NYT RAHA KIERTÄMÄÄN! Suomi ei nouse ikinä kun kaikki hilloavat rahaa tileillään
Kulutus on saatava nousemaan jotta saadaan työpaikkoja jne
Kommentit (87)
Aivan samaa mieltä. Kulutus minimiin tämän hallituksen aikana. Ostan vain välttämättömän. Onneksi ruotsin raja on lähellä. Käyn siellä tankkaamassa ostan sieltä myös tupakat ja muita ostoksia. Suomesta vain pakollisen.
Ap:n kelatili menee kaljaan ja röökiin.
Ite elänyt puskurin varassa (plus tuki) jo kaksi vuotta. Eikä loppua näy...
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa mieltä. Kulutus minimiin tämän hallituksen aikana. Ostan vain välttämättömän. Onneksi ruotsin raja on lähellä. Käyn siellä tankkaamassa ostan sieltä myös tupakat ja muita ostoksia. Suomesta vain pakollisen.
Jep. Samoin suosin ulkomaisia kauppoja ja matkustin kesälomajautena ulkomailla. Se on minun oma henkilökohtainen protestini Orpon osaamattomuutta ja Purraa ilkeyttä vastaan.
Entistä visummin pidän kukkaronnyörit kiinni. Kokoomuksella tuntuu olevan varaa antaa meidän rahat terveysjäteille ja kavereilleen,joten pidän kaiken minkä voin itsellä.
Jaa että rahat tililtä kiertämään... Jüuri leikattiin sosiaaliturvaa ja julistettiin että ihmisten pitää itse säästää sosiaaliturvansa...
Se 40 000 euroa ei kovin pitkälle riitä jos tuet on nolla
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 niin pidetään kukkaro tiukasti kiinni.
Hallitus voi nyt sitten vihdoin verottaa niitä rikkaita ja suurituloisia...ne niitä rahoja hilloaa pankkitileillw
Veikkaan, että Ap on itse aivan PA:
Päästän tilin lähelle nollaa ja kulutan taas "kaikkeen kivaan" rahaa sitten kun minulla on varmuus siitä että saan 500 päivän ajan ansiosidonnaista jos työpaikka menee alta eikä kukaan edes avaa hakemuksiani kun ikä alkaa vitosella.
Tämän hallituksen jäljiltä Suomen talous on vapaassa pudotuksessa, turvaverkot tuhottu ja maailman korkeimpia veroja maksavien palkansaajien odotetaan vielä maksavan vähitellen markkinahinta ja kaikista julkisen sektorin palveluistakin.
Texasin tarjoamat julkiset palvelut ovat ihan OK vain silloin kun maksat palkastasi Texasin verot (i.e et maksa).
Sitten vielä ihmetellään miksi nimenomaan työssäkäyvät ovat leikanneet kulutusta ja säästävät epätoivoisesti rahaa ettei koko perhe ole katuojassa samalla viikolla kun firma sulkee toimiston Suomessa ja siirtää hommat Sveitsiin, Ruotsiin, Saksasn tai USA:han. Semmoisiin "halpamaihin" työt nykyään lähtevät.
Miksi ostaisin jotain, kun en mitään tarvi. Turha kuluttaa ylimääräistä ylipäätään. Luonto kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kelatili menee kaljaan ja röökiin.
Menisikin, niiden hinnasta on jo 90% veroa eli sama kuin kierrättäisi rahat saman tein takaisin valtion kirstuun. Eli mihinkään ne eivät "kulu".
Miten mä tilit tyhjennän,,, syön ja asun hyvin,,, matkustaa ei viitsi enää enempäättään. Noh, voi jakaa käteen jälkeläisille.
Vaatisi lisää palkkaa. Nyt kaikki menee mitä tulee.
Miksi ihmeessä antasin rahat suomalaisille kaupoille, jotka eivät halua pitää edes huolta henkilökunnasta esim maksamalla sairauspäivistä palkkaa, vaan lähinnä henkilökunta on välttämätön paha jne. Tai valtio työttömyysturvaa.
Nyt saavat mitä ovat tilanneet, en kuluta ja jos tarvitsen jotakin, tilaan sen ulkomailta nettikaupasta.
Nyt saa suomalaiset yritykset pärjätä omillaan ja jakaa niitä voittojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset uskalla kuluttaa kun turvaverkot on poistettu. Ansiosidonnainen tippuu 2 kk jälkeen, pakko säästää itse ainakin vuoden puskuri jos vaikka jää työttömäksi. Myöskin opiskelijalapselle pitää antaa koko ajan rahaa kun heidän tukiaan on heikennetty.
Ei ihmiset voi kuluttaa kun ihmisillä ei ole rahaa mitä kuluttaa. Ei siellä tileillä mitään rahaa makaa. Kaikki menee mikä tulee.
Höpön löpön... Ihanko meinaat, että Suomi, jonka BKT:sta 40% on viennin varassa nousee suosta sillä, että kaikki pistää säästönsä haisemaan...
Ei ole yhden eikä kahden hallitukseen syy, että ollaan tilanteessa, jossa perse on auki ja rahahanat on lyötävä kiinni. Vuosia on eletty velaksi.
Rahat sinetöity ja tilit. Enää pari miestä tilaa temusta. Naiset pelkäävät miten selviytyvät.
Tätä olin tulossa sanomaan! Hallitus kun vaihtuu ja Orpo&Purra lähtevät pois ministerivastuusta niin uskaltaa taas kuluttaa :)