Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain viisikymppisillä ei näytä olevan yhtään juonteita?

Vierailija
22.08.2025 |

Itselläni kyllä näkyy naururypyt kun hymyilen, silmäkulmissa, jne. mutta esim. somessa jotkut samanikäiset ovat täysin rypyttömiä. Ja heidän kuvissaan ei ole siloittelevaa filtteriä, vaan zoomatessa ihohuokoset yms kyllä näkyvät. Silti silmien välissä, silmäkulmissa, otsalla, monella ei MITÄÄN iän tuomia merkkejä.

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmässä ilmastossa säilyy paremmin

Vierailija
42/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on botoxia otsassaan. Mulla ei ole juonteita sen takia, etten rypistele naamaani. Osa ihmisistä tuntuu esim. puhuvan otsallaan, jolloin se on jatkuvassa liikkeessä ja rutistuu eri asentoihin. Vähemmästäkin rypistyy..

N44

Mulla on todella ilmeikkäät kasvot mutta ei ole otsassa pyykkilautaa. Se on katsos enemmän kiinni geeneistä. 

Noin muuten, en ole rypistyvää sorttia vaan valahtavaa! Välillä tuntuu että rypyt olisivat kivemmat kuin naaman valahtaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär asuu ulkomailla ja siellä moni on luullut häntä teiniksi jos on ilman meikkiä. On kuitenkin melkein 3kymppinen. Hän on blondi ja monet tummat näyttää siellä siis jo teininä vanhoilta.

Sama kokemus, kun olin opiskelijana ulkomailla vähän alle kolmekymppisenä. Olen hyvin vaalea ja siellä tosiaan kuultiin ihan säännönmukaisesti tosi nuoreksi, lähes lapseksi. 

Vierailija
44/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypyt syömällä sileäksi ;)

Ja tietty jos välttelee aurinkoa. Siinä saattaa vaan D-vitamiini tasot jäädä alhaiseksi ja sen vuoksi sairastua syöpään tai muuhun vakavaan sairaukseen.

Vierailija
45/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla guashaa ja kasvojoogaa. Lihakset ihon alla rentoutuvat ja ihon verenkierto virkistyy, vaikkeivat rypyt siliäisi.

Myös se kosketus, kun huolehtii itsestään joka päivä vaikka 5 minuuttia, tekee hyvää.

Vierailija
46/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on botoxia otsassaan. Mulla ei ole juonteita sen takia, etten rypistele naamaani. Osa ihmisistä tuntuu esim. puhuvan otsallaan, jolloin se on jatkuvassa liikkeessä ja rutistuu eri asentoihin. Vähemmästäkin rypistyy..

N44

Mulla on todella ilmeikkäät kasvot mutta ei ole otsassa pyykkilautaa. Se on katsos enemmän kiinni geeneistä. 

Noin muuten, en ole rypistyvää sorttia vaan valahtavaa! Välillä tuntuu että rypyt olisivat kivemmat kuin naaman valahtaminen.

Sama! Hyvin vähän ryppyjä, nekin niin että pieniä etteivät näy kauemmas, esim vastaantulijalle.  Mutta ihan kamalaa on, kun piirteet ovat valahtaneet. Olen kapeakasvoinen niin näytän kyl surkealta. Leukalinja ei ole enää terävä. Kaulassakin näyttää olevan  liikaa nahkaa.

Vierailija
47/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitut keinot: Auringonoton välttäminen, veden juominen, antioksidanttien nauttiminen (vihreä/valkoinen tee, marjat yms), vapaiden happiradikaalien välttäminen (prosessoitu liha, sokeri, tupakka, alkoholi).

Vierailija
48/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä varmaan taas joku triggeröityy mutta suomalaiset näyttää tosi usein ikäistään nuoremmilta jos ovat pitäneet painon normaalissa ja elintavat kunnossa. 

Pieni ylipaino jopa nuorentaa. Varsinkin niillä, joilla on normaalipainoisena hyvin "kuivakka" naama. siihen pieni pyöreys tekee vain hyvää.

Vierailija
49/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär asuu ulkomailla ja siellä moni on luullut häntä teiniksi jos on ilman meikkiä. On kuitenkin melkein 3kymppinen. Hän on blondi ja monet tummat näyttää siellä siis jo teininä vanhoilta.

Suomalaisilla on tosiaan usein lapsenpyöreä pehmeäpiirteinen naama, joka näyttää erilaisten piirteisten silmään teinimäiseltä. Mutta sitten kun se alkaa neljissäkympissä tosissaan ikääntyä, jälki ei ole nättiä. Siinä vaiheessa ne ylväämmät terävämmät piirteet omanneet tummat näyttää paljon paremmilta. Esim. Välimeren maissa näkee uskomattoman hyvännäköisiä 50-70-vuotiaita, eikä he edes näytä tai yritä näyttää nuorilta (voi olla harmaata tukassa ja ryppyjä), mutta kun on jykevämpi leuka ja poskipäät, kasvonpiirteet on edelleen selkeät, siinä missä moni suomalainen näyttää väsyneeltä ja valahtaneelta.

Mutta on yksi ryhmä joka ikääntyy erityisen karusti: kalpeapiirteiset kelttiläistaustaiset, joita on briteissä ja Irlannissa. Olin Irlannissa töissä, ja usein arvioin iän jopa 20 vuotta vanhemmaksi kuin ihminen on, josja siellä jo 35-vuotiailla tuppasi olemaan isot ryppyrenkaat silmien alla, otsalla ryppyjä, silmäkulmissa pitkät harakanvarvasvekit.

