NYT RAHA KIERTÄMÄÄN! Suomi ei nouse ikinä kun kaikki hilloavat rahaa tileillään
Kulutus on saatava nousemaan jotta saadaan työpaikkoja jne
Kommentit (87)
Eihän Suomessa enää ole mitä ostaa. Hinnat ovat pilvissä ja laatu sekundaa
En todellakaan kuluta mun pientä puskuria. Olen kuntoutustuella ja tarvitsen ihan peruslaskuihin ( vuokra, sähkö, ruoka jne) tuota puskuria.
Antaa paskan kaatua vaikka kokonaan. Katsellaan sit jos aloitus puhtaalta pöydältä toisi korjauksen.
Ongelma on oikeastaan aina ollut se, että hyvätuloiset makuuttavat valtavat määrät rahaa säästötileillä ja sijoituksissa. Se ei hyödytä Suomen valtiota pätkääkään vaan vain heitä itseään. Se raha pitäisi paljon paremmin saada kiertämään. Yksi ratkaisu olisi, että Suomeen asetettaisiin palkkakatto. Oikeasti vaativaa ja tärkeää työtä tekevien (en siis todellakaan tarkoita "käsienheiluttelijoita" vaan mm. kirurgeja ja poliiseja) palkkoihin ei kuitenkaan saisi koskea elleivät ne sitten ole jotain aivan överiä.
Palkkoihin 50% korotukset niin alkaa kulutus maistumaan ja valtio saa verotuloja.
On tuota ennenkin kuultu että ihmisten pitäisi ostaa jotta saadaan talous kasvuun. Totuus on kuitenkin toinen, ei sitä rahaa sijoiteta Suomen talouskasvuun, vaan se lahjoitetaan rajojen ulkopuolelle.
Tasan säästän ja pihistelen. Ehkä sitten taas kulutetaan, kun Suomen Valtio huolehtii taas omista kansalaisistaan. Jos on koskaan huolehtinutkaan, kuten normaalit EU-valtiot tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset uskalla kuluttaa kun turvaverkot on poistettu. Ansiosidonnainen tippuu 2 kk jälkeen, pakko säästää itse ainakin vuoden puskuri jos vaikka jää työttömäksi. Myöskin opiskelijalapselle pitää antaa koko ajan rahaa kun heidän tukiaan on heikennetty.
Lääkäriin ei pääse kuin yksityiselle niin sitäkin varten pitää säästää, jos sairastuu ja tarvitsee hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on oikeastaan aina ollut se, että hyvätuloiset makuuttavat valtavat määrät rahaa säästötileillä ja sijoituksissa. Se ei hyödytä Suomen valtiota pätkääkään vaan vain heitä itseään. Se raha pitäisi paljon paremmin saada kiertämään. Yksi ratkaisu olisi, että Suomeen asetettaisiin palkkakatto. Oikeasti vaativaa ja tärkeää työtä tekevien (en siis todellakaan tarkoita "käsienheiluttelijoita" vaan mm. kirurgeja ja poliiseja) palkkoihin ei kuitenkaan saisi koskea elleivät ne sitten ole jotain aivan överiä.
Sanopa MITEN rahat "makaavat" sijoituksissa?
Esim jos minä sijoitan osakkeisiin vaikkapa 200 000 € niin miten tämä raha olisi makaamassa?
Minä kulutan nyt vain koulutukseen ja kulttuuriin, eli asioihin joita nykyinen hallitus vihaa. Häh häh hää.
Ei mun tilillä ainakaan mitään loju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopa MITEN rahat "makaavat" sijoituksissa?
Esim jos minä sijoitan osakkeisiin vaikkapa 200 000 € niin miten tämä raha olisi makaamassa?
Jep. Ongelma eivät ole hyvätuloiset palkansaajat vaan ne keiden ei ole sataan vuoteen tarvinut tehdä palkkatyötä elääkseen. Joltainhan ne osakkeet myös ostetaan ja raha päätyy sinne. Vanha raha on pois taloudestamme ja kasvaa korkoa korolle joten mitä enemmän nämä pääomat kasvavat sitä suuremman poistuman se aiheuttaa taloudessamme. Tarvitaan yksinkertaisesti varallisuuden uusjako, jotta järjestelmä saadaan toimimaan.
Niin kauan kun Orpo ja Purran hallitus on niin pidän rahani visusti pankkitilillä ja sijoituksissa kiinni. Yhtään enempää en kuluta kuin mitä tarpeen.
En todellakaan ala kuluttamaan yhtään enempää. Olen vain lisännyt säästämistä. Mitään tukia en tule saamaan, niin siksi on pakko kerryttää säästötiliä. En luota tulevaisuuteen. Jos esimerkiksi jään työttömäksi 55-vuotiaana, niin kukaan ei enää palkkaa minua. Varsinkaan, kun en ole kouluttautunut millekään tietylle alalle.
Mitä tulee kuluttamiseen, niin oma napa edellä mennään. Jos joku kaljakuppila tai ylihintainen sisustusliike menee konkkaan, niin ei suoraan sanottuna ole mun ongelma.
Pakko myöntää, että ei ole ikinä ollut tilillä näin paljon rahaa. Ei vaan huvita ostaa mitään, kun tuntuu että ihan perusasioista halutaan kyniä ihan ääliömäisiä summia.
Menepä kaljalle. No se on kympin tuoppi. Hei tuolla on kiva hampurilaisravintola! 20e double cheeseburger. Se on kato smashed. Menisikö vaatekauppaan? Pikee-paita, sininen. 100e.
Ihan kuin rahankäyttämisestä olisi jotenkin mennyt maku. Sitten toisaalta ei kiinnosta sitäkään vähää temuttaa, tai ostaa mitään roskalaatuista kiinapaskaakaan.
Tut osta mitään. Kapitalismi on tulossa tiensä päähän. Kokkarit voi vuorostaan kerjätä kun kus ivat bisnekset.
Edellyttäisi perintöoikeudesta luopumista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat menee laskuihin.
Sama täällä vieläkin makselen Marinin hallituksen aikaisia sähkölaskuja pois.
Vierailija kirjoitti:
Palkkoihin 50% korotukset niin alkaa kulutus maistumaan ja valtio saa verotuloja.
Sopii,tervetuloa yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei se raha kierrä käyttämällä. Se vain valuu omalta tililtä ja mitään ei tule takaisin.
Tämä! Miten mun talous kohenee siitä, jos laitan baariin sata euroa tai ostan uuden käsilaukun? Ei mitenkään. Kyllä se raha kiertää vaan pois mun tililtä.
Hienoa, ne voi sitten laittaa suomen nousuun. Siksi omat rahat menevät ulkomaille