Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä taas keitti kaverin kanssa: sektio ei todellakaan ole synnytys!!

Vierailija
05.04.2007 |

miten se voi edes väittää tietävänsä, millaista on synnyttää??!!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sektioäiti ja minunkaan mielestäni sektio ei ole synnytys vaan syntymä. Äiti ei synnytä, vaan lapsi syntyy äidin kannalta passiivisesti.

Vierailija
22/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä nainenkaan, mutta hän vain ei ole synnyttänyt.

niin yksinkertaista"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään olen synnyttänytkin ihan oikeaoppisesti ilman kipulääkkeitä vielä, toisaalta taas tunnusta, että sitten kyllä lipesin seuraavassa niin, että otin (ei kun vaadin=alentaa pisteitäni) epiduraalin, enkä edes tajunnut synnyttäväni, että summasummarum: taidan olla vain keskiverto-enkä saa kovin kirkasta kruunua.. t:23

Vierailija
24/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leikkauspäivä =). Mutta kyllä on pakko sanoa, että mielummin sektiolla lapseni sain. Eipähän ole alakerta minkin rehua =)

Vierailija
25/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kärsin 14 tuntia tuskallisia supistuksia ja meinattiin tehdä sektio, koska paikat ei meinannut millään avautua. Sitten yks kaks lapsi päättikin tulla alakautta. Eli ei se viimeinen ponnistusvaihe kyllä ollut yhtään mitään verrattuna siihen avautumiseen. Joten vaikka tunsin kaikki karmeat kivut ja systeemit, niin en kai olisi synnyttänyt jos sektio olisi tehty, koska en olisi kokenut tunnin kestänyttä helppoa ponnistusvaihetta.

Onhan se teoriassa niin, että ei synnytä, jos tehdään sektio, mutta ei sillä voi kellekkään olla noin suurta merkitystä kuin aplle tuntuu olevan. Kyllä se kaverikin on tuskissaan voinut olla.

Vierailija
26/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä on oikea termi?

Katsokaas siskot kun Hesarissa lukee, että syntyneitä. Mun lapsi sektioitiin, joten minkä otsikon alle se ilmoitus laitetaan.

Kohdusta kaivettuja?

Maailmaan kirurgin tuomia?

Yllätysvauvoja?

Apua!? Enää kuukausi aikaa laittaa ilmo lehteen.

Vierailija
27/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äiti ei ole synnyttänyt.

Minä juuri tajusin etten kai sitten ole ikinä itse synnyttänyt koska 1. lapseni syntyi imukupilla (en siis ole häntä itse synnyttänyt koska hänet on autettu synnytyskanavan läpi imukupilla) ja loputkin lapsista ovat syntyneet sektiolla.

Vierailija
28/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten sektio ei olisi synnytys joskaan ei alatiesynnytys. Eihän sektio vauvaa kutsuta vastasektioitunut.

Mitä väliä miten on maailmaan tullut. Syntynyt kuitenkin.

t. kaksi alateitse synnyttänyt

Vierailija
29/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 31 tuntia synnytystä joka päättyi sektioon.

Katson synnyttäneeni.

Vierailija
30/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. takana kaksi alatie synnystystä ja yksi hätäsektio.

Vierailija
31/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi idiootit.. kyllä sen kertoo jo nimikin eli KEISARILEIKKAUS.... HUOMATKAA TUO SANA LEIKKAUS!!!!!!!

Vierailija
32/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATSOT SYNNYTTÄNEESI??!!?!?!?!

no huh huh...

korjaan: SINUT ON LEIKATTU, OLETTE OLLEET LEIKKAUKSESSA!!!!!!!!!!!

Vierailija
33/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pari kuukautta sitten äitiysneuvolaan ja kun täti kyseli tietoja edellisistä raskauksista, kerroin sektiosta. Kirjoitti papereihin " sektio synnytys" . Piste.

Vierailija
34/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 48

Vierailija
35/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIETÄMÄTÖN NEUVOLANTÄTI SULLA!!!!

Vierailija
36/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miten se voi edes väittää tietävänsä, millaista on synnyttää??!!

Minun lapseni syntyi LOPULTA sektiolla, mutta kyllä siinä kerkesi tapahtua vaikka mitä ennen tuota leikkausta. Synnytyksen käynnistyminen, supparit, peräruiske, kohdunkaulanpuudutteet, epiduraali, ammeessa köllimistä puhumattakaan yms. mikä kai kuuluu ihan alatiesynnytykseen. ;D

Alatiesynnytys muuttuikin sitten sektioksi, eli koin vähän niinkuin molempia.

Lapseni on syntynyt! ;D

Nämä tämmöset ketjut on jotenkin aika huvittavia. ;)

Vierailija
37/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Jos pitää huutamalla tuoda mielipiteensä esille, pistää mietityttämään, kumpi tietää enemmän. Sinä vai neuvolatätini. Uskon mieluummin jälkimmäistä, koska hänellä on vuosien kokemus.

Kurkkasin huvikseni lapseni lääkärin lausunnot läpi (ja niitä riittää sairauden vuoksi melkolailla). Sielläkin lukee selvällä suomenkielellä " sektio synnytys" . Väitätkö että asiantuntijat ovat väärässä ja sinä oikeassa? Lopeta, ennen kuin nolaat itsesi lopullisesti.

Terveisin 47 & 48.

Vierailija
38/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurattaa tuo sun tekstis...

;-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

tiedätkö miltä tuntuu kun lapsi tulee ulos alapäästäsi?!?!?!?! et!!!!! eli ole hiljaa, et tiedä mistään mitään... naurettavaa edes väittää niin....

Vierailija
39/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ PAHAINEN SYNNYTTÄMÄTÖN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
40/43 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

naurattaa tuo sun tekstis...

;-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

tiedätkö miltä tuntuu kun lapsi tulee ulos alapäästäsi?!?!?!?! et!!!!! eli ole hiljaa, et tiedä mistään mitään... naurettavaa edes väittää niin....

:)

Kuten sanoin, hauska ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän