Yksin asuva, oletko koskaan joutunut lähtemään sairaalaan pitäen todennäköisenä että joudut jäämään osastolle? Mitä otit mukaan?
Pakkasitko kiireen vilkkaa repun hirveissä kivuissa tai oksennellen tai pyörtyillen? Mitä pakkasit?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sairaalassa ollessa toivoit että olisit pakannut mukaan?
Mä saatan joutua jossain vaiheessa lähtemään pikavauhtia sairaalaan joten kyselen vinkkejä.
ap
Puhelin, laturi, mahd. avaimet, lompakko mutta kaikki turjat kortit ym. kotiin ja vaatteet siinä tapauksessa että joudut lähtemään vailkka yöpaidassa.
T.Muilme useasti ammatin puolesta pakkaillit
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ulkomailla sairaalassa ja kaipasin ruokaa. Sitä oli liian harvoin ja liian vähän. Niinpä pyysin kaikkia vierailijoita tuomaan jugurtteja yms helppoa syötävää jonka sitten söin heti (ei ollut jääkaappia).
Oletan että tämä on hoidettu Suomessa paremmin.
Jos on esimerkiksi vhh ruokavaliolla niin mitään ei saa puuron ja leivän tilalla. Jos huonosti käy niin purkki viiliä on ainut mitä saat päivässä syödäksesi. Leipää ja pullaa tarjoavat ja minulla lähtee niillä henki. Nälissään sitten sai olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saatan joutua jossain vaiheessa lähtemään pikavauhtia sairaalaan joten kyselen vinkkejä.
ap
Puhelin, laturi, mahd. avaimet, lompakko mutta kaikki turjat kortit ym. kotiin ja vaatteet siinä tapauksessa että joudut lähtemään vailkka yöpaidassa.
Lompakkokaan ei ole ehdoton. Kelakortti yleensä riittää. Ehkä henkkarit varulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin + laturi, lompakko jossa pankkikortit ja rahaa, kalenteri, lääkkeet, pikkarit, hiusharja, hammasharja, lukulasit.... siinä ne suunnilleen onkin.
Sairaalassa ei käytetä omia lääkkeitä.
Esim. Astmalääkkeet, nenäsuihkeet ja silmätipat ovat henkilökohtaisia. Jos ei ole omia mukana, kai niitä sairaalastakin saa?
Kyllä saa.
Ei saa. Pyysin neljä kertaa nenäsuihketta että voisin nukkua. Kertaakaan en saanut joten jouduin valvomaan kun nenä oli niin tukossa ettei pihaustakaan ilmaa mennyt läpi. Hoitajat vaan nakkelivat niskojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoalusvaatteita, hygieniatuotteet, hiusharja, laturi puhelimelle, silmälasit ja omat lääkkeet. Olin kesällä sairaalassa, jouduin kadulta ambulanssiin. Noita kaipasin eniten. Laturin sain lainaan viikoksi. Samoilla alusvaatteilla piti olla viikko, sairaalassa kun ei niitä anneta potilaalle. Omat lääkkeet siksi että hoitajat eivät ymmärrä välttämättä eri lääkkeiden eroja eivätkä sitä mitkä otetaan tyhjään mahaan ja mitkä ruoan kanssa. Itse jouduin opettamaan hoitajia. Joskus aamulääke tuotiin aamupalan jälkeen eikä voinut ottaa ennen kuin lounaalla tyhjään mahaan. Viisastuin ja nyt on sairaalakassi valmiina eteisessä. Toki en sitä mukaan saa jos kadulla tulee kohtaus mutta ehkäpä joku pääsee tuomaan sen.
Täh? Samoilla alusvaatteilla ja vielä omilla? Missäs sairaalassa tällaista on?
Pohteen alueella.
Sellaista tilannetta ei tule. Minulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen. Jos joutuisin sairaalaan, en voisi edes mennä sinne, koska en pysty maksamaan sairaalalaskua eikä sitä maksa minun puolestani kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen, laturin ja pienen pussin suolaa.
Suolaa?
Sairaalan ruoka on hyvin vähäsuolaista, tämä suola on ilmeisesti siksi että voisi lisätä sitä ruokaan. Minulle tärkeä mukaan otettava on korvatulpat, jos sattuu kovin kuorsaava huonekaveri.
Vierailija kirjoitti:
ap
Laita ns valmiuskassi. Meikit, ihon puhdistus, harja-kampa, hammaslankaa, 2 tahnaa, pesesevä- hoitavatahna. rahaa ostoksiin -yaksiin jne. Kynsisakset tai viila. peili, Hajusteeton deorantti!! Lähtövaatteita, esim, alusasu kun lähdet siten terveenä. kela kortti!!! Puhelin-laturi- Lukemista, kirjat-lehdet.sadetakki tai varjo-kun lähdet pois teis mikä keli. sairaala tarjoaa koko ajan sukat kerraston eli et tarvii edes alusasua ollessasi osastolla. Silmälasit muuten jos vaikka lukulasit olis. taksinumero nopesti saatavilla jos äkkilähtö, Onnea vaan!
Koskenkorvaa ja donkikonki pelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ulkomailla sairaalassa ja kaipasin ruokaa. Sitä oli liian harvoin ja liian vähän. Niinpä pyysin kaikkia vierailijoita tuomaan jugurtteja yms helppoa syötävää jonka sitten söin heti (ei ollut jääkaappia).
Oletan että tämä on hoidettu Suomessa paremmin.
Jos on esimerkiksi vhh ruokavaliolla niin mitään ei saa puuron ja leivän tilalla. Jos huonosti käy niin purkki viiliä on ainut mitä saat päivässä syödäksesi. Leipää ja pullaa tarjoavat ja minulla lähtee niillä henki. Nälissään sitten sai olla.
pitää syödä sairaalan ruokavaliota tai jopa ollaan syömättä jos leikkausuhka. erikseen lupa saako kanttiinista jotain tuoda-ostaa itse. se ruoka on tarkoituksellista ja sinulle suunniteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Lompakkokaan ei ole ehdoton. Kelakortti yleensä riittää. Ehkä henkkarit varulta.
toi tarvii rahaa,kortti tai käteistä- taksilla jos menee- tulee. joutuu jotain ostamaan kioskilta.
Puhelin, laturi, kotiavaimet, kukkaro, henkilöllisyystodistus, omat lääkkeet. Hammasharja ja hammastahnaa. Puhtaat alushousut (kotiinlähtöpäiväksi). Kampa ja puuteria.
Evästä ja herkkuja. Ruoka ei ole kovin hyvää, eikä riittävästi
Vierailija kirjoitti:
Sellaista tilannetta ei tule. Minulla ei ole oikeutta toimeentulotukeen. Jos joutuisin sairaalaan, en voisi edes mennä sinne, koska en pysty maksamaan sairaalalaskua eikä sitä maksa minun puolestani kukaan muukaan.
moisessa tilanteessa on oikeus tt tukee vaikka nyt et saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelimen, laturin ja pienen pussin suolaa.
Suolaa?
Sairaalan ruoka on hyvin vähäsuolaista, tämä suola on ilmeisesti siksi että voisi lisätä sitä ruokaan. Minulle tärkeä mukaan otettava on korvatulpat, jos sattuu kovin kuorsaava huonekaveri.
siksi suolatonta lähes-kun tulee nestekertymiä kun paikoillaan oloa ja ns verenpainetyypeille ja ns kaikille sopivaa.
"Sairaalassa ei käytetä omia lääkkeitä"
Kun jouduin ambulanssilla äkilliseen leikkaukseen ja jäämään sairaalaan, minulta kyseltiin eikö minulla ole omia lääkkeitä mukana (triptaani ja kilpirauhaslääke).
Vierailija kirjoitti:
Puhelin, laturi, kotiavaimet, kukkaro, henkilöllisyystodistus, omat lääkkeet. Hammasharja ja hammastahnaa. Puhtaat alushousut (kotiinlähtöpäiväksi). Kampa ja puuteria.
omia lääkkeitä ei saa tuoda. ne tulevat valvotusti sairaalalta . ei ikinä omia purkkeja tao dosetteja saa pyöriä huoneessa.