Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä yritin päästä kirjautuun, niin ihan jökissä ollut sivut.. No jos nyt jotain rustaisin hiukkasen..

Nytkö oli viimeiset rakenneultrat, kiva että kaikilla se onnistuneesti takana!

minnikin mahakivuista tuli mieleen, kun mulla kuullostais samantyyppisiltä. Eli mulla todella kovia kipuja tuolla alavatsalla, enemmän vasemmalla. Olin TAYSin äitipolilla ja siellä lääkäri sanoi, että mulla oli keltarauhanen vasemmalla puolella, joka voi aiheuttaa välillä tosi kovia kipujakin. (Outoa..!?!) No pantsan kirjotuksesta mietin, et mulla on varmaan toi suolisto nyt niin tukossa, että noi kivut on varmaan siitä.. ei oikein vatsa toimi :(

Just kun ootte noista olotiloista puhunut, niin mä oon NIIN rampa.. Lonkat kipeet sekä häpyluu, sitten just toi vatsan toiminta ja kivut, tosi kurjia. Mut toisaalta vois sitä olla ihan sängynomakin, että onneks kaikki vie siltä osin hyvin, että pääsee esikoisen kanssa liikkuun ja touhuaan yms.

Vaikkakin omaan napaan on nyt kuulunut heikkoa oloa, pyörrytti tänäänkin oikein, en tie oliko sitten verenpaine alhanen vai oisko hempglobiini laskenut.. täytyy pyytää mittailla ne sitten TO neuvolassa! Et sitä ootellessa..

Ei kait muuta kuin rauhaisaa olotilaa kaikille.. Kurjia juttuja taas sattunut, mihin tää maailma on menossa :( :(

Emmuli rv 21+6 (huomenna viikon vaihtuminen :) )

Vierailija
22/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt lukea kaikki edelliset viestit....mulla ollut kone pois kytkettynä viime viikon torstaista lähtien kun meillä oli se lattia remontti :) Nyt mulla on ihana lattia jota on suht helppo pitää puhtaana... Kyllä se vei voimatkin.

Vaivoista ollut aika paljon puhetta, mulla on kanssa niin että jos on koko päivän menossa niin tulee tuo alapää kipeeksi ja siellä sellasta painetta, ei se kuitenkaan niin rammaksi tee.

Vatsa kasvaa ja hyppii kun vaavi siellä kiemurtelee paikasta toiseen... eilen olin hammaslääkärissä niin oli ihan hullu rumba vatsassa.

Sit on synnytyksistä ollut puhetta, mulle on tuttut aina sanonut että kun heidän muksut on syntynyt aamuyöllä niin ei vaan meillä molemmat on syntyneet iltapäivällä.

Esikoinen käynnistettiin 40+1 oksitosiini tipalla ja kalvot puhkaistiin synnytyksen kestoksi on laitettu 5 h syntyi klo 18.02 ponnistus kesti 47 min,pojan mitat 50 cm ja 3430g.Eppari leikattiin mutta paranin nopeasti.

Kakkonen syntyi vesien menolla 40+4 vedet meni kotona ja ukko viellä sano että pissasit housuun, klo oli silloin 14.45, ponnistusvaihe alkoi klo 17.15 ja poika synti klo 17.23. pituutta oli 48 cm ja 3270g, kivunlievitystä en saanut ollenkaan ja ainoastaan pienen repeämän jossain sisäpuolella jota ei tikattu. Ja se vasta mukavaa kun aina aukesi haava kun kävi pesulla ja sain kävellä viikon kun ankka kun niin kipeenä.

Silloin sanoivat että jos teen kolmannen niin ekasta supistuksesta jorviin, Onneksi viereisessä rapussa asuu lanssikuski jos tiukaksi menee....

Pelko on kyllä minulla siinöä että jos ukko ei ehdi mukaan, on aina ollut henkisenä tukena mukana ja nyt on työn ja kodin välillä n 45 min matka eli jos vaavi tuleekin syöksynä niinkun kakkonen niin voi olla ettei ehdi.

Ollaan jo vitsinä puhuttu pihalla että jätän terassin oven auki että jos on tarve saada naapuri kätilöksi niin saa tulla sitä kautta sisään :)

Eipä tässä muuta nyt korvapuusteja leipomaan

Mukavaa keskiviikkoa kaikille

T:Lootuskukkanen ja ♥ Aada rv23+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tosiaan se eilinen tapaus. Jotenkin mulla on sellainen aavistus, että nämä tällaiset jutut menevät vain yhä rankemmiksi.

Mutta onnea kaikille viimeisille masuille hyvistä uutisista! Elämä jatkuu...

Charlie: mun sähköpostiosoitteeni on mervukka (miukumauku) luukku.com, ilmoitin vissiin että loppu on piste fi.

KainoElvi: nyt sitten tiedetään, jos iltapäivälehdessä on uutinen: aerobic-ohjaaja hyökkäsi miehen kimppuun, että kuka on kyseessä ja mistä tapaus johtui. ;-)

Curious 22+1

Vierailija
24/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee päänsärky ja nuutunut olo, ei olla pojan kaa oltu missään vaikka niin pirun hieno ilma ois.. äiti on vaan niin laiska.. Ja sit mulla on hirvee morkkis nyt siitäkin, on huono äiti-olo nyt :(

Noi Lootuskukkasen korvapuustit vois piristää päivää, nam.. Täytyy varmaan pistää hetkeks pojalle jotain dvd:tä pyöriin ja huilata tää ketutus pois ja jos sitten menis lähikahvilaan puustille :)

Uteliaana Lootuskukkaselta kyselisin miks sulla eka synnytys käynnistettiin? Jos saa udella..

Huomenna tosiaan neuvola ja ne kelapaperit laitetaan meneen.. raskaus kestänyt sen 154 päivää :) Ja nyt mua rupes mietityttään se äitiyspakkaus, kun niin tekis mieli se ottaa vaikka olin jo vakaasti päättänyt ettei me sitä tarvita, vaatteita on jemmassa paljon ja sen rahan vois sitten käyttää uuteen turvaistuimeen.. eli rahan otan! Mut silti mietityttää, ois niin ihana hypistellä niitä pikkuvaatteita ;)

Emmuli rv tasan 22+0 :)

Vierailija
25/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmuli81: saa udella siis minulla käynnistettiin eka synnytys sen takia koska minulla oli verenpaineissa häikkää ja välillä virtsassa sokeria...Ja se että menin sairaalaan 14.4 kipeiden suppareiden takia ja mitään ei tapahtunut kohdunkaulalla niin sitten päättivät 15.4 että käynnistävät :) Ei kyllä niin mukava synnytys kun kivut oli niin kovat, sain kyllä sitten jossain vaiheessa epiduraalin mutta ponnistaessa en oikein vissiin osannut ponnistaa oikeeseen suuntaan.

Vierailija
26/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin tänään sitten kotipäivä. Aamulla ehdittiin jopa päiväkodin pihalle kun kolmonen rupesi ihan yllättäen itkemään ja valitteli päänsärkyä sekä pahaaoloa. Meillä perheessä migreeniä ja kaikella todennäköisyydellä kolmosella sama juttu. Useamman kerran tämän vuoden aikana on tätä samaa ollut ja soitinkin neuvolaan ja päästään sinne lääkäriin ja kaikella todennäköisyydellä lisätutkimuksiin kuten aikoinaan esikoisen kanssa. No nyt ollaan sitten kolmosen kanssa huilittu kotosalla ja ihan rauhalliselta tilanne vaikuttaa. Ajattelin tässä vähän nolona, että tuleekohan mulla olemaan yhtään täyttä viikkoa töissä ennen joulukuuta jos tätä rataa tämä sairastelu jatkuu, vaikka minkäs näille lasten sairasteluille itse mahtaa.

Omassa navassa ei erityistä. Paino on alkanut vähitellen nousemaan kiitos lisääntyneen kulutuksen/ruokahalun ja niin kait sitä pitää tässä vaiheessa noustakkin. Tukisukat kaivoin myös esille, ettei noi jo valmiina olevat suonikohjut enää menisi pahemmaksi (varmaan turha toivo).

Kaikille vaivoista kärsiville kovasti jaksamista. Omaksi onnekseni olen vielä toistaiseksi saanut nauttia suhteelisen normaalista olosta, mutta jännityksellä kyllä odotan, että jaksaako kroppa tosiaan tässä kunnossa sinne äitiysloman alkuun asti kun työnkuvani nyt on mitä on. Eli päivä kerrallaan mitään suurempi paineita asiasta ottamatta menen eteenpäin.

Hankinnoista. Mun pitäisi hankkia toppapussi vauvalle ja mietin, että riittääkö esim. Jääkarhupussissa pelkästään sellainen turvakaukaloon laitettava pussi myös vaunuihin pakkasilla vai olisiko syytä ostaa toinen ns. talvipussi sitten erilliseksi vaunu/ulkokäyttöön?. Eli te joilla jo kokemusta tästä em. merkistä/ pussista tulkaahan kertomaan omat kokemuksenne asiasta.

Nyt taidan oikasta vähäksi aikaa sohvalle lukemaan ennen kuin isot ryntäävät koulusta kotiin ja vaatimaan välipalaa.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti!

KainoElvi ja kamu 21+5

Vierailija
27/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin jo aiemmin, mut onko kellään muulla hapen puutetta? Ku mää saan välillä aivan haukkoa henkeä, ku tuntuu, että happi loppuu. Varsinkin jos on selällään, jolloin se kohtu varmaan painaa sitä valtimoa tossa kohdun takana...

Vaivoista ollut puhetta..."ihana" kuulla, että ei muillakaan ole mitään herkkua aina se olotila. Minulla on kyllä kaiken maailman vaivaa kolotusta, särkyä, ummetusta, kipuja, väsymystä, pahaa oloa välillä, jatkuva nälkä, herkkuhimo, kömpelyyttä.... Tuntuu välillä jo siltä, että en edes kehtaa sanoa muille, että mulla on hankala olo, ku tuntuu, että koko ajan valitan jostain. Ja sitte tulee joku äskettäin raskaana ollut tuttu ja sanoo, että ei ollu mitään raskausaikana vikaa tai ongelmaa ja oli koko ajan elämänsä kunnossa. Mur... Pistää vihaksi, ku itse tuntuu niin remppaiselta. Mut kaikella vaivalla on joku selitys ja tarkoitus.

Eilen pikku-ukko mylläs niin, että olin ihan äimänä, että kuinka voimakkaina ne potkut voi tuntua vaikka kymmenen viikon päästä! Mää en silti oikein hahmota miten päin se muksu siellä on...välillä tietenkin tulee potku jonnekkin, niin silloin voi tieten jotain päätellä asennosta... :)

Ihana mieheni poimi viikonloppuna 8litraa puolukkaa, ku minä olin niin vaivainen siellä metsässä ja ku näin kyyn, niin mun poimimiset loppui siihen, koska minä poimin sillai, että istuin mättäillä, ettei selkä rasitu. Nyt ne on jo pakkasessa osa kokonaisena ja osa soseena.

Enemmän viikkoja takana kuin edessä. 12 viikkoa niin se vois jo syntyä....15 viikkoa laskettuun aikaan...IIIK!!!!!!!! Tunteet on välillä niin sekavat. Pelottaa ja jännittää ja huolettaa....

Ja edelleen ne vaunut mietinnässä. Sain tingattua niitä brio kombeja 04, 270e. Niihin tulee kyllä hyttysverkko ja sadesuoja ja hoitolaukku, mut on ne silti kalliit. Ehkä päädytään sittenkin uusiin, ku sais 399e uudet. Hmm....hankalaa ja ahdistavaa nää hankinnat.

Amelie ja Martti rv 25+1

Vierailija
28/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Täytettiin kelan papereita, odotankin että sais pian sen äitiyspakkauksen. Paino oli noussut kerrankin ihan kohtuudella, vaikka sf mitta olikin noussut aikalailla. Tais toi maha pullahtaa esiin oikein uarakalla. Mulle ei kyllä enää omat housut menis jalkaa, joten äippävaatteet käytössä.

Nimistä on ollut puhetta. me laitettiin esitietolomakkeeseen hätäkaste nimet. saa nähdä jääkö ne virallisiksi. Ei olla naimisissa, mutta meille jotenkin vanhanaikasesti itsestään selvää ,että tulee isän sukunimi lapselle. Mietin kyllä omaakin nimeä, kun miehen nimi on kuitenkin vähä erikoinen (hankala).

Ollaan kuitenkin mietitty naimisiin menoa esim. ristiäisissä, joten enköhän mäkin pian tota nimeä vaihda. Ainakin joskus tulevaisuudessa.

Vierailija
29/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok, paitsi itseäni pelästytti se, että painoa on alusta tullut jo yli 6 kiloa, Sf kuitenkin normaali 19cm, eikä terkka ollut huolissaan. Eilen olin kahteentoista mennessä syönyt jo kahteen otteeseen kaurapuuroa lautasellisen ja sitten lounaan. Ruoka uppoaa ihan liiankin hyvin, siinä varmaan syy.

Meinasin lähetttää Kelan paperit netissä, mutta kaavakkeen täyttämisen jälkeen huomasin että jos työpaikkakassa maksaa jotain, niin hakemus pitää viedä sinne eikä Kelaan. Hassua kuin neuvolassa ei sitä sanottu, vaikka totesin, että kassa maksaa alussa palkkaa.

Me ollaan naimisissa, mutta mulle ei tullut mieleenkään luopua omasta sukunimestä monestakaan syystä. Miehellä on harvinainen sukunimi (alle 20 suomessa) ja se haluais suvun jatkuvan sillä nimellä. Lapsille en kuitenkaan miehen sukunimeä halua, kun siinä on liikaa ääkkösiä ja öökkösiä. Jossain vaiheessa muutetaan ulkomaille, niin lapset pääsee helpommalla mun sukunimellä. Tosin tästä luultavasti vielä keskustellaan, ainakin vähän.

Marie 22+2

Vierailija
30/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimijuttui ollu: meille tulee vauvalle sama sukunimi ku kaikilla muillakin kun naimisissa ollaan. Mä taidan olla kans jotenki vanhanaikanen kun naimisii mennes en edes ajatellu muuta vaihtoehtoo. Etunimi oltiin jo pojalle ainaki valkattu, mut täyttelin tos sukupuuta omalta puoleltani ja huomasin, et serkulla on samanniminen poika joten se ei tunnu enää ollenkaa kivalta... Pöh ja Pah!! Tyttönimee en oo kauheest miettiny ku ultrassa meinasivat ettei tarvii.

Isäntä meinas lähtee kauppaa kun sen tekee mieli sitä Omar-suklaata, joten pitäsköhä mun tilaa samalt reissult jotai herkkuu :P En yhtää tiiä tost painost mut viimeks oli tullu 4kg... jotenki tuntuu tosi vähältä ku viimeks tuli ihan törkeenä painoo jatkuval syötöl, niin paljon turposin :(

Kyselin tos aiemmin sellasest paineen tunteest tuol alapääs, tietääks kukaa mitä se on? Joku muu oli (anteeks, en muista nikkii) kyl maininnu samast asiasta. Olis vaa kiva tietää mist se johtuu ja mitä se on?

KainoElvin käy kyl uskomaton tuuri, ite voi paremmin kun hyvin mut töihin ei silti pääse kun muut on kipeitä. Koittakaa ny parantuu pian!! Ja tietty kaikki muutkin jotka on kipeinä ja kolottavina.

Mulla alkaa oikeesti hermostuttaa nää supparit vaikkei kipeit ookkaa. Tänääki kuorisin perunoi ni sillo se alko. Aina tulee ku silittää ja välil myös kun istuu autos tai makaa vaan paikallaan. Pelottavaa jotenki, ku en tahtois kuitenkaa makoilemaa minnekää osastol moneks viikkoo :( Toisaalta niin vähän enää jäljel mut kuitenki liikaa...

Takas sohvan nurkkaan ja sinkkuäitien seuraan.

Marlene ja massu 21+5

Vierailija
31/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori muille kun tuun tanne ilmoittelemaan, mutta Curious - en saa vastattua sun sahkopostiin - se palautuu aina mulle takaisin!

Taman viikon vapaapaivat meni taas vauhdilla - miten ne aina meneekin nopeempaan kuin ne tyopaivat viikolla?!? Oma olo ei edelleenkaan ole kehuttava mutta 'lepailen' sitten toissa torstain ja perjantain kunhan vain jaksan tyton kanssa - se on kylla ihanan omatoiminen jo nykyisin ja aamulla akkia kaytiin parissa kaupassa niin kun oli kotiinlahdon aika ja oltaisiin oltu lahdossa takaisin autolle niin han kysyi etta mentaisko aiti kahville - siis ihan tosissaan halusi kahvilaan (vajaa kolmevuotias!!), no siina ei kylla voinut sanoa muutakuin no etta ihan varmasti mennaan jos han haluaa ja istuttiin sitten maailmanmenoa katselemassa kahvilassa (vaikkei kumpikaan kahvia kylla tilannut!). Kavereiden kanssa usein kavelylenkit / puistoretket paatyy kahvilaan etta sinansa tytolle tuttua kayda "kahvilla".

Huomenna on omalle neuvolalaakarille aika kun katilon mielesta siellakin mun hyva kayda nayttaytymassa vaikka synnytyslaakari saannollisesti sairaalassa seuraakin raskautta.

Charlie rv 23+6

Vierailija
32/32 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja vihdoinkin se eka lääkäri,se harmitteli kun ei ole mihin verrata kohdunsuuni tilannetta,sekun on pehmeä ja kohdunkaula kuulemma aika lyhyt.Minulla on ollu niitä kipeitä suppareita,ja lääkäri kehoitti menemään äitipolile jos siltä tuntuu.

Paino oli 60.3,eli reilu 4kg tullu,sf mitta oli 23,hemppa 122(mulla ihmeen hyvä,mutta nyt oon syöny leidivikataa,jos se on auttanut).Hyvillämielin siis.

Olen kattonut synnytysohjelmia ja kyllä on kyyneleet herkässä,nyttenkin tämä uusi alkanut sairaalasarja,joka jaksossa saa itkeä,kun on niin herkkänä.Ihanaa kun itsellä ei ole pitkä matka siihen että saa oman pojan rutistaa rinnalleen.12 viikkoa siihen päivään jolloin kuopus syntyi(siis tasan rv 38)ja se ei enää ole paljon!

Äippäloma alkaa 22.11 ja tänään tuli raha tilile,kun en pakettia ottanut,hirmu todellista alkaa olla tämä vauvaelo jo.(tykkäsin kyllä paketin sisällöstä,mutta kaikkea tarpeellista jo on,ja saa sillä 140 eurolla aika kasan tarviketta,etenkin kun tykkään kierrellä kirppareilla).Sitterin voisin nyt ostaa uutena,kun edellisen heitin pois.Meillä on hyvät 04 emmaljungat,mutta olen katellut kolmipyöräisiä...ne vois olla kesällä kivat,mies on ihmeissään et onhan meillä vaunut..ja on ollu vuosien mittaan aika monetkin...mutta kehitys kehittyy=))

Poju on kova liikumaan ja kauppareissulla ihan nauratti mitä lie sarjakuperkeikkoja teki kun koko mahassa tuntui kääntyily ja näkyi!

Närästää,häpyluuta vihloo ja alimpiin kylkiluihin "ahdistaa" siinä oman navan vaivat.Kävely on jo ajoittain vaappuvaa,nyt jo ,huvittavaa!

Seuraava etappi on viikon 32 ultra.Tai no neuvola on 4 viikon päästä,silloin ollaankin jo viikolla 30!!!

Mukavaa loppuviikkoa tammikset

kimmi ja poju v 26