Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko? Sain tietää, että ystävän exällä oli suhde avioliiton aikana.

Vierailija
19.08.2025 |

Heillä ei ollut mitään avointa suhdetta tms. Ollaan tosi läheisiä ystäviä ja puhutaan kaikesta. Hän erosi miehestään tänä vuonna ja asia on vielä tosi tuore. Nyt sain tietää, että mies petti häntä melkein vuoden, ennen kuin kertoi haluavansa erota. Ei ole enää tämän naisen kanssa.

Ystäväni ei ole sellainen, joka "ampuu viestintuojan", mutta en ole varma onko tarpeen aiheuttaa lisää tuskaa. Ero on ollut hänelle vaikea. Toisaalta jos hän tajuaisi, mikä k*sipää se äijä oli, se voisi helpottaakin. Mitä tekisitte? Ainoa tavoitteeni on olla ystävälle reilu. Jos tilanne olisi toisinpäin, haluaisin että minulle kerrottaisiin.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin kautta rantain ystävältä, että haluaako hän vielä jutella menneestä liitosta, haluaisiko hän tietää, jos olisit saaanut tietää miehen huonosta käytöksestä liiton aikana ennen eroa. Jos ystävä sanoo, että ei, eiköhän siinä ole riittävästi tietoa että ollaan erottu miehen aloitteesta, jättäisin kertomatta. Ja olenkin jättänyt, koska kaveri sanoi, että hän haluaa muistella vain hyviä aikoja eikä katkeroitua millään tavalla.. Toisille tieto lisää tuskaa, toisille lieventää. Kumpaa sorttia ystäväsi on?

Aiemmin on kyllä puhuttu, että jos saa tietää pettämisestä niin kerrotaan toisillemme. Nyt vaan epäröin, koska suhde on jo ohi ja hän on vasta alkanut toipua erosta. Minustakin tuntuu, että jos en kerro niin petän hänen luottamuksensa. Tuntuu tosi vaikealta kertoa, mutta en voi tässä nyt ajatella omia tunteitani vaan hänen. Tieto suhteesta on kuitenkin aivan varma eikä mikään juoru.

ap

Vierailija
22/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä myös sitä, että entä jos et kerro ja ystävälle kävisi joskus myöhemmin ilmi että olet tiennyt tuollaisen asian? Silloin hänestä taatusti tuntuisi että sinäkin olet jotenkin pettänyt hänet, riippumatta siitä että olet halunnut vain hänen parastaan. 

Siksi pitääkin kertoa. Totuus ja luottamus ovat normaalien ihmisten välisen kanssakäymisen kulmakiviä.

Sitten on niitä koko elämänsä epäluotettavia, epärehellisiä ja valheellisia ihmisen muotoisia kuoria.

Jotka loppu viimein eivät kykene muuhun kuin netissä pusikoista huuteluun mutta eivät koskaan rehelliseen kanssakäymiseen millään tavalla.

Elämä ei ole noin mustavalkoista.

Sarjapettäjä on mustavalkoinen ajattelussaan. Täysin kyvytön empatiaan millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus sellaisen lehtijutun, missä Jesidi naisia haastateltiin, kun olivat vapautuneet jihadisteilta. Nuo jihadistit oli tarjoilleet heille jonakin päivänä liharuokaa, ja kun naiset oli syöneet, heille oli kerrottu että liha oli heidän vauvoistaan. He söivät omia lapsiaan. Mitä luulette, kannattiko kertoa? 

Toki pettäminen on aika paljon lievempi juttu, mutta teille joiden mielestä totuus on aina hyvä tietää, onko oikeasti?

Vierailija
24/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus sellaisen lehtijutun, missä Jesidi naisia haastateltiin, kun olivat vapautuneet jihadisteilta. Nuo jihadistit oli tarjoilleet heille jonakin päivänä liharuokaa, ja kun naiset oli syöneet, heille oli kerrottu että liha oli heidän vauvoistaan. He söivät omia lapsiaan. Mitä luulette, kannattiko kertoa? 

Toki pettäminen on aika paljon lievempi juttu, mutta teille joiden mielestä totuus on aina hyvä tietää, onko oikeasti?

Älå vie asiaa sivuraiteille sanasalaatillasi. Manipulointisi on niiin tunnistettavaa.

Vierailija
25/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älå vie asiaa sivuraiteille sanasalaatillasi. Manipulointisi on niiin tunnistettavaa.

Vastaa

Vierailija
26/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus, rehellisyys ja kunnioitus on ainoita kulmakiviä, mihin hyvät ihmissuhteet voi perustua.

Kunnioitatko ystävääsi, jos jätät kertomatta? Oletko rehellinen? Luottaisitko itse ystävään, joka jättäisi tällaisen asian kertomatta ja kuulisit siitä myöhemmin?

Vierailija
27/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa

Vastaapa itse kysymykseesi! Vai etkö kestä totuutta? Itsestäsi.

Vierailija
28/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus, rehellisyys ja kunnioitus on ainoita kulmakiviä, mihin hyvät ihmissuhteet voi perustua.

Kunnioitatko ystävääsi, jos jätät kertomatta? Oletko rehellinen? Luottaisitko itse ystävään, joka jättäisi tällaisen asian kertomatta ja kuulisit siitä myöhemmin?

Juuri näin.

Mutta on ihmisiä joiden ihmissuhteet elämänsä varrella rakentuvat kerta toisensa jälkeem valheisiin, epärehellisyyteen ja toisen piilohalveksuntaan.

Heille ihmissuhteet ovat hyötymissuhteita, eivät koskaan vastavuoroisia.

Vierailija
29/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei ystäväsi jo tiedä asiasta? 

Vierailija
30/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen.

ap

Vierailija
31/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kertoisin. En olisi oikea ystävä, jos salaisin tietoni ystävältäni.

Vierailija
32/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin varmaan ensin varovasti tyyliin että tällaista juttua kuulin.. ja katsoisin miten reagoi. Jos esim. tuhahtaa eikä halua puhua asiasta enempää, en kertoisi enempää. Voihan hän itse myöhemmin kysyä lisää.

Vierailija
33/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei kuulu sulle millään tavalla

Olet siis pettäjäraukka. Sinun mielipiteesi on merkityksetön.

Sä oot julma, ilkeä juoruäijä. Sinun mielipiteesi on merkityksetön.

Vierailija
34/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä merkitystä sillä on?

Ja mitä sitten vaikka tietäisikin?

Onko jossain joku oppikirja jossa sanotaan että ei saisi kertoa?

Vierailija
35/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin olisi myös tärkeää kertoa. Ystävä näkisi, että ap on aidosti ystävyyden arvoinen.

Ihme tekosyitä te pettäjät jaksatte aina keksiä, miksei muka pitäisi kertoa. 🙄

Vierailija
36/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä ystäviä, jotka juoruilee ja loukkaa mua menneillä asioilla. 

Vierailija
37/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sarjapettäjä joka ei osaa olla ihminen vaan pelkkä jäte.

Vierailija
38/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin jo nuorena, etten ikinä ota kantaa muiden parisuhteisiin tai mahdollisiin pettämiskuvioihin. Ihan sama kumpi osapuoli, vaikka olisi mun äiti, sisko tai paras kaveri. Ja jos joku koittaa väittää että olen tiennyt niin kiellän kaiken. 

En ole koskaan kertonut enkä kerro. 

Vierailija
39/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja minä emme varmastikaan olisi ystäviä. Ennemmin olisin ystävä tuon lainaamasi kanssa. Se ei ole juoruamista, jos kertoo toiselle häntä itseään koskevan asian.

ap

Vierailija
40/104 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että "juoruileminen" on leimattu huonoksi sen takia, että sillä naiset on kertoneet mm. huonoista miehistä toisilleen ja varoitelleet toisiaan? "Juoruaminen" on pelastanut naisten henkiä vuosisadat. Juorutkaa naiset enemmän! Juoruaminen on parasta mitä voitte toistenne hyväksi tehdä! Kertokaa toisillenne kaikki huonoista miehistä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan