Huonoimmat työpaikan läksiäiset, missä olet ollut?
Kommentit (68)
On nämä kyllä karua luettavaa, järkyttävää miten tökerösti esimiehet hoitaa näin yksinkertaisen mutta merkityksellisen asian!
Suomessa on edelleen voimissaan erittäin voimakas Työnantaja vs. työntekijä -vastakkainasettelu.
Isopomo pakotti tekemään sopimuksen työsuhteen lopettamisesta. Sitten pikkupomo tuli sanomaan, että mun kulkuoikeus loppuu klo 14:00. Hiki lensi kun kannoin mappeja roskiin. Lopulta homma tuli valmiiksi ja lähdin kotiin. Mutta kyllä se varmaan oli minun kannalta parempi näin.
Olin firmassa töissä toistakymmentä vuotta ja sain sieltä yt-neuvotteluiden jälkeen kenkää.
Paperin käteen saatuani sain vartin aikaa poistua rakennuksesta.
Ei kovin häävit läksiäiset :D
En oo ikinä saanut mitään läksiäisiä, siivousalalla näin ei ole, otetaan vaan uusia ilman että jäädään tippa linssissä itkemään entisten työntekijöiden perään. Yhdet "läksiäiset" oli sellaiset että kuppikuntalaiselle ostettiin valtava kakku leipomosta joka jaettiin niiden hoviporukan kesken ja meille "huonommille" Sanottiin ettei tästä riitä kaikille:D oikein nenän eteen kattasivat kauniine astiastoineen 6:delle hengelle ja me "huonommat" Saatiin lähteä aikaisemmin töistä... Oli muuten pikