Taloustieteilijä Hesarissa: Sukupolvien välisestä oikeudenmukaisuudesta ei tällä hetkellä uskalleta käydä keskustelua
Kommentit (1140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zoomerit unohtaa että 50- ja 60-luvuilla oli köyhää eikä iföönejä. 70-luvulla oli öljykriisi ja taantuma/lama ja 80-luku päättyi 90-luvun kunnon lamaan. Että lopettakaa pullamössöt marina, ei teillä ole sen hankalampaa kuin aiemminkaan, vaan päinvastoin teillä on korkeampi elintaso kuin aiemmilla sukupolvilla teidän iässänne.
Kaikki ikäluokat elää leveämmin kuin mihin on systeemillä varaa. Eläkeläiset elävät kaikkein eniten yli valtion varojen. Varkaiden sukupolvi
Yksilöipä mitä minä sinulta varastan. Veroja olen maksanut vuodesta 1961. Kauanko sinä?
Varastat koko maailmalta. Etkä edes tajua sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zoomerit unohtaa että 50- ja 60-luvuilla oli köyhää eikä iföönejä. 70-luvulla oli öljykriisi ja taantuma/lama ja 80-luku päättyi 90-luvun kunnon lamaan. Että lopettakaa pullamössöt marina, ei teillä ole sen hankalampaa kuin aiemminkaan, vaan päinvastoin teillä on korkeampi elintaso kuin aiemmilla sukupolvilla teidän iässänne.
Olisitte ylpeitä. Nyt on nimittäin ne ekat sukupolvet, jotka jäävät pysyvästi vanhempiensa tulokehityksestä. Tää maailma on aiempien sukupolvien rakentama. Turha omista mokista on nuoria syyttää.
Jos sinä olet köyhempi kuin vanhempasi niin vika on vain ja ainoastaan sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ikäluokat elää leveämmin kuin mihin on systeemillä varaa. Eläkeläiset elävät kaikkein eniten yli valtion varojen. Varkaiden sukupolvi
Yksilöipä mitä minä sinulta varastan. Veroja olen maksanut vuodesta 1961. Kauanko sinä?
Loppuiko argumentit?Samaa voi väittää sinustakin.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitte ylpeitä. Nyt on nimittäin ne ekat sukupolvet, jotka jäävät pysyvästi vanhempiensa tulokehityksestä. Tää maailma on aiempien sukupolvien rakentama. Turha omista mokista on nuoria syyttää.
Kyllä mun 7 luokkalaisella on helvetisti enemmän rahaa, omaisuutta ja paremmat elinolosuhteet ko mulla samanikäsenä vuonna 1995.
Sun "7-luokkalainen" on pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri vääryys, kun kuolema lopettaa verovelvollisuuden.
Kuolleille pitää määrätä jälkiveroja sen mukaan mitä pullamössöt tarvitsevat huolettomaan elämään ilman työntekemisen tuomaa taakkaa.
Trollivero. Voisit (vihdoinkin) oikeuttaa ton jatkuvan ulinasi.
Totuus on joskus vaikea lukea.
Lopettaisit trollaamisen. Mutta et kykene.
Sinä se ainoa trolli täällä olet.
Kun kansantalous on tuhottu ja velkaa otettu kiihtyvään tahtiin, eikä muuta enää keksitä niin eläkeläisiltä voi napata sen minkä he ovat kovalla työllä ansainneet ja jonka varaan ovat loppuelämänsä laskeneet, onneksi olkoon hallitus, olette jo vieneet lapsilta ja opiskelijoilta ja köyhiltä ja työttömiltä, nyt ruvetaan viemään mummojen eläkkeet.
Olen aina ajatellut että rikollisten alin pohjasakka on niitä jotka kulkevat huijaamassa vanhuksia, tai pöllivät niiden käsilaukkuja. Nyt sellaiset ovat hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaikki siivellä eläjät määrätä pakkotyöhön?
Siinä tulisi lisää rahaa eläkkeisiin!
Sinut voi ihan hyvin määrätä pakkotyöhön.
Alkaako pelottaa että joudut töihin?
Vierailija kirjoitti:
Lopulta IMF tulee ja laittaa Suomen talouden kuntoon.
Näin siinä tulee käymään, täällä näperretään jotain pikkusäästöjä miljoona sieltä toinen täältä vaikka pitäisi miljardeja saksia. IMF kattoo mistä se pyörä falskaa isosti ja mihin ne miljardit kuluu (eläkkeet ja julkinen sektori) ja pistää moottorisahan laulamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet varastanut minulta koulutuksen, hammashoidon, kaikki tukesi. Asioita joita en ole itse saanut, mutta silti pääni on terve, en ol vanhoja enkä nuoria vihaamassa. Sulla ei pääkkö ymmärrä että joskus olet vanha sinäkin.
Vanha porukka ja oikeistolaiset naamat irvessä vastustaa perustuloa, mutta mitään järkevämpää ei ole annettavissa tilalle.
Neuvostoliiton pakkotyötä kokeiltiin mutta se ei toiminut. Töitä ei yksinkertaisesti ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
"Hihhoiaa. Mieheni sai eläkkkeelle jäädessään n
40 000 euroa vuosi, minulla alle 20 000.
Lapsilla näyttää vuositulot ovat 70 000 - 110 000 välillä"
Näyttää teko"ääliöllä" tehdyltä viestiltä
Ei me mummot tekoälystä mitään ymmärretä, ihan kännykällä manuaalisesti näpytän. Automaattikirjoituksen panin päältä pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot pelkää, koska eläkeläiset ovat suurin äänestäjäryhmä. Onhan se hassua, että eläkeläiset ovat aina erityissuojeluksessa ja koulutus vedetään viemäristä alas.
1,6 milj suurin äänestäjäryhmä?
Maanantai alkaa vanhusvihalla.
Taloustieilijäkö myös vanhimusten kimpussa? Ei klopin varmaan tarvinnut lähteä 14 v metsätöihin tai piiaksi. Meitäkö hän taas kadehtii ja elossa olevia 20-luvulla syntyneitä.
Ja lässyn lässyn. Tukipummi hiljaa. Olette maksaneet pienen murto osan eläkkestänne itse. Teillä oli eläkemaksut 9% kun meillä ne on 25%. Kyllä pumm
Köyhä se jaksaa vinkua eläkemaksuista.Itse olen maksanut näitä korkeita maksuja eikä tul
Näistä vinkujista 90 % ei ymmärrä edes veroehdotuksestaan mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketju on täynnä turhaa mussutusta jostain vatun kesämökeistä. Sukupolvien välillä on kuilu koska jokainen sukupolvi on edellistä pienempi joten heidän verorasitteensa on edellistä suurempi koska ne vanhukset täytyy hoitaa jotenkin. Hyväksykää tosiasiat ja päättäkää että pitäisikö vanhuksille tehdä eutanasia, jättää hoitamatta, takavarikoida omaisuus tai sitten jatkaa samaan malliin. Tässä asiassa ei ole mitään muuta märistävää.
Miks meidän julkinen sektori ei pienene vaikka väestö pienenee on se kysymys. Julkinen sektori työllistää nyt enemmän ihmisiä ku 1995 vaikka väestöä on vähemmän.
Suomen väkiluku 1995 : 5,1 milj.
Suomen väkiluku 2025: 5,6 milj.
Nykyajan kersoilla pitää olla kouluavustajat, psykologit yms. terapeutit kouluissa. Ennen ei ollut, siksikin selvittiin pienemmällä julkisella sektorilla.
Kunnollinen selkäsauna tekisi nykykersoillekin hyvää. Turhat avustajat pois ja selkään joka iikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin tulee hyvin nopeasti näitä luettua selväksi, miten keskeisesti raha ja talous vaikuttaa vaikkapa lisääntymissuunnitelmiin. Jostain syystä tämä aina julkisessa keskustelussa lakaistaan maton alle ja tutkijatkin keksivät ties mitä selityksiä ettei raha vaikuta lasten hankintaan. Tietysti vaikuttaa, ehkä kaikkein eniten sen jälkeen kun kumppani vain on valittu. Aika keskeinen kysymys jatkon kannalta.
Niin, sotien jälkeenhän kaikki olikin miljonäärejä jolloin syntyi suurperheitä. Pahempaa pulaaikaa ei tässä maassa ole ollut ja tuskin tulee. Ei raha ole ratkaisu kaikkeen kuten luulet. Mutta menee se hyvänä tekosyynä moneen asiaan.
Silloin alkoi nousukausi ja kaikki jotka halusi
Urho kekkonen jotenkin puuttui asiaan ja niitä hätäaputöitä löytyi. Tosin miehille usein reissutöitä. Eikö seutulan (silloin sanottiin niin) lentokenttääkin tehty hätäaputöillä.
Voi sitä valituksen määrää kun laitettaisiin Zoomerit lapionvarteen :D
Vierailija kirjoitti:
Kun kansantalous on tuhottu ja velkaa otettu kiihtyvään tahtiin, eikä muuta enää keksitä niin eläkeläisiltä voi napata sen minkä he ovat kovalla työllä ansainneet ja jonka varaan ovat loppuelämänsä laskeneet, onneksi olkoon hallitus, olette jo vieneet lapsilta ja opiskelijoilta ja köyhiltä ja työttömiltä, nyt ruvetaan viemään mummojen eläkkeet.
Olen aina ajatellut että rikollisten alin pohjasakka on niitä jotka kulkevat huijaamassa vanhuksia, tai pöllivät niiden käsilaukkuja. Nyt sellaiset ovat hallituksessa.
Eläkeläisethän ne pöllii viidesosan nuoren palkansaajan palkasta omien eläkkeidensä maksamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet köyhempi kuin vanhempasi niin vika on vain ja ainoastaan sinussa.
Söpöä. Niin huvittavaa, kun trolli hermostuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaikki siivellä eläjät määrätä pakkotyöhön?
Siinä tulisi lisää rahaa eläkkeisiin!
Sinut voi ihan hyvin määrätä pakkotyöhön.
Alkaako pelottaa että joudut töihin?
Sinä voisit joskus kokeilla työntekoa. Tuskin tuollaista valittajaa kukaan palkkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri vääryys, kun kuolema lopettaa verovelvollisuuden.
Kuolleille pitää määrätä jälkiveroja sen mukaan mitä pullamössöt tarvitsevat huolettomaan elämään ilman työntekemisen tuomaa taakkaa.
Trollivero. Voisit (vihdoinkin) oikeuttaa ton jatkuvan ulinasi.
Totuus on joskus vaikea lukea.
Lopettaisit trollaamisen. Mutta et kykene.
Sinä se ainoa trolli täällä olet.
Jepjep.
"Loppuiko argumentit?Samaa voi väittää sinustakin.-eri"
Ei loppunut. En "argumentoi". Enkä ole missään väittänyt etten varastaisi. Yritän vaan pitää sen "varastamisen" mahdollisimman pienenä. En hanki uusia puhelimia jatkuvasti. Kierrän pikamuodin kaukaa. En osta mitään Temusta (tai vastaavista). Silti elän "yli varojen". Koska synnyin Suomeen.
Köyhä se jaksaa vinkua eläkemaksuista.Itse olen maksanut näitä korkeita maksuja eikä tullut mieleen kitistä.