Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalojen hinnat raketoivat: Hyvinkää +7,2%, Nurmijärvi +7,9%, Vihti +9,1%... 🥳🥳🥳🥳🥂🍾 !!!!! Miten tässä nyt taas kävi näin?

Vierailija
21.08.2025 |

https://yle.fi/a/74-20177222

Esimerkiksi 330 000 euron omakotitalossa 9,1%:n hintahyppäys tarkoittaa 30 000 euroa.

Koskaan ennen ei nousukausi ole alkanut näin korkealta hintatasolta. Kasvualueilla hinnat karkaavatkin ihan pilviin.

Aika kalliiksi tulee asua vuokralla ja antaa asuntojen hintojen karata ennen kuin ostaa oman....

Toiset vaurastuvat ihan asumalla, mutta toisille se tietää jatkuvasti kallistuvan vuokran maksamista koko loppuelämän ajan.

Onko hyvä juttu?

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokos olette asuntolainanne maksaneet? Minäpä olen. Ei ole järkeä, jos vielä viiskybäsenä on asuntolainaa. Asun Helsingissä (länsi-).

Ei ole järkeä pelätä lainaa. Paras tilanne olisi, että sitä olisi vielä satoja tuhansia maksamatta siinä kohtaa kun aika jättää.

Olet varmasti töissäkin hyvin vastuullinen ihminen,

Mitäs vastuutonta siinä on, jos asuntolainaa jää maksamatta? Pankki saa kyllä kuolinpesästä omansa korkojen kera takaisin.

Onhan se säälittävää, jos ei hallitse talousasioita.

Se se vasta säälittävää on, kun muiden talousasiat kiinnostavat va

Säälikäämme siis ap:ta/sinua.

Vierailija
142/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne minua kieltämättä vähän huvittavat. 

Hulluilla on tunnetusti halvat huvit. 

Kun argumentointitaitosi on verrattain heikko, menet henkilökohtaisuuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesämökki Kirkkonummella. Se on nykyään Pääkaupunkiseutua. Olen kyllä tietoinen siitä, että jotkut reppanat käyvät sieltä asti Helsingissä töissä.

Vierailija
144/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse sinä itsesi hulluksi ilmoitit.

Vierailija
145/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kesämökki Kirkkonummella. Se on nykyään Pääkaupunkiseutua. Olen kyllä tietoinen siitä, että jotkut reppanat käyvät sieltä asti Helsingissä töissä.

Ei teillä mitään ole, lopeta valehteleminen vauvapalstalla. Ei sinulla ole edes puolisoa, joten voit puhua itsestäsi ihan vaan yksikössä kun keksit valheitasi.

Vierailija
146/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin meillä on. Mökki tosin perittyä omaisuutta. Hauska huomata, miten kateellinen olet. Kaikilla nelikymppisillä helsinkiläisillä omistusasujilla ei tosiaan ole senttiäkään asuntolainaa. Sinä et vain tiedä, keitä he ovat

Vierailija
147/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs kohtaa tämmöinen tapahtui? Kamalaa, kun olet kateellinen!

Vierailija
148/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin harkinnut laittaa myyntiin. Liikaa tilaa itselle, 174+ 109 m2, 1 ha

Vierailija
149/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin meillä on. Mökki tosin perittyä omaisuutta. Hauska huomata, miten kateellinen olet. Kaikilla nelikymppisillä helsinkiläisillä omistusasujilla ei tosiaan ole senttiäkään asuntolainaa. Sinä et vain tiedä, keitä he ovat

Ei teillä ole edes perittyä mökkiä. Se toki olisi ainoa keino jolla voisit omaisuutta saada koska olet itse täysin kyvytön, mutta tosiaan ei sinulla ole edes sitä perittyä mökkiä.

Vierailija
150/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teillä mitään ole, lopeta valehteleminen vauvapalstalla. Ei sinulla ole edes puolisoa, joten voit puhua itsestäsi ihan vaan yksikössä kun keksit valheitasi.

Kyllä on. En mahda kateudellesi mitään. Olen ollut naimisissa vuodesta 2007. Kolme lasta, akateemiset loppututkinnot 😊

Vierailija
151/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs kohtaa tämmöinen tapahtui? Kamalaa, kun olet kateellinen!

Kaikissa viesteissäsi. Kamalaa, kun olet hullu!

Vierailija
152/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. En mahda kateudellesi mitään. Olen ollut naimisissa vuodesta 2007. Kolme lasta, akateemiset loppututkinnot 😊

Ei ole. Et ole käynyt edes peruskoulua loppuun. Ei puolisoa, ei lapsia, ei mökkiä, ei autoa. Siinä on sinun todellisuutesi.

Vierailija
153/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevät ja maksukykyiset ihmiset ja perheet pakenevat Helsingistä ja Espoosta. Iloiset pelihetket, peukutus ja kaikki muu paska alkavat tuottaa tulosta. Ihmiset hakeutuvat asumaan alueille, joissa tarvitaan oma auto. Tuo auton tarvitseminen on hyvä vedenajakaja sille onko alueella häiristevää moni kulttuurisuutta, nistejä yms. häiriötekijöitä vai ei. 

Vierailija
154/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Et ole käynyt edes peruskoulua loppuun. Ei puolisoa, ei lapsia, ei mökkiä, ei autoa. Siinä on sinun todellisuutesi.

Oletko työläisperheestä, vai mistä herravihasi kumpuaa? Usko jo, kaikki eivät ole velkaelviksiä. Jotkut omistaa oikeastikin jotain.

Vierailija
155/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko työläisperheestä, vai mistä herravihasi kumpuaa? Usko

Jep, mutta SINÄ et omista yhtään mitään.

Vierailija
156/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla useita syitä miksi jossain laskee ja toisessa paikassa oudosti nousee. Uus-aluerakentaminen, kaavoitus jne. nostaa tasoa.

Ehkä pääkaupunkiseudulla suurin syy on, että joukkopako Helsingin keskustan ja lähilaueen kerrostaloasunnoista yhä kiihtyy.  Helsinki slummiutuu ja kuolee ihan silmissä, liiketilat tyhjiä tai tyhjäkäynnill', autoilla ei enää pääse vihreiden stalinistien aparheid-politiikan takia. Ulko*maalaistaustaisia ghettoja jo olemassa. Huumeongelmat, alkoholistien ja niiden asumisen hyysääminen keskustan parhailla paikoilla jne.

Kun rakennetaan uutta asuntokantaa, on luonnollista, että hinnat nousee, kun sitä uutta asuntokantaa tulee yhä enemmän myyntiin. 

Voisi sanoa, että tilastot ei valehtele, mutta tulkinta voi olla jo valetta tai pötypuhetta. Asia ei ole yksinkertainen, vaikka ap asiasta niin hihkuu. 

En laittaisin rahojani vielä mihinkään!

Vierailija
157/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko työl

Kyllä omistan. Olet todella säälittävä vänkääjä. Kolme asuntoa/ kiinteistöä omistan. Mutta jos se ei sinun mielestäsi ole mitään, niin en minä pysty sinua auttamaan.

Vierailija
158/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työläisperheen jälkeläinen on saanut ilmaisen korkeakoulututkinnon. Sitten huutaa ja raivoaa täällä, kun huomaa että kaikki eivät olekaan joutuneet ottamaan maksimimäärää lainaa kuten hän, vaan omistavat asioita ja velkaa 0€. Minkäs minä sille mahdan, että sait huonommat kortit ja jouduit ottamaan asuntolainaa?

Vierailija
159/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokialla kivasti arvo noussut, kiitos Tampereen peukkuongelman. 

Joopa joo. Ei ole peukkuja eikä muutakaan ongelmaa. Tampere ei ole pelkkä keskusta.

Vierailija
160/173 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpitsän kunnassa edellisenä vuonna myytiin vain yksi mummon mökki, 10 000 euroa.

Seuraavana vuonna vain yksi kauppa, potkut saanut kunnanjohtaja möi talonsa, 200 000 euroa. 

Läpitsässä asuntojen myyntihinnat kohosivat 1900%  (prosenttia)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi