Asuisitko meren rannalla, jos se olisi mahdollista?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ
Haaveilen just sellaisesta elämästä että aloittaisin aamuni merenrantakävelyllä kodin lähistöllä.
Minä taas odotan sitä, että pääsen aamu-uinnille ympäri vuoden. Ja kalastamaan aina, kun siltä tuntuu 😍
Pattayalla toki, ja asunkin talvikuukaudet.
Asun meren rannalla ja vaikea kuvitella, että missään muualla viihtyisin. Meri näkyy ensimmäisenä aamuna ja viimeisenä illalla, kun ikkunasta katson ulos ja se näyttää joka ikinen kerta erilaiselta. Tykkään myös meren raikkaasta tuoksusta ja käyn varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn saakka päivittäin uimassa. Toisinaan meri toki myrskyää ja näyttää suorastaan pelottavalta, mutta sitäkin on ihan ikkunasta tai lasitetulta terassilata katsella. Opiskeluaikana vietin lähes viisi vuotta sisämaassa enkä viihtynyt.
Kyllä ja melko lähellä asun jo nyt. Tuuli ei haittaa 💙
Olen asunut kaikki kesät ja viikonloput 16-vuotiaaksi saakka meren rannalla sijaitsevalla kesämökillä joka oli oikeasti isovanhempien omakotitalo.
Näillä oli sen verran järkeä että rakensivat talon rannassa olevan näköalakallion sijaan sen suojaan mantereen puolelle.
Tänä vuonna oli ennätyksellinen kolmen viikon pätkä jolloin tuollakin olisi voinut oleskella kalliolla tai rannan puolella mutta vuodessa on 49 viikkoa jolloin ei.
Jossain missä on valkoista hiekkaa, palmuja ja sinistä vettä voisi rantatontilla asuakin.
Asuin koko lapsuuteni. Se, joka haaveilee ranta-asumisesta ei ole kokenut talvimyrskyä, kun sataa vaakasuoraan jäätä suoraan mereltä.
Vierailija kirjoitti:
Asuin koko lapsuuteni. Se, joka haaveilee ranta-asumisesta ei ole kokenut talvimyrskyä, kun sataa vaakasuoraan jäätä suoraan mereltä.
Huvittava, ja väärä, yleistys. Olen asunut elämästäni 28 vuotta rannikolla ja näistä 9 vuotta saaressa. Nyt muutamia vuosia ollut sisämaassa mutta rannikolle haluan takaisin ehdottomasti.
Kyllä, pienessä hirsitalossa. Myös järvi kelpaisi.
Kyllä. Onneksi on merenrantamökki. Toistaiseksi se ei ole talviasuttava eikä yhteydetkään talvella oikein toimi. Mutta ehkä jonain päivänä.
En, mutta järvenrannalla haluaisin asua.
En ympärivuotisesti. Nyt asun vajaan kilsan päässä Itämerestä, ja aivan meren äärelle pääsen mökillä huhtikuusta lokakuuhun.
Atlantin rannalla kyllä, lähellä päiväntasaajaa.
kaikki asuisivat jos voisivat mutta valitettavasti rikas rahastava eliitti on varastanut kaikkien muiden rahat
Mielelläni, mutta näköjään en, koska olisihan se mahdollista.
En, liian tuulista. Järvi tai iso joki kelpaa. Kalaisat vedet täytyy olla.
Ennemmin järven rannalla, mutta varmaan merikin välttäisi.
Asun. Rakastan merta ja meri-ilmastoa. Sisämaassa asuminen olisi painajainen.
Vierailija kirjoitti:
kaikki asuisivat jos voisivat mutta valitettavasti rikas rahastava eliitti on varastanut kaikkien muiden rahat
Myös halvalla voi asua meren rannalla, jos ei paikkakunnalla ole väliä.
Suomessa en. Vesi on liian kylmää ja tuuli samoin. Ulkomailla voisin asua meren rannalla, mutta isohko järvi ehkä mieluisin kun mm. uiminen on kivempaa makeassa vedessä. Suola ei tee hyvää mun hiuslaadulle.