Vierailija
50/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän melkein 30v tytär kun menee ulkomailla avaamaan oven remppa/huoltomiehille/läheteille niin kysyvät onko äiti tai isä kotona :)

Vierailija
51/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Autisteilla on sileät otsat. Ja psykopaateilla. Mitä sosiaalisempi ihminen sitä syvemmät poikittaiset otsarypyt.

Ei sillä ole mitään tekemistä sosiaalisuuden, autismin yms kanssa. Katsoin joskus jotain ohjelmaa, jossa plastiikkakirurgit korjaa pieleen menneiden kauneusleikkausten tuhoja, ja siinä kirurgi selitti, että ilmerypyt otsassa ja silmäkulmilla riippuu lähinnä siitä, kuinka vahvat ne ihonalaislihakset on, ja miten ne on kiinnittyneet luustoon. Esim. jos hymyillessä aktivoituvat silmäkulmien lihakset on kiinnittyneet hyvin ylös, kasvojen ilme on ryhdikäs, mutta nuorena jo tulee harakanvarvasrypyt silmäkulmiin, taas jos ne on kiinnittyneet alas sellaisia ei tule ehkä ikinä. 

Otsan suhteen, esim. itse vaikka yrittäisin tietoisesti kohotella kulmiani, en saa otsaa "pyykkilautavekeille" millään. Miehellä taas pienikin ilmeenmuutos vetää otsan kolmelle selkeälle "makkaralle", joiden väliin jää taitos. Hänellä niissä taitoskohdissa oli jo tavateessamme hänen ollessa 28-vuotias, pysyvät myös lepoilmeessä näkyvät juonteet. Ei tuollaiset siis edes oikeastaan kerro ikääntymisestä, vaan vain kasvolihasten perinnöllisistä ominaisuuksista.

Vierailija
52/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän melkein 30v tytär kun menee ulkomailla avaamaan oven remppa/huoltomiehille/läheteille niin kysyvät onko äiti tai isä kotona :)

Höpönlöpön. Vai oisko jotenkin vammaisen oloinen ihminen tuo tytär?

Vierailija
53/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole vammainen tytär. Päin vastoin erittäin fiksu ja nätti vaalea nainen. Mutta jos olet latino tai tumma niin pienet vaaleat naiset näyttää tosi nuorilta verrattuna heidän omiin tyttäriin ja vaimoihin. Näin se nyt vaan on. Jos on vähänkin matkustellut Viroa pitemmälle niin sen tietää. Sorry siitä.

Vierailija
54/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 5-kymppisenä "pennun" näköinen ja minua luultiin paljon nuoremmaksi, kroppakin hyvä. Mutta 60 täytettyäni rupsahti rypyt naamaan, kaulaan ja käsiin kuin kerta heitolla, ja allitkin ilmestyi kuin tyhjästä. Vatsa pullahti esiin, vaikka ylikiloja ei ole tullut. Joku saattaisi kauhistua ja harmistua, mutta itse kohauttelen olkapäitäni. Samapa tuo. 60+

Asenne 👍

Vierailija
55/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat eivät vastaa todellisuutta. Siksi. 

Vierailija
56/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on vielä 50 v. tosi rypytön, myös itse olin. Mutta jotenkin siinä matkalla kohti 60 v. ikää, alkaa vaan kaikille tulla niitä ryppyjä, alleja yms. Iho vaan alkaa vanhenemaan, vaikka mitä tekisi.

Mutta tässäkin vaikuttaa geenit, ihonhoito, paino, ravinto, liikunta jne. Eli jotkut 60 v. ovat edelleen rypyistään huolimatta hyvännäköisiä ja ikäisekseen nuorekkaita, kun toiset ovat jo selvästi "mummoutumassa". Tosin tänä päivänä ne mummot alkaa olla harvassa, kun tuntuu että kaikki tutut 55-65 v. vuotiaat elää melkein samalla tavalla kuin ennenkin ja tuon ikäisiä alkaa näkyä yhä enemmän esim. keikoilla, festareilla ja klubeilla. 

Nythän oli jossain, että nykyiset 70-vuotiaat ovat ja elävät kuten aikoinaan 50-vuotiaat. Se varmaan tarkoittaa sitten, että nykyiset 60 v ovat kuin 40 v ja nykyiset 50 v. kuin 30 v.

Vierailija
57/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla ei ole ryppyjä. Ja 99 prosenttia tuonikäisistä on hirvittävän lihavia.

Vierailija
58/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut ongelman jo vuosia sitten, perehtymällä kaljoittelun saloihin.

Kun on jatkuvasti pöhöttynyt ja turvonnut kuin ilmapalli, niin eipähän tule ryppylöitä edes näin kohta viiskynppisenä. Ei tarvita maaleja eikä pakkeleita, naama turvoksissa rypyttömänä ja helakan punaisena saa aina peilin edessä tuntemaan itsensä terveeksi.

Vierailija
59/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten vanhentaa tuuheat poskivillat. Loppukesästä noi oikein loimottaa ihmisten naamasta, kun iho on ruskettunut ja karvat vaaleat.

Vierailija
60/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53-vuotias,käy säännöliset kosmetologilla,hän antoi vastauksen rypyttömyyteeni,minulla on naiseksi paksu iho.Olen lopettanut tupakoinnin 15 vuotta sitten,en ota  aurinkoa,laadukkaat  kasvovoiteet,en ryyppää   ja rellestä kuten nuorena, sekä teen joka ilta lymfa-kuppi hieronnan kasvoille ,sekä ruuskwarzti kivi hieronnan päälle jojobaöljyllä ja ruusu eteerisellä öljyllä,nukun hyvin,syön monipuolisesti,olen lapseton en ole enää työelämässä,sekä 15-vuotiaan sairastettu akne,ihoni on rasavainen.Näin olen pysynyt rypyttömänä,  lisäksi geenit äitini puolelta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä