HS: Juuri millään muulla kuin ulkonäöllä ei ole Tinderissä väliä
https://www.hs.fi/tiede/art-2000011324999.html
"Tuskin kenellekään on yllätys, että miellyttävä ulkonäkö auttaa intiimeihin suhteisiin vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Vaikka parisuhdetoiveissa miehet painottavat enemmän ulkonäköä, se on myös naisille tärkein kriteeri.
Ulkoinen olemus jyllää etenkin deittisovelluksissa. Kuva ratkaisee moninkertaisesti enemmän kuin muut mahdolliset kiinnostuksen herättäjät, osoitti viime vuonna julkaistu tutkimus Tinderin pyyhkäisyistä ja tykkäyspäätöksistä.
Älykkyys, ammatti, profiiliteksti, keskinäinen samankaltaisuus ja pituus vaikuttivat myös mutta vain hippusen verrattuna kuvaan.
Esimerkiksi naiset aliarvioivat sen, miten paljon miehen ulkonäkö tosiasiassa merkitsee heille.
Sekä naiset että miehet aliarvioivat sen, miten tärkeää on kumppanin seksikkyys, viehättävyys ja vartalo. Näitä arvostetaan enemmän käytännössä kuin ihanteissa."
Lähde artikkelissa mainittuun Tinder-tutkimukseen:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2451958824002124?via…
Kommentit (502)
Olen sanonut että nainen valitsee aina miehen ulkonäön takia vaikka mies olisi uuten kusipää luonne niin se silti kelpaa jos on komea. Pettäjät kelpaa kaikille naisille koska on komeita
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut että nainen valitsee aina miehen ulkonäön takia vaikka mies olisi uuten kusipää luonne niin se silti kelpaa jos on komea. Pettäjät kelpaa kaikille naisille koska on komeita
En minä ainakaan. Komeus ei riitä suojelemaan perhettä, eikä pettäminen.
Vierailija kirjoitti:
Niin jokainen saa panostaa siihen mikä on itsestä tärkeää. Mutta en itse ainakaan kovin pinnallista kumppania ottaisi. Pitää olla tää sisäinen ihminen kunnossa.
Tämän takia en ole ikinä edes mennyt Tinderiin. Olen kyllä löytänyt mieheni netin kautta, mutta sivustolta joka painottaa tekstejä. Kummallakaan ei edes ollut kuvaa esillä ja vaihdettiin ne vasta kun oltiin jo pitkään viestitelty ja puhuttu puhelimessa ja ihastusta oli jo paljonkin ilmassa. Lopullinen ihastuminen tapahtui kun tavattiin, kuvasta ei olisi ikinä saanut lähellekään sitä tietoa millainen ihminen on kyseessä.
Nonii tulkaas nyt neuvomaan kuinka pitää olla puhelias, ottaa toiset huomioon, osata persoonallaan vetää naisia puoleensa, jne.
Aina kun joku "neuvoo" tätä paskaa tietää hänen olevan täys idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jännä että olet sanonut tätä vain naisista. Oletko sanonut että mies valitsee aina ulkonäön takia naisen, ja kusipäiset naiset kelpaavat aina jos ovat kauniita?
Vierailija kirjoitti:
Niin, ihminen on eläin. Yllätyitkö? Karpoa lainaten: Minä en.
Hei toi Karpon lause on hyvä. Otan käyttöön.
"Yllätyitkö? Minä en."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jännä että olet sanonut tätä vain naisista. Oletko sanonut että mies valitsee aina ulkonäön takia naisen, ja kusipäiset naiset kelpaavat aina jos ovat kauniita?
Miehet valitsee naisen joka antaa, ulkonäöstä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Nonii tulkaas nyt neuvomaan kuinka pitää olla puhelias, ottaa toiset huomioon, osata persoonallaan vetää naisia puoleensa, jne.
Ei kukaan sellaista neuvo. Suurin osa kun hakasahtaa ulkonäköön ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan sellaista neuvo. Suurin osa kun hakasahtaa ulkonäköön ja se riittää.
Vauvapalstalla tuota aina toitotetaan ja kun se kumotaan ollaan hiljaa tai haukutaan inkkeliksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaihtaa aina kauniimpaan jos tulee mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut samaa. Ystävällisyys virheellisesti sotketaan miesten osalta siihen, että nainen on suostuvainen sänkyyn ekojen treffien jälkeen. Nirppanokkia ei yleensä edes vilkuilla, vaikka olisi kauniita. Ehkä kerran katsotaan ja siihen jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa mitään yllättävää tai uutta ole. Itsestäänselvyys.
Ainoa mikä on hyvä muistaa on se, että ihmisillä on erilaisia tyylejä ja makuja, eli kun vaikkapa minä ja kaverini menemme Tinderiin etsimään komeaa miestä, niin laitamme sydämiä eri miehille. Kun makumme ei ole sama.
Joojoo, mutta vaikka naisilla on erilaiset maut, niin ne tykkäykset kohdistuu kuitenkin aina siihen samaan top 20% miehistä.
Mitä vikaa tuossa on biologisessa mielessä? Evoluution valintapaine kaikissa lajeissa kohdistuu uroksiin eikä naaraisiin. Eihän laji muuten jalostu ikinä jos valikoivuutta ei ole.
No mäkin tykkäilin tinderissä mukavan näköisistä naisista mutta makujahan on yhtä monta kuin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaihtaa aina kauniimpaan jos tulee mahdollisuus.
Näinhän se menee. Mies ottaa sellaisenkin jota ei oikeasti halua, eli käyttää hyväksi. Nainen odottaa että löytää sellaisen jonka oikeasti haluaa, eikä huijaa ja hyväksikäytä jotakuta joka ei yhtään kiinnosta, kunnes löytää etsimänsä. Noin yleistäen, ei koske kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä on hyvä muistaa on se, että ihmisillä on erilaisia tyylejä ja makuja, eli kun vaikkapa minä ja kaverini menemme Tinderiin etsimään komeaa miestä, niin laitamme sydämiä eri miehille. Kun makumme ei ole sama.
Joojoo, mutta vaikka naisilla on erilaiset maut, niin ne tykkäykset kohdistuu kuitenkin aina siihen samaan top 20% miehistä.
Mitä vikaa tuossa on biologisessa mielessä? Evoluution valintapaine kaikissa lajeissa kohdistuu uroksiin eikä naaraisiin. Eihän laji muuten jalostu ikinä jos valikoivuutta ei ole.
Jos puhdas biologia päättäisi, kaikki olisi yksi suuri Tinder-safari, jossa vain komeimmat metsästäjät ja sotapäälliköt saisivat lisääntyä. Mutta eihän näin ole käynyt, vaan ihmiskunta on pullollaan tavallisia tallaajia, joilla on perhe ja jälkeläisiä.
Minun on vaikea pitää kuvan perusteella ketään kiinnostavana. Sen takia tutustunkin ihmisiin livenä enkä netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sinne top 20% mahtuu sitten aika paljon monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, ei vaan ymmärrä ihmisen sosiaalista käyttäytymistä ollenkaan syvemmällä tasolla.
Henkilö ei ymmärrä että ensisijaisesti ihminen vaistomaisesti katsoo kumppanista tämän geenit jotka mahdollisesti siirtyisivät seuraavaan sukupolveen.
Muut asiat tulevat vasta jos ensin ulkomuoto miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
On syytä huomioida, että se mitä ihmiset sanovat haluavansa tai edes tiedostavat haluavansa ei välttämättä vastaa sitä mitä tosiasiassa käytöksen perusteella on havaittu arvostavan parinvalinnassa.
Siskoni painotti aina sitä että pitää olla sitä ja sitä ammattia, harrastusta, elokuva/kirjamakua jne.
Hänen lastensa isäksi päätyi hyvännäköinen mutta ihan tuuliajolla elämäänsä elävä mies. Eikä siis lapsen, vaan lasten (3).
Osa naisista/ihmisistä puhuu sitä mitä he olettavat, että heidän PITÄÄ sanoa ja mitä heiltä odotetaan. Ei sitä, mitä he oikeasti ajattelevat ja kuinka he oikeasti toimivat.
Tuo kytkeytyy erityisesti naisiin, sillä moni nainen sievistelee totuutta toisten naisten paheksunnan pelossa (naisten kesken esitetään jotain sosiaalisesti hyväksytympää versiota) ja osa miehistä tekee tuota naisten seurassa, eli sanovat naiselle sitä mitä olettavat naisen haluavan kuulla.
Siellä on nykyisin myös pippelin koko filtteri . Voi suoraan karsia huonot yksilöt pois. Itse laitoin minimiksi 19 cm ja horisontaalinen leveys 6cm. Karsiutuu minimunat pois.
n29