Asuisitko meren rannalla, jos se olisi mahdollista?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Välimeren rannalla voisin asua.
Minä en. Aikanaan haaveilin talosta Atlantin rannalla, mutta sitten olin ostamassa taloa Välimeren rannalta ja onneksi asuin ensin viikon hotellissa rannalla. Jo kolmantena yönä tuskastuin siihen jatkuvaan aaltojen kohinaan. Nyt on talo Välimeren maassa, mutta sen verran irti rannasta, että aaltojen kohina ei häiritse vaikka hieno näköala merelle onkin.
Olen asunut nyt 12 vuotta, rakastan! Syysmyrskyt on parhautta! Toki aina tuulee, enempi tai vähempi, mutta siihenkin tottuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mahdollista mutta en halua maksaa korkeampaa vuokraa.
En ole asunut koskaan vuokralla. Ostin meren rannalta rivitalo-osakkeen 22-vuotiaana ja nyt asun meren rannalla omakotitalossa. Ostimme sen kun olin alle 3-kymppinen. En voisi asua sisämaassa, kun meri-ilmastoon on tottunut. Talvet ovat leudompia kuin sisämaassa ja kesät aurinkoisempia.
Et varmaan asu Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää merestä..
Miksi et tykkää merestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuisin tietysti. Aamulla pikkuhölkkä rannalla ja siitä uimaan. Mutta ei Suomessa, vaan Välimerellä.
Jossa on talvisin vtun kylmä ja ruumiita kelluu rantaan.
Riippuu missä asuu. Talvisin kannattaa käyttää kerrastoja ja villapaitoja, suihkun jälkeen aina jääkylmällä vedellä huuhdella itsensä niin ei tarvitse palella suihkun jälkeen sisällä talossa ja pystyy jopa alasti kekkaloimaan ja rauhassa kuivattelemaan.
Ulkona auringossa usein lämpimämpi.
No en ole vielä kerrastoja tai villapaitoja käyttänyt, talvisinkin lämpötilat ovat päivällä yleensä +15- +20C. Illalla ulos lähteissä kevyttoppis ylle. Talossa meillä on sekä lattialämmitys että ilmastoinnin kautta oleva lämmitys, tarkenee paljain jaloin.
En, vaikka mikään ei estäisikään muuttamasta. Vapaa oon, kulkemaan...
Asun aika lähellä rantaa. Ei tuo Turun saaristo nyt niin ihmeellinen ole. Mielellään asuisin jossain Tyynen valtameren rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Asun aika lähellä rantaa. Ei tuo Turun saaristo nyt niin ihmeellinen ole. Mielellään asuisin jossain Tyynen valtameren rannalla.
Muuta sitten vaan. Asioilla on tapana järjestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuisin tietysti. Aamulla pikkuhölkkä rannalla ja siitä uimaan. Mutta ei Suomessa, vaan Välimerellä.
Jossa on talvisin vtun kylmä ja ruumiita kelluu rantaan.
Riippuu missä asuu. Talvisin kannattaa käyttää kerrastoja ja villapaitoja, suihkun jälkeen aina jääkylmällä vedellä huuhdella itsensä niin ei tarvitse palella suihkun jälkeen sisällä talossa ja pystyy jopa alasti kekkaloimaan ja rauhassa kuivattelemaan.
Ulkona auringossa usein lämpimämpi.No en ole vielä kerrastoja tai villapaitoja käyttänyt, talvisinkin lämpötilat ovat päivällä yleensä +15- +20C. Illalla ulos lähteissä kevyttoppis ylle. Talossa meillä on sekä lattialämmitys että ilmastoinnin kautta oleva lämmitys, tarkenee paljain jaloin.
Niin sinäkin laitat sen kevyttoppiksen. Minun tyyliin ei sovi kevyttoppikset, joten villapaidoilla ja kerrastoilla oon mennyt.
Lattialämmitys on monille turha kuluerä, kun lämpimät tossut kelpaa. Onhan lämmitys tietysti silti mukava.
Vierailija kirjoitti:
En.Ainainen tuuli ei houkuta.
Et selvästi ole asunut meren rannalla, kun kuvittelet, että aina tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta sitten vaan. Asioilla on tapana järjestyä.
Lapset on Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mahdollista mutta en halua maksaa korkeampaa vuokraa.
En ole asunut koskaan vuokralla. Ostin meren rannalta rivitalo-osakkeen 22-vuotiaana ja nyt asun meren rannalla omakotitalossa. Ostimme sen kun olin alle 3-kymppinen. En voisi asua sisämaassa, kun meri-ilmastoon on tottunut. Talvet ovat leudompia kuin sisämaassa ja kesät aurinkoisempia.
Kyllä. Ilmasto on leudompi, meri tuo kosteutta, joten sopii hyvin omalle atooppiselle iholle. Merituuli putsaa myös pilvet pois eli on aurinkoisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välimeren rannalla voisin asua.
Minä en. Aikanaan haaveilin talosta Atlantin rannalla, mutta sitten olin ostamassa taloa Välimeren rannalta ja onneksi asuin ensin viikon hotellissa rannalla. Jo kolmantena yönä tuskastuin siihen jatkuvaan aaltojen kohinaan. Nyt on talo Välimeren maassa, mutta sen verran irti rannasta, että aaltojen kohina ei häiritse vaikka hieno näköala merelle onkin.
Ah, mä taas rakastan yli kaiken sitä aaltojen kohinaa. Parasta terapiaa mitä voi olla.
Asun jo...asunut kauan,suosittelen muillekin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuisin. Tuuli toki mietityttää, kun on arka pää siis alapää, kuumana kesän kyllä tykkäisi kun viileä meri-ilma huljuttelis hikistä pilluani.
Arka alapää aka hikinen pillu. Kaikenlaista sitä maailma kannattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuisin. Tuuli toki mietityttää, kun on arka pää.
Nyt en ymmärrä. Arka pää?
Tuulelle arka. En esim. voi nukkua vedon takia ikkuna auki kuin aivan helteellä.
Eli suomeksi mt-ongelmainen.