Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valehteleeko ihmiset yleisesti pituutensa? Niin naiset kuin miehetkin?

Vierailija
20.08.2025 |

Olen 168 cm pitkä ja en käytä ikinä korkokenkiä. Olen keskimittaista naista vain hieman pitempi. Minun pitäisi olla miltei kaikkia miehiä lyhyempi. Silti jokaisella kauppareissulla olen 9/10:sta vastaantulevasta naisesta ihan selkeästi pidempi, moni nainen on jopa puoli päätä lyhyempi. Samaten minua lyhyempiä miehiä tulee joka päivä vastaan.

Välillä täytyy mittauttaa itseni, että olenko oikeasti vain 168 cm. Kyllä olen.

Onko muilla samoja havaintoja?

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joko 170 cm tai 171 cm pitkä nainen. En tiedä tarkalleen, kun ei oikein pääse tarkistamaan pituutta missään. 

Lainaa jonkun metrimittaa. Ei ole vaikeaa.

182/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Noni, käyty! Suurin osa oli pitempiä, tai yhtä pitkiä. Kolme tais olla lyhyempiä, niistäkin yks niin kumara, että saattoi oikeasti olla pitempi 

En ollu kovin kauaa, ku rupes sen verran naurattamaan tuollainen tutkimus, että piti lähteä pihalle 😄 

Mittaapa sitten pituutesi. Tuskin olet 168 cm pitkä enää.

Mittasin, ja oon vieläki 168 😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus kerrotaan tietysti armeija pituuden mukaisesti. Painoksi kerrotaan rippikoulussa ollut paino.

Palkaksi kerrotaan se ainoa kuukausi, kun teki 4 viikkoa putkeen 12 tunnin päivää ilman viikonloppuja.

Vierailija
184/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä havainto! Kun minua selvästi lyhyempi esimieheni kertoi olevansa 186 senttinen, niin minun täytyi nostaa pituuteni 187 senttiin. Kävin sittemmin muissa asioissa hyvinvointihoitajan luona ja mittautin itseni. Olin 185 senttinen, kuten armeija-aikananikin. No, se siitä!

Vierailija
185/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet lisäävät senttejä pituuteensa. Samoin naiset tällä palstalla miestensä pituuteen. Ei täällä kellään ole alle 20-senttistä. Paitsi minulla😪

Vierailija
186/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetusti miehen 20 senttiä on 12 senttiä.

Vierailija
187/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmitön, hallitsematon raivo tai kohtuuton ärtymys on kaksisuuntaisen mielisairauden yksi tyypillisin piirre, tiedoksi. Sulla on vakava mielen ongelma, tiedostatko sä sen? Hae itsellesi litium tai muu psykiatrin oikeaksi juuri sulle valitsema lääke sairautesi hoitoon. Ei ole varmaan helppo sun itsesikään kihistä hullunraivossa päivät pitkät. Sun psyyken ongelmat|AIVOKEMIASI välittäjäaineet vaatii VAATII LÄÄKITYKSEN. Joko päivittäin tai muutaman viikon välein sun hoitoyksikössä piikkinä. Ymmärrä tämä. 

188/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmitön, hallitsematon raivo tai kohtuuton ärtymys on kaksisuuntaisen mielisairauden yksi tyypillisin piirre, tiedoksi. Sulla on vakava mielen ongelma, tiedostatko sä sen? Hae itsellesi litium tai muu psykiatrin oikeaksi juuri sulle valitsema lääke sairautesi hoitoon. Ei ole varmaan helppo sun itsesikään kihistä hullunraivossa päivät pitkät. Sun psyyken ongelmat|AIVOKEMIASI välittäjäaineet vaatii VAATII LÄÄKITYKSEN. Joko päivittäin tai muutaman viikon välein sun hoitoyksikössä piikkinä. Ymmärrä tämä. 

Täh? 😅

Vierailija
189/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? 😅

Joko toisia paskamulkuksi 1000 kertaa peräkkäin nimittänyt taapero rauhoittui..? Psykan poli tai osasto on oikea paikka, ei todellakaan vauvan tai minkään muunkaan somealustan kommenttiosio. Hae apua. Ei kukaan psyykkisesti terve ihminen saa hallitsematonta huutoraivaria koulussa eikä työpaikalla ja ala syytää kurkku suorana t-uhkauksia tuntemattomille. Ei edes vauvalla. Eilinen oli tyypillisintä mieleltään pahoin järkkyneen mt-sairaan oireilua. Hänen kirjoituksensa olkoot hyvä malliesimerkki muillekin psykoosisairaudesta. 

Vierailija
190/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä havainto! Kun minua selvästi lyhyempi esimieheni kertoi olevansa 186 senttinen, niin minun täytyi nostaa pituuteni 187 senttiin. Kävin sittemmin muissa asioissa hyvinvointihoitajan luona ja mittautin itseni. Olin 185 senttinen, kuten armeija-aikananikin. No, se siitä!

15 cm

Vierailija
191/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 176 cm pitkä nainen. Täytän seuraavaksi 63 vuotta. Olen aina valehdellut olevani 170 cm ja yrittänyt vetää itseäni kasaan.

Miksi? Pitkät naiset ovat kauniita. Itse olen vain 170 cm pitkä (nainen). Nuorena se tuntui oudolta, mutta nykyään olen ylpeä pituudestani 

Vierailija
192/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite valehtelin pitkään alakanttiin tietämättäni. Minut mitattiin virallisesti 15-vuotiaana, jolloin olin 162.5cm. Vuosikausia sanoin sitten ihmisille olevani 162. Yliopistossa reilusti yli 20-vuotiaana kävi ilmi, että oikeasti olinkin 167. No naisena ei pituudella lienee väliä.

Tyhymä yliopistossa muka. Tyhymä. Keksitty kehno tarina. Tyhymä.

Vierailija
193/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei ole nainen vaan homomies, joka ihastunut mieheen, joka puolestaan lääpällään Helsinki-naiseen? 😉

Mitkä pituudet niillä

kolmella on?

Vierailija
194/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon olevani 161cm pitkä. Oikeasti kun tuo mitattiin, olin vajaa 161cm, mutta terkkari pyöristi sen ylemmäs tuohon lukemaan.

Olen ehkä kutistunut tuosta vielä sentin pari.

Mikä ehkä, miksi oot kutistunut? Miksi olet kutistunut? Ikäsi on 55+ ?

En tiedä siis ihan tarkkaa pituuttani edes. En koe valehtelevani. En myöskään usko, että ihmiset on yleensä tasan jotain senttilukemaa, aina pyöristetään jonkin verran.

Pönttö.

Vierailija
195/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheksi lyhyt ja sain eri mittauksissa pituudeksi 168-170cm. Arvaatte varmaan mitä noista käytin.

Nyt olen uskottavuuden vuoksi ruvennut sanomaan että 169cm kun kuulin pahanilkisen väitteen että lyhyet miehet aina pyöristää täyteen 179cm:iin.. Ehkä iän myötä olen kutistunutkin.

Vierailija
196/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis mä monta vuotta kerroin aina että olen 163cm pitkä. Sitten pari vuotta sitten lapsen terveystarkastuksessa kysyin että voidaanko mitata minunkin pituus, että näen olenko jo alkanut painua kasaan  :D yllätyksekseni olinkin 164cm pitkä. Luultavasti siis muistin pituuteni väärin. Terkkari sanoi, että aina voit sanoa, että olet vetänyt myöhäisen kasvuspurtin keski-iässä. Eli siis joo olen valehdellut, mutta en tarkoituksella! 

Voiko keski-ikäisenä kasvaa pituutta?

🙄

Vierailija
197/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus tulee luustosta ja jos ihminen painuu kasaan niin kyse on sairaudesta, osteoporoosista, reumasta tms.

Luut eivät litisty.

Niin. Kaikkihan sen tietää. Niin.

Vierailija
198/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alex Stubb on seuraava James Bond.

Vierailija
199/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 176 cm pitkä nainen. Täytän seuraavaksi 63 vuotta. Olen aina valehdellut olevani 170 cm ja yrittänyt vetää itseäni kasaan.

Minkä ikäinen olet tänään?

Oletko kaiken lisäksi yksinkertainenkin?

Vierailija
200/215 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin nyt itseni laittamalla levyn pystysuoraan pään päälle, jotta väline ei itse mitatessa kallistu kuten ohuempi kirja. Jos voin luottaa omaan mittaukseen, olenkin näemmä 158, vaikka nuorena on mitattu 157 ja kerran 157,5. Olen sanonut kysyttäessä olevani 157 kun varmasti kasaankin mennyt (N44). Ehkä työterveydessä viimeksi kysyttiin perustietoihin. Ilmeisesti olen kasvanut vielä sen jälkeen kun mitattu taikka sitten on olleet iltapituuksia.

Miehiä mitataan armeijassa, mutta mistä naisten data otetaan? Jos on omia ilmoituksia, ne voi olla mitä sattuu. Toki keskimäärin tasaantuu kun toiset ilmoittavat vähän yli ja toiset vähän alle. 

Missä päin Suomea aloittajan kauppareissut ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan