Yksin asuva, oletko koskaan joutunut lähtemään sairaalaan pitäen todennäköisenä että joudut jäämään osastolle? Mitä otit mukaan?
Pakkasitko kiireen vilkkaa repun hirveissä kivuissa tai oksennellen tai pyörtyillen? Mitä pakkasit?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Sellaista tilannetta ei tule. Minulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen. Jos joutuisin sairaalaan, en voisi edes mennä sinne, koska en pysty maksamaan sairaalalaskua eikä sitä maksa minun puolestani kukaan muukaan.
Sairaalassa on sosiaalityöntekijä. Pyytäisit tapaamista hänen kanssaan ja ratkoisitte ongelmaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Evästä ja herkkuja. Ruoka ei ole kovin hyvää, eikä riittävästi
aina kysy lupa, vaikeuttaa tutkimusta,leikkausuhkaa yms. omin päin älä mätä,se ei ole lepokoti. siksi sinulle valitaan parikin vaihtoehtoa mikä soveltuu sairauteesi-tutkimuksiin jne.
Hyvä olla kassi pakattuna valmiiksi.Hygieniavälineet, kyniä ,paperia,pari kirjaa,ehkä vähän suolaa.Lähtiessä laturi ,puhelin ,avaimet.
Vierailija kirjoitti:
Omat hammashoitovälineet ja naamarasvat. Kunnollinen hiustenhoitoaine ja harja. Huulirasva. Korvatulpat ja noise cancel-kuulokkeet. Padi tai läppäri. Omat lääkkeet ja paljon ylimääräisiä uni- ja rauhottavia, jos on. Näitä voi yrittää pyytää lisää osastolla, mutta aina ei saa.
Suola on myös hyvä, sairaalan ruoka voi olla suolatonta ja mitään suolapurkkeja siellä ei ole.
omia lääkkeitä ei ikinä saa olla. turvallisuussyyt. ja sairaala katsoo lääkemuutokset nykytarve, yhteensopivuus nykyhoitoon-lääkitykseen. myös mahdollisuus joku varastaa sun lääkkeitä,mutta ennenkaikkea hoidolline nyky syyt. suolaa ei, koska vältetään vuodelevossa nestekertymiä mm. vaarannat oman hoitosi jos syöt omia lääkkeitäsi . he kyllä antavat päiväkohtaiset lääkkeet
Sydänkohtauksen yhteydessä nappasin mukaan avainten ja lompakon lisäksi kännykän, laturin, ison lisäakun kännykkään ja korvatulpat. Kännykässä on iso kasa kirjoja ladattuna joten ajanvietettä riitti.
M60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sairaalassa ollessa toivoit että olisit pakannut mukaan?
Mä saatan joutua jossain vaiheessa lähtemään pikavauhtia sairaalaan joten kyselen vinkkejä.
ap
Puhelin, laturi, mahd. avaimet, lompakko mutta kaikki turjat kortit ym. kotiin ja vaatteet siinä tapauksessa että joudut lähtemään vailkka yöpaidassa.
T.Muilme useasti ammatin puolesta pakkaillit
Lompakkokaan ei ole ehdoton. Kelakortti yleensä riittää. Ehkä henkkarit varulta.
Toki, jos on sitten joku, joka tuo lompakon sinne tai vaihtoehtoisesti tulee hakemaan sairaalasta. Muussa tapauksessa lompakko on aika tärkeä, koska jollain pitää kotimatkakin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä olla kassi pakattuna valmiiksi.Hygieniavälineet, kyniä ,paperia,pari kirjaa,ehkä vähän suolaa.Lähtiessä laturi ,puhelin ,avaimet.
Lisäksi tietysti lompakko ,ellei kortit ole puhelimen kuorissa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin + laturi, lompakko jossa pankkikortit ja rahaa, kalenteri, lääkkeet, pikkarit, hiusharja, hammasharja, lukulasit.... siinä ne suunnilleen onkin.
Sairaalassa ei käytetä omia lääkkeitä
Mulla on lääkkeitä, joihin tarvitsee erityisluvan. Helpompi ottaa omat lääkkeet mukaan.
Nehän katsoo lääkelistan ja jakaa lääkkeet sen mukaan.
Minä käyn ulkomailta ostamassa tietyn lääkkeen enkä tiedä saako sitä edes Suomesta.
Sairaalassa et saa käyttää mitään omia lääkkeitä. Potilasturvallisuus-yhteensopivuus, he päättävät mitä käytät mitä et. Mm leikkaustarve. Et edes omegaa jonka lopetus pitää tehdä jos leikataan, jo hyvissä ajoin. Ei mitään edes vitamiinit,luontaistuotteet. Heillä kokonaiskuva tilantestasi ja tiedossa mitä on ennen määrätty. Sopiiko ne nyt vai muutoksia, jopa uusi lääke. Ja secundaarinen syy - se sun kämppis voi olla lääkeriippuvainen kuten noissa hoitajissakin on ollut... sun pillerit lähtee livohkaan ehkä ja se ihminen sotkee itsensä tulevia hoitoja varten. Tietyt lääkkeet vetää puoleensa itselle tai myyntiin. Jos pakko niin ota vain reseptit..RESEPTIT max.
ruokaa et tuo. kysy mitä saat ostaa kanttiini mm. siksi ruokaa rajoitetaan kun ei kulutusta. sä et oo piknikillä etkä lepokoti-hotelli. saat hoitoa. ei omia luontaistuotteita,vitamiineejä, voivat olla haitaksi hoidollesi. omegat lopetettava noin kk aiemmin ennen leikkausta. et liiku-siksi vähäsuolaista ruokaa ettei nestekertymät tule. tämä koskee somaattista sairaalaa,mutta sä tunnetkin vain mt sairaalat niinkä, niissä eri säännöt, sianpää evvääksi jaksoo sairastaa olan takkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin + laturi, lompakko jossa pankkikortit ja rahaa, kalenteri, lääkkeet, pikkarit, hiusharja, hammasharja, lukulasit.... siinä ne suunnilleen onkin.
Sairaalassa ei käytetä omia lääkkeitä
Ai en saa ottaa minun kilpirauhaslääkkeitä? Minkä ihmeen takia?
Koska sairaalassa sinulle jaetaan Thyroxinit sairaalan lääkevalikoimasta. Jos olet sairaudesta johtuen yhtään tokkurainen, saat helposti tupla-annokset ottaessasi sekä omasi että hoitajien tuomat.
Minulle syötettiin väärää kilpirauhaslääkettä viikon ajan ennen kuin hoksasin kysyä mitä tuovat. Eivät ymmärtäneet eroa kahden eri lääkkeen välillä (sama vaikuttava aine mutta eri apuaineet jotka minun tap
reseptit mukaan jos nyansseja.
Vierailija kirjoitti:
"Sairaalassa ei käytetä omia lääkkeitä"
Kun jouduin ambulanssilla äkilliseen leikkaukseen ja jäämään sairaalaan, minulta kyseltiin eikö minulla ole omia lääkkeitä mukana (triptaani ja kilpirauhaslääke).
harvinaista mutta ei vuodeosastolla enää jatkohoidossa ei saa omia syödä. siellä lääkejakelu joka harkittu ja tarkistettu yhteensopivuus, uusi tilanne ehkä jne.
Tietenkin puhelin että voi laittaa kuvan facebookiin mutta ei selittää mitään, jos kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista tilannetta ei tule. Minulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen. Jos joutuisin sairaalaan, en voisi edes mennä sinne, koska en pysty maksamaan sairaalalaskua eikä sitä maksa minun puolestani kukaan muukaan.
Sairaalassa on sosiaalityöntekijä. Pyytäisit tapaamista hänen kanssaan ja ratkoisitte ongelmaa yhdessä.
juurikin näin. joskus kiertävätkin osastoilla kysyen ihan maksuasioista. kukaan ei jää hoidotta. niin nyt et ole noilla tuloilla-menoilla oikeutettu tt tukeen,mutta tilanteen muuttuessa -olet ellei oma maksukyky kanna. hoitoa ei evätä. mm. vanhuksetkin saavat jos pieni eläke ei riitä sairaalalaskuun siten,että ns ihmisarvoinen elämä ei vaarannu-eli jää elämisrahaakin. osittain tai kokonaan tt tukea. suomi siis hyvä maa.
Ja jos osasto on sellainen että voi käyttää omia vaatteita niin yöpuku ja/ tai oloasu on hyvä ottaa myös.
Mikä on tällainen osasto?
Psykiatria
En osannut pakata mukaan juuri mitään, koska minulle kerrottiin vain, että pitää tulla käymään sairaalassa. Luulin, että kyse oli nopeasta käynnistä, ehkä verikokeista tms. Mielestäni vastuutonta ja törkeää, ettei kerrota mitään muuta.
Puhelin,laturi,hammasharja ja hammastahnaa. Noilla pärjäsi hyvin kolmisen viikkoa. Kaikki muu tuli talon puolesta