Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain viisikymppisillä ei näytä olevan yhtään juonteita?

Vierailija
22.08.2025 |

Itselläni kyllä näkyy naururypyt kun hymyilen, silmäkulmissa, jne. mutta esim. somessa jotkut samanikäiset ovat täysin rypyttömiä. Ja heidän kuvissaan ei ole siloittelevaa filtteriä, vaan zoomatessa ihohuokoset yms kyllä näkyvät. Silti silmien välissä, silmäkulmissa, otsalla, monella ei MITÄÄN iän tuomia merkkejä.

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on botoxia otsassaan. Mulla ei ole juonteita sen takia, etten rypistele naamaani. Osa ihmisistä tuntuu esim. puhuvan otsallaan, jolloin se on jatkuvassa liikkeessä ja rutistuu eri asentoihin. Vähemmästäkin rypistyy..

N44

Vierailija
2/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, elämäntavat, kuvankäsittely, filtterit ja/tai botox

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, geenit, geenit. Elämäntavat. 

Vierailija
4/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on nyt tullut juonteita otsaan. Olen 56v ja luomu.

Vierailija
5/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 65-vuotias  ja yhtään ei ole juonteita, eikä kasvoissa ryppyjä, mutta kaulasta on tullut ruma. Siinä on pieniä ryppyjä ja näyttää inhottavalle. Rasvaan kyllä kovasti ja joskus näyttääkin sileämmälle, mutta sitten taas :(

Vierailija
6/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä varmaan taas joku triggeröityy mutta suomalaiset näyttää tosi usein ikäistään nuoremmilta jos ovat pitäneet painon normaalissa ja elintavat kunnossa. 

Vierailija
7/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavoista aina puhutaan, mutta esim. yksi tällainen silonaama on alkoholia aika paljon kuluttava - ei mikään "dokailija", mutta viikoittain kuitenkin viiniä, kuohuviiniä, drinkkejä, usein useampanakin päivänä. Ja ainakin alkoholin kanssa polttaa myös tupakkaa. Eikä ole liikunnallinen. 

Saako kuvankäsittelyllä/filtterillä valikoidusti juonteita/ryppyjä poistettua?

Vierailija
8/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Äitini on yllättävän rypytön 70v ja itsellänikään ei vielä ryppyjä ole. Mulle ei tullut kolmessa raskaudessa raskausarpiakaan, iho on sellainen paksu ja rasvoittuva

Vierailija
9/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään auringolta suojautuminen ja runsas vedenjuonti tekee ihmeitä. 

Sitten tietenkin botuliinipistokset ovat aika edullisia ja tehokkaita. Olen itse nyt 40v, sibeliusryppy alkoi ilmestymään jo kaksvitosena ja aloin ottamaan siihen botuliinia. Pistoksia on tarvinnut aina vain harvemmin ja harvemmin, nykyään noin 1,5-2 vuoden välein. Luulen, että ryppyä tekevät lihakset ovat surkastuneet ajan saatossa joten niiden lamaamista ei tarvita kovin usein. Silmienväli on edelleen täysin sileä. 

Vaakaryppyjä ja silmänympärysryppyjä ilmestyy kun iho on kuiva, käytän ihan vain peruskosteusvoidetta (herkkä iho, ärtyy esim tietyistä yleisistä säilöntäaineista joten kaikki superseerumit ynnä muut tökötit on pannassa) ja juon vettä niin iho kirkastuu. 

En ole myöskään koskaan tupakoinut ja käytän alkoholia todella harvoin. Ja sitten se vahva aurinkosuoja. 

Vierailija
10/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä varmaan taas joku triggeröityy mutta suomalaiset näyttää tosi usein ikäistään nuoremmilta jos ovat pitäneet painon normaalissa ja elintavat kunnossa. 

Ap on aina ollut hoikka, nuorempana jopa alipainon rajoilla ja vielä lähes viisikymppisenäkin normaalipainoinen ja hoikka. En tupakoi, käytän alkoholia harvoin, olen kasvissyöjä, liikun maltillisesti.

Vierailija
11/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistisella on sama perusilme joka päivä joka hetki, mistäs niitä ryppyjä silloin ilmaantuisi...

Vierailija
12/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on aina ollut hoikka, nuorempana jopa alipainon rajoilla ja vielä lähes viisikymppisenäkin normaalipainoinen ja hoikka. En tupakoi, käytän alkoholia harvoin, olen kasvissyöjä, liikun maltillisesti.

Ja lisäyksenä vielä, että en ole koskaan ottanut aurinkoa, yritän välttää ruskettumista jne. 

Vierailija
13/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on botoxia otsassaan. Mulla ei ole juonteita sen takia, etten rypistele naamaani. Osa ihmisistä tuntuu esim. puhuvan otsallaan, jolloin se on jatkuvassa liikkeessä ja rutistuu eri asentoihin. Vähemmästäkin rypistyy..

N44

Autisteilla on sileät otsat. Ja psykopaateilla. Mitä sosiaalisempi ihminen sitä syvemmät poikittaiset otsarypyt.

Vierailija
14/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä näytä, ei riipu ees geeneistä minulle tuli ekat rypyt jo jossain 40 vee, äidilläni joskus vasta yli 50, ollaan muutenkin aika eri näköisiä, äiti näyttänyt ikäistään nuoremmalta korkeat poskipäät, itse olen enemmän isäni näköinen lattanaama.

Vierailija
15/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär asuu ulkomailla ja siellä moni on luullut häntä teiniksi jos on ilman meikkiä. On kuitenkin melkein 3kymppinen. Hän on blondi ja monet tummat näyttää siellä siis jo teininä vanhoilta.

Vierailija
16/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 65-vuotias  ja yhtään ei ole juonteita, eikä kasvoissa ryppyjä, mutta kaulasta on tullut ruma. Siinä on pieniä ryppyjä ja näyttää inhottavalle. Rasvaan kyllä kovasti ja joskus näyttääkin sileämmälle, mutta sitten taas :(

Sama täällä. Kasvot nuorekkaat mutta kaulasta ja käsistä näkee että ikää on.

Vierailija
17/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit, geenit, geenit. Elämäntavat. 

Botox ja hyalyroonihappo ja kaikki tälläset jutut enemminkin.

Vierailija
18/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5-kymppisenä "pennun" näköinen ja minua luultiin paljon nuoremmaksi, kroppakin hyvä. Mutta 60 täytettyäni rupsahti rypyt naamaan, kaulaan ja käsiin kuin kerta heitolla, ja allitkin ilmestyi kuin tyhjästä. Vatsa pullahti esiin, vaikka ylikiloja ei ole tullut. Joku saattaisi kauhistua ja harmistua, mutta itse kohauttelen olkapäitäni. Samapa tuo. 60+

Vierailija
19/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monet somessa olevat käyttää botoxeita ja filereitä sun muuta. Me tavikset joille ulkonäkö ei ole niin tärkeää, emme, ja kyllähän se ikä viisikymppisenä luonnostaan näkyy. Itse en pidä sitä mitenkään negatiivisena edes, minusta esim. ilmerypyt antavat luonnetta kasvoille.

Toinen juttu on, että voi ne silti käyttää kuvissa myös filttereitä, vaikka näkyy ihohuokoset. Niillä kuvankäsittelyappseilla kun voi ensinnäkin "korjata" vaan tiettyä kohtia, kuten vaikka sibeliusrypyn kohdan tai silmänaluset, ja toiseeksi, edistyneemmät filtterit jättää luonnollisen näköisen lopputuloksen huokosineen. Kokeilin Facetunella itse omaan kuvaan laittaa AI:n parantamaan kuvaa. Rypyt ja tummat silmänaluset katosi, zoomatessa huokosia näkyy.

Vierailija
20/180 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osasyy on geeneissä. Ryppyjä on silmänympärysiholla. Muualla naamassa ei näy mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi