Miksi joillain viisikymppisillä ei näytä olevan yhtään juonteita?
Itselläni kyllä näkyy naururypyt kun hymyilen, silmäkulmissa, jne. mutta esim. somessa jotkut samanikäiset ovat täysin rypyttömiä. Ja heidän kuvissaan ei ole siloittelevaa filtteriä, vaan zoomatessa ihohuokoset yms kyllä näkyvät. Silti silmien välissä, silmäkulmissa, otsalla, monella ei MITÄÄN iän tuomia merkkejä.
Kommentit (180)
Kun olin 33-vuotiaana Israelissa vapaaehtoistyössä, he luulivat minua 25-vuotiaaksi. Kerroin pokkana että me asutaan koko kansa jääkaapissa ja säilytään siksi hyvin.
Nyt 50-vuotiaana minulla ei ole vielä mainittavia ryppyjä ja juonteita. Sen sijaan hiuksia on lähtenyt päästä ja niissä on harmaata. En ole koskaan ottanut aurinkoa tai ryypännyt itseäni vanhemman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä varmaan taas joku triggeröityy mutta suomalaiset näyttää tosi usein ikäistään nuoremmilta jos ovat pitäneet painon normaalissa ja elintavat kunnossa.
Ap on aina ollut hoikka, nuorempana jopa alipainon rajoilla ja vielä lähes viisikymppisenäkin normaalipainoinen ja hoikka. En tupakoi, käytän alkoholia harvoin, olen kasvissyöjä, liikun maltillisesti.
TYMPEÄ TYLSÄ
Geenit, kasvojumppa, elämäntavat. Itsellä ei näy otsassa eikä silmien välissä mitään. Leuan alueella sitäkin enemmän. Suosittelen myös lämpimästi mikroneulausta, se paransi omaa ihoani.
Pehmeiden rasvojen syönti rypistää ihoa, kannattaa syödä voita ja eläinrasvaa.
Toiset rypistyy silleen kuin paperia rypistäisi nyrkissä, paljon pieniä ryppyjä. Mun ohutihoinen punatukkainen mummo rypistyi silleen.
Toisilla taas tulee syviä yksittäisiä juonteita esim Walesin prinsessa Kate. Mulla on myös sellainen naama.
Ihotyyppikysymys. Rypyttömät on autisteja tai botoxia ottaneita.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntavoista aina puhutaan, mutta esim. yksi tällainen silonaama on alkoholia aika paljon kuluttava - ei mikään "dokailija", mutta viikoittain kuitenkin viiniä, kuohuviiniä, drinkkejä, usein useampanakin päivänä. Ja ainakin alkoholin kanssa polttaa myös tupakkaa. Eikä ole liikunnallinen.
Saako kuvankäsittelyllä/filtterillä valikoidusti juonteita/ryppyjä poistettua?
Saa niitä, ihan puhelimeen saatavilla appseillakin.
Tuo on muuten jännä juttu, että itsekin tunnen jokusen hyvin rypyttömän 40-55 v vähän pullukan alkoholin suurkuluttajan. Varmaan se ylipaino auttaa, kun ihonalaisrasva vetää ihon sileäksi. Mutta jostain luin myös, että naisella alkoholin liikakäyttö lisää testosteronia, mieshormonia, joka rasvoittaa ja paksuntaa ihoa. Ehkä sellainen iho näyttää nuoremmalta kuin vaihdevuosissa oheneva.
Kannattaa myös käyttää säännöllisesti kasvovoidetta. Apteekin voiteet riittää, säännöllisyys on se A ja O. Joka aamu ja ilta.
Naisille on tärkeetä ulkonäkö ja jos miehille on tärkeetä ulkonäkö, niin ne on pinnallisia sikoja.
Eikös nykyään monet älylaitteet ihan oletuksellisesti "parantele" kuvaa, vaikkei itse laittaisikaan mitään filttereitä? En tiedä pystyykö tätä ominaisuutta säätämään pois. Saakohan enää otettua käsittelemättömiä valokuvia muuta kuin vanhoilla kameroilla tai alkuajan matkapuhelimilla?
Oon viisikymppinen eikä vielä ryppyjä/juonteita. Olen käyttänyt ympäri vuoden SPF 50 -aurinkovoidetta kasvoilla jo yli 20 vuotta, uskon että se on pelastanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Pehmeiden rasvojen syönti rypistää ihoa, kannattaa syödä voita ja eläinrasvaa.
Höpöhöpö. Lihasta saa toki kollageenia, joo, mutta lihaa kannattaa syödä kohtuudella.
Avokado, oliiviöljy ja kasvirasvat parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä varmaan taas joku triggeröityy mutta suomalaiset näyttää tosi usein ikäistään nuoremmilta jos ovat pitäneet painon normaalissa ja elintavat kunnossa.
No eikä näytä, ei riipu ees geeneistä minulle tuli ekat rypyt jo jossain 40 vee, äidilläni joskus vasta yli 50, ollaan muutenkin aika eri näköisiä, äiti näyttänyt ikäistään nuoremmalta korkeat poskipäät, itse olen enemmän isäni näköinen lattanaama.
Se että sinä et näytä ei tarkoita että joku muu ei näyttäisi :D
Kasvojen kiristys facelift-kirurgin avulla?
Vierailija kirjoitti:
Ihan päinvastoin minusta. No joo ehkä semmoista pientä pintaryppyä tulee suht vähän, koska puolet vuodessa iho ei juuri saa aurinkoa. Mutta minusta suomalaiset yleensä ikääntyy aika rumasti ja varhain, johtuen pehmeistä kasvonpiirteistä jotka veltostuu ja tulee väsyneen näköiseksi. Roikkuva vauvanaama, jollainen itsellenikin tuli neljänkympin paikkeilla on paljon pahempi kuin vähän rypistynyt, mutta piirteiltään ryhdikäs naama.
Viiskymppisenä voit olla vielä geneettisesti lottovoittaja, mitä tulee ulkonäköön. Mutta kyllä sen jälkeen alkaa armotta luiska - loivempi tai jyrkempi. Ja niin sen kuuluu ollakin. Emme elä ikuisesti kuitenkaan.
Auringon välttely. Suomessa onnistuu hyvin suurimman osan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo koske muitakin kuin suomalaisia. Emme me mitään erikoisuuksia maailmanlaajuisesti ole.
Geenit eli paksu ja rasvainen ihotyyppi, jossa on hyvin vahvat kollageenisäikeet. Olen itsekin tuollainen, 57v. ja piirre on äidiltä perittyä. Äiti on ollut auringossakin puutarhatöitä tehdessä, mutta itse en ole ollut migreenin takia.
Itselläni ei tässä ole hirveästi ollut osaa eikä arpaa eli olen kyllä käyttäynyt alkoholiakin suht reippaasti, tupakoinut en ole. Ja menopaussi oli vasta 56v. sekin vaikuttaa. Mutta uskon, ettei minulle tule kovin paljon ikämuutoksia kuten ei tullut äidillekään. Ainoa muutos mikä tuli on aivan pieni hamsterinpussi (miehen mukaan sellaista ei ole, mutta kyllä se pieni on sivusta katsottuna), kun pudotin painoa 6-7 kg. Ei olisi kannattanut. Kaulassa ei ole mitään, kädet eivät ole ryppyiset, ei ole naururyppyjäkään. Näytän samalta kuin 15 vuotta sitten, totesin juuri, kun vertasin passikuvia. Ja kuulen myös usein sitä, että en ole muuttunut yhtään, miten se on mahdollista. Nuoremmalta en kyllä omasta mielestäni näytä.
Täysin luomu olen, en ole ottanut mitään ei-invasiivisia laitehoitojakaan, vain ihonpuhdistuksissa olen käynyt, viime vuosina en niissäkään. Ihoni on hyvä, voiteita kyllä käytän. Geenit ratkaisevat lähes kaiken elämässä, niin tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppisenä voit olla vielä geneettisesti lottovoittaja, mitä tulee ulkonäköön. Mutta kyllä sen jälkeen alkaa armotta luiska - loivempi tai jyrkempi. Ja niin sen kuuluu ollakin. Emme elä ikuisesti kuitenkaan.
Tunnen monia 70-80-vuotiaita, jotka ovat ikääntyneet todella kauniisti. Jos on pitänyt itsestään huolen, rypyt eivät siinä yleisilmeessä ja olemuksessa paina yhtään. Meistä onnekkaimmat elävät pitkään ja siihen sisältyy ikääntyminen, nuoruudesta luopuminen.
Koko juttu täyttä p.scAa.