Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko? Sain tietää, että ystävän exällä oli suhde avioliiton aikana.

Vierailija
19.08.2025 |

Heillä ei ollut mitään avointa suhdetta tms. Ollaan tosi läheisiä ystäviä ja puhutaan kaikesta. Hän erosi miehestään tänä vuonna ja asia on vielä tosi tuore. Nyt sain tietää, että mies petti häntä melkein vuoden, ennen kuin kertoi haluavansa erota. Ei ole enää tämän naisen kanssa.

Ystäväni ei ole sellainen, joka "ampuu viestintuojan", mutta en ole varma onko tarpeen aiheuttaa lisää tuskaa. Ero on ollut hänelle vaikea. Toisaalta jos hän tajuaisi, mikä k*sipää se äijä oli, se voisi helpottaakin. Mitä tekisitte? Ainoa tavoitteeni on olla ystävälle reilu. Jos tilanne olisi toisinpäin, haluaisin että minulle kerrottaisiin.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä myös sitä, että entä jos et kerro ja ystävälle kävisi joskus myöhemmin ilmi että olet tiennyt tuollaisen asian? Silloin hänestä taatusti tuntuisi että sinäkin olet jotenkin pettänyt hänet, riippumatta siitä että olet halunnut vain hänen parastaan. 

Siksi pitääkin kertoa. Totuus ja luottamus ovat normaalien ihmisten välisen kanssakäymisen kulmakiviä.

Sitten on niitä koko elämänsä epäluotettavia, epärehellisiä ja valheellisia ihmisen muotoisia kuoria.

Jotka loppu viimein eivät kykene muuhun kuin netissä pusikoista huuteluun mutta eivät koskaan rehelliseen kanssakäymiseen millään tavalla.

Ap on vihoviimeinen, johin luottaisin. Selvästi psykopatologinen tapaus. Ilkeäkin vielä. Hakee riitaa, agitoi itseään. Oikein kivasti irti realiteeteista.

Vierailija
82/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kertoisi minäkään, ei hän tosiaankaan sillä tiedolla enää mitään tee, lisäisi vaan pahaa oloa. 

Jos ystävääsi alkaisikin jossain kohtaa vanha suola janottaa ja tuon exän kanssa ryhtyisivät lämmittelemään suhdetta uudelleen , siinä kohtaa voisi olla paikallaan kertoa ja varoittaa, jotta hän ei tulisi uudelleen petetyksi.

Itse en kyllä laske ystäväksi ihmisiä, jotka salaavat noin merkittäviä henkilökohtaisia ja haavoittavia asioita "minun suojelemisekseni", voi hellan duudeli mitä selkarangattomuutta ja alentuvaisuutta.

Selkäänpuukottaja tuollaisen salaaja on, ei ystävä.

Pettäjä haluaa aina maksimoida tekemänsä henkisen väkivallan petettyä kohtaan. Siksi haluaa saada aikaan narratiivin että asioistanei saa puhua.

On pettäjiä jotka

On pettäjiä jotka postaavat petetyn puolison itkuisia kuvia someen saadakseen omalle mielelleen tyydytystä pettämisestään. 

Sitten uhriutuvat ihmisten edessä kun saavat tuollaisesta käytöksestä kritiikkiä. Alkavat maalittamaan kritisoijia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä myös sitä, että entä jos et kerro ja ystävälle kävisi joskus myöhemmin ilmi että olet tiennyt tuollaisen asian? Silloin hänestä taatusti tuntuisi että sinäkin olet jotenkin pettänyt hänet, riippumatta siitä että olet halunnut vain hänen parastaan. 

Siksi pitääkin kertoa. Totuus ja luottamus ovat normaalien ihmisten välisen kanssakäymisen kulmakiviä.

Sitten on niitä koko elämänsä epäluotettavia, epärehellisiä ja valheellisia ihmisen muotoisia kuoria.

Jotka loppu viimein eivät kykene muuhun kuin netissä pusikoista huuteluun mutta eivät koskaan rehelliseen kanssakäymiseen millään tavalla.

Ap on vihoviimeinen, johin luottaisin. Selvästi psykopatologinen tapaus. Ilkeäkin vielä. Hakee riitaa, agitoi itseään. Oikein kivasti irti realiteeteista.

Puhut selvästi itsestäsi nyt.

Vierailija
84/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ilkeä, harhainen, narsistinen paska, jolla on paljon hoitojaksoja takana ja edessä, muttei ystäviä. 

Vierailija
85/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ilkeä, harhainen, narsistinen paska, jolla on paljon hoitojaksoja takana ja edessä, muttei ystäviä. 

Onko sulla kaikki kunnossa? Mielialalääke ottamatta? Rahat lopussa taas? 

Älä huoli. Mene töihin ja pidä nettitauko.

Vierailija
86/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en kertoisi. En edes haluaisi tietää ystävän exästä tuollaista. 

Vierailija
87/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin mikäli ystävä epäilisi millään tavalla että aiheutti eron.

Psykopaattisimmat pettäjät pyrkivät luomaan tilanteen jossa vastuu pettämisestä siirretään petetyn päälle. Yksi tai useampi sellainen pyörinee tässäkin ketjussa.

Vierailija
88/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut tietää. Elin epätietoisen ihmettelyn ja surun vallassa pitkään aivan turhaan.

Jos olisin saanut tietää totuuden, niin olisin päässyt erosta yli huomattavan paljon nopeammin.

Sain myöhemmin tietää, että kaksi läheisintä ystävääni oli tiennyt pettämisestä. Kumpikaan heistä ei kertonut minulle, päin vastoin. Utelivat minun asioitani ja täysin tarkoituksella pimittivät kaiken puolisooni liittyvän.

Kun tämä lopulta tuli ilmi, että he ovat tienneet jo kauan, mutta eivät kertoneet minulle, luottamus rikkoutui. Olemme  enemmänkin tuttavia, ystäviä emme enää ole.

Vastaukseni: Kerro

Minä olisin halunnut tietää. Jos joskus seurustelen jonkun kanssa, haluan sittenkin tietää. 

Vierailija
89/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mehevä juoru ei olekaan totta,  vaan ilkeä maalitus? Vaikka Liisa sen varmana tietona kertoikin kuultuaan sen Marjalta  joka kuuli sen Mirkulta.

Vierailija
90/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykopaattisimmat pettäjät pyrkivät luomaan tilanteen jossa vastuu pettämisestä siirretään petetyn päälle. Yksi tai useampi sellainen pyörinee tässäkin ketjussa.

Mutta pettäjä tulee lopulta kärsimään.

Kaikesta somessa ulospäin näyttelemästään kulissista huolimatta.

Hänen kärsimys on hiljalleen etenevää.

Mikään ei loppu viimein tunnu miltään kun mikään ei ole aitoa.

Ympäristö halveksuu ja ylenkatsoo.

Toimeentulo vaikeutuu oman käytöksen vuoksi. 

Viimeinen henkinen niitti voi olla se että lapset (jos niitä on) laittavat välit poikki. Koska heillä on siihen täysi oikeus.

Vierailija
91/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin haluaisin tietää. Jos ystävä ei tiedä tästä mitään, hän varmasti pohtii miksi mies halusi eron, mikä meni vikaan, oliko syy hänessä, ehkä jopa että voisiko yrittää vielä. Tuon kertominen todennäköisesti ratkaisee monta pohdintaa ja selvittää syyn monelle asialle, joita hän joutuu nyt turhaan käymään läpi kun ei saa tietää totuutta. 

Tämä. Mulla kesti yli 6 vuotta päästä alkuunkaan yli erosta koska en ymmärtänyt enkä tiennyt sen syytä. Valvoin yökaudet miettien mitä tein väärin ja pidin exääni edelleen upeana ihmisenä ja itseäni paskana. Ajan myötä sitten jotenkin rämmin yli mutta helppoa se ei ollut.

Ja vieläkin, 10 vuotta eron jälkeen, jos saisin tietää että ystäväni on tiennyt eron syistä ja eksästäni tuollaista kertomatta minulle, niin se ystävyys olisi siinä. Missä muussakaan voisin luottaa?

Vierailija
92/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kertoisi minäkään, ei hän tosiaankaan sillä tiedolla enää mitään tee, lisäisi vaan pahaa oloa. 

Jos ystävääsi alkaisikin jossain kohtaa vanha suola janottaa ja tuon exän kanssa ryhtyisivät lämmittelemään suhdetta uudelleen , siinä kohtaa voisi olla paikallaan kertoa ja varoittaa, jotta hän ei tulisi uudelleen petetyksi.

Itse en kyllä laske ystäväksi ihmisiä, jotka salaavat noin merkittäviä henkilökohtaisia ja haavoittavia asioita "minun suojelemisekseni", voi hellan duudeli mitä selkarangattomuutta ja alentuvaisuutta.

Selkäänpuukottaja tuollaisen salaaja on, ei ystävä.

Minä taas näen, että suojelen ystävääni kun säästän hänen tunteitaan, enkä lisää paskaa oloa. Ja kai ymmärsit, että tässä puhutaan tilanteesta, jossa ovat jo eronneet, exästä siis, ei nykyisestä. Totta hitossa minäkin silloin kertoisin, jos olisivat edelleen yhdessä.

Lisäksi pitäisin kyllä huolta siitä, että jos hän alkaisi uudelleen lämmitellä tuon exän kanssa, saisi heti tietää..

Mua oikeasti kuvottaa tää USA:sta meille rantautunut valheellinen "suojelemisesta" puhuminen. TOTUUDEN SALAAMINEN EI OLE KOSKAAN KENENKÄÄN SUOJELEMISTA!

Mä en ainakaan halua yhtään sellaista ihmistä lähipiiriini, joka suhtautuu muhun niin alentuvasti, että jättää asioita kertomatta "suojellakseen" mua. Tuo on ihmisen halveksimista eikä mitään muuta. Kenenkään ei tarvi säästää mun tunteita totuudelta. 

Ja kyllä, olen itse kertonut ystävälle kun sain tietää hänen miehensä pettävän. Hän ei pannut muhun välejä poikki vaan dumppasi ukkonsa, mikä ihan oikein olikin. En olisi ikimaailmassa ruvennut "suojelemaan" häntä tietämästä tätä asiaa. Järkyttävää typeryyttä koko ajatus!

Vierailija
93/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten jos olisi suhteen aikana tiennyt ja jättänyt kertomatta, mutta eron jälkeen on eri asia. 

Vierailija
94/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin ystävälle, niin ystävät tekee.

Vierailija
95/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa salaisuuksia, jotka pidetään kuolemaan asti. Tämä on sellainen. Toki jos haluat satuttaa ystävääsi, go for it.

Vierailija
96/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pettäjä tulee lopulta kärsimään.

Kaikesta somessa ulospäin näyttelemästään kulissista huolimatta.

Hänen kärsimys on hiljalleen etenevää.

Mikään ei loppu viimein tunnu miltään kun mikään ei ole aitoa.

Ympäristö halveksuu ja ylenkatsoo.

Toimeentulo vaikeutuu oman käytöksen vuoksi. 

Viimeinen henkinen niitti voi olla se että lapset (jos niitä on) laittavat välit poikki. Koska heillä on siih

Huh, nyt on hurjaa.

Vierailija
97/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjapettäjä- ja sarjajättäjä-exälläni on tapana loukata jätettyä niin paljon että hän menee aivan tolaltaan. Sitten hän kulkee ympäriinsä kertomassa että jätetty on psyykisesti epätasapainoinen (hän on tehnyt tämän jo 4 kertaa).

Joskus totuus on se joka pelastaa.

Vierailija
98/104 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjapettäjä- ja sarjajättäjä-exälläni on tapana loukata jätettyä niin paljon että hän menee aivan tolaltaan. Sitten hän kulkee ympäriinsä kertomassa että jätetty on psyykisesti epätasapainoinen (hän on tehnyt tämän jo 4 kertaa).

Joskus totuus on se joka pelastaa.

Sarjapettäjälle totuus on vierasta. Muovailee ja manipuloi tapahtumat vääristyneeksi tarinaksi.

Vierailija
99/104 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä voi olla sukupuolitauti, mistä hän ei itse tajua mitään. Sain mieheltä HSV2'n ja HPV:n. Ensin kun en tajunnut mistään mitään, luulin herpestä joksikin limakalvo - ongelmaksi, kun ei ollut mitään rakkuloita. 

Vierailija
100/104 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi