Voisko hajustetut pesuaineet kieltää pesutuvassa 😡
Pesin pyykit kotona ja varasin niille kuivaushuoneen taloyhtiön pesutuvasta. Muutaman tunnin jälkeen hain kuivat lakanat sisälle, ja kas, haisevat aivan jumalattoman voimakkaalle hajusteelle, joka on tarttunut pyykkinaruista 🤢. Ei pysty laittamaan pienen lapsen sänkyyn näitä.
Kommentit (247)
Pitää tietenkin kieltää, häiritsevä haju, ihan niin kuin vaikka tupakka. Peskööt vaikka nyrkkipyykkinä siellä roskapönttöjen takana missä muutkin haisijat viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa miettinyt. Joidenkin käyttäjien jälkeen pesutupa ja koneet haisee seuraavana päivänä.
Mä pesin joskus leirintäalueen pyykkikoneessa vaatteita, niin edellisten käyttäjien pesuaineiden haju tarttui pyykkikoneesta omiin vaatteisiin niin että meillä haisi vaatteet vielä monen pesukerran jälkeen kotona. Päiväkotiaikoina meillä haisi aina pesuaine, kun se haju tarttui lasten ulkovaatteisiin päiväkodin kuivauskaapista.
En ole allerginen eikä sinänsä haittaa, mutta jestas että joissakin aineissa on tymäkkä tuoksu!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiton paljon joku hajustaa, että pyykkinarutkin haisevat?
kyllä jengi käyttää tosi ärtsyjä pesuaineita, itse pääsen säännöllisesti nauttimaan siitä että naapuri kuivaa pyykkejään partsilla ja mun partsi käryää sille prkleen trooppiselle ihanuudelle. Voisivat oikeasti ympäristösyistä kieltää hajusteet pesuaineissa kyllä.
Jaaha, pyykkiainehullu on taas aktivoitunut.
Voin taata, että jos kuvittelet pyykkinaruista irtoavan kemikaaleja lapsesi petivaatteisiin, ongelmasi ei ratkea sillä että naapurit vaihtavat pesuaineita. Se ratkeaa psyykkisellä ammattiavulla.
Kun kauppojen pesuainehyllyjen ohi kävelee niin kyllä käy henkeen tuotteiden voimakas tuoksu vaikka ovat avaamattomissa pakkauksissa, tai sitten jossain hyllyjen perällä on vuotavia pakkauksia. Kun kauppaan olemme menossa niin jos mahdollista niin odotan autossa kun vaimo suorittaa ostokset, esim Porttipuiston Rustassa joutuu pakosta kävelemään kyseisen osaston läpi.
Nyt on herkkää porukkaa. En itse käytä hajustettuja pesuaineita, etikkaa tai huuhteluaineita. Pesen siis perus valkopyykin hajusteettomalla pesujauheella, kirjopyykin hajusteettomalla pesujauheella, silkin ja villan hellällä hajusteettomalla nestemäisellä pesuaineella tai sappisaippualla. Ei tule kuitenkaan edes mieleen kitistä siitä kun jotkut käyttävät hajustettuja pesuaineita tai huuhteluaineita. Hajujen ja tuoksujen kanssa aivan sama kuin äänen, kyllä niitä maailmaan mahtuu.
Joo ja ne pinttyy pesukoneisiin ne "tuoksut"ja kuivausrumpuihin.Mieti kun jokaisella eri hajut.Mä rakastan hajuvesiä mutta noi hajustetut pyykinpesuaineet pitäisi kieltää yleisissä pyykkituvissa jo kun eletään 2000 luvulla.Mulle tulee ihan paha olo ja päänsärky niistä.On tutkittu että ne sotkee mm hormonitoimintaa ja ne on suunniteltu kestämään kauan vaatteessa.🤢.Miten joku voi nukkua hajustetuissa petivaatteissa oon miettinyt.Hyi helvetti.Toki ne ihmiset turtuu hajuun eikä ne itse haista niitä.Me muut haistetaan ne työpaikoilla ja jo 3km ennen lenkkipolulla.Älä altista lapsia tolle hajusaasteelle.Itse en ymmärrä miksi taloyhtiöt ei kiellä niitä,jotkut ovat kuulemma kieltäneet..ja hei:kuka mies haluaa tuoksua jollekkin hajustetulle mansikka/banaanipyyhekumille?🤣Ei ainakaan metsästäjät,voi olla ettei saalista tulisi...säälittää ne lapset jotka lemuaa kauas kun äippä pesee tuoksuilla koska "ne tuoksuu puhtaalta🤮🤢)PUHDAS EI TUOKSU MILTÄÄN.
Joo i feel you!😁🤣Ne haisee ihan hirveelle.
Joo enpä tykkää itsekään hajusteista sen enempää, moni tori-ostos on mennyt hukkaan liian voimakkaan tuoksun takia. Maailma ei kuitenkaan pyöri minun tarpeideni ympärillä ja jos asia noin paljon hiertää, pitää pestä pyykit omassa koneessa.
Joo, ne hajusteet on tosiaan ihan tutkitusti hormohäirikköjä ja ilmeisesti yksi hyvinkin tosennäköinen selitys sille, että ihmisillä on nykyään niin paljon ongelmia lisääntymisen kanssa. Siis aivan oikean tieteellisen tutkimuksen mukaan erityisesti lapset pitäisi pitää niistä erossa.
Jos pesuainetta annostelee oikein, ei aiitä pitäisi jäädä pesun jälkeen enää hajuja koneeseen saatika pyykkinaruihin. Mutta jotkut lotraavat pesu- ja huuhteluaineita ihan järjettömiä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne hajusteet on tosiaan ihan tutkitusti hormohäirikköjä ja ilmeisesti yksi hyvinkin tosennäköinen selitys sille, että ihmisillä on nykyään niin paljon ongelmia lisääntymisen kanssa. Siis aivan oikean tieteellisen tutkimuksen mukaan erityisesti lapset pitäisi pitää niistä erossa.
Jos pesuainetta annostelee oikein, ei aiitä pitäisi jäädä pesun jälkeen enää hajuja koneeseen saatika pyykkinaruihin. Mutta jotkut lotraavat pesu- ja huuhteluaineita ihan järjettömiä määriä.
Mikä pesuaineiden hajusteiden pointti sitten on, jos ei se, että haju jää pyykkiin?
Onneksi ei tarvitse pestä pesutuvassa. Kun olin vaihdossa, oli pakko, ja silloin jäi edellisten koneenkäyttäjien pesuaineiden hajua omiin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pesuaineiden hajusteiden pointti sitten on, jos ei se, että haju jää pyykkiin?
Niissä ei ole mitään pointtia, ne on vain kuluttajien aivopesua. On luotu keinotekoinen tarve. Mutta siinä on vielä ero, että jääkö pyykkiin haju, vai haiseeko koko pesukone pesun jälkeen niin, että haju tarttuu vielä seuraavan pesijänkin pyykkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan pyykkiin! Jos se jää myös toisten pyykkiin, sitä oli liikaa.
Kannattaa kuivattaa kotona sisällä, ellei ole kiire. Oven päällys, teline joka ei pikkulapsen ulottuvilla, puhdas kaapin ovi tai joku muu kohta. Ei sauna. Kuitenkin niin ettei ovi mene pilalle kosteudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä voi. Helpointa on opetella elämään sen kanssa, että maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
Jos haluat käyttää yhteistä pesutupaa ja kaikkien pyykkiesi haisevan hajusteille, etkö voi lisätä sitä hajua pyykinpesun jälkeen? Pakkoko on hajustaa taloyhtiön pesukone ja kuivaushuone?
Jos et kestä hajua niin pyykit pestään kotona ja kuivataan myös siellä. Minä kestän hajusteiden tuoksua ja käyttäisin niitä mielelläni itsekin, mutten voi ilman allergialääkitystä. Kiva tuoksu tulee usein tuolta kuivaus huoneesta
Pidän itseäni ns tavallisena ihmisenä. En käytä huuhteluainetta, mutta joku tuoksu pesuaineessa ehkä on. Sensitive usein.
Ei häiritse naapurin satunnainen tupakointi nurkalla tai jonkun toisen huuhteluaine pyykki tuvassa. Osan pyykistä pesen ylipäätään vain kotona. Naapuri sen sijaan tukehtuu, pyörtyy, voi huonosti, kurkku umpeutuu kaikesta. Siis oikeasti aivan kaikesta. Ja välillä raahaa mut milloin minnekin ja haistan vain joko puhtaan pyykin tai yleensä en edes sitä.
olisi ihan mahdotonta toimia oikein naapurini vaatimusten mukaan.