan on kohtuullista. Väkisin ei suihkuteta mutta sen pitää kelvata joka vuorossaan on. Rahalla tietysti saa tilattua vaikka Kim Kardashianin suihkuttamaan.
Kyseessä oli vanha nainen ja mieshoitaja. Jotain kunnioitusta! Ei vanhan polven naisille ole luentavaa olla alasti vieraan miehen edessä, vaikka kuinka olisi vaan hoitaja!
Jos kyseessä olisi mieslääkäri olisi mummo ollut vaatteet viikattuna jo tunti sitten ettei vaan mene arvoisan tohtorin aika hukkaan. Mutta kun hoitaja...
Yksityinen suihkuapu tai sitten tyytyy siihen mitä sattuu saamaan. Itse olisin tyytyväinen, että hoitaja puhuisi edes auttavasti suomea eikä keikkaisi kaikkia rahojani mennessään...
Hoitolaitoksessa sitten ei kyllä voi valita pesijää. Mieheni oli harjoittelijana sellaisessa ja pesi mummelin perseet ja tissinaluset. Mummeli ei valittanut yhtään. Pääasia että sai sen pesun. Kriteerit löystyy kun joutuu petipotilaaksi.
Minä autoin itse pari kertaa viikossa äitini suihkuun ja autoin pesemisessä ja suihkun jälkeen rasvasin jalat ja muun ihon sekä laitoin hiukset eikä tämä ollut iso vaiva. Pidin huolta muustakin hygieniasta kuten lakanoiden vaihdosta ja hoidin myös pyykit.
Ainoastaan m muuttajat saavat valita naishoitajan. Kantaväestön mummoilta suut tukkoon!
Ei pakolla suihkuun tai liikaa. Mitä asian korjaamiseksi tehty niille joilla suihkukuntoa vielä tai muu pesu? Kellonaika yksilöllinen onko virkeä mihin aikaan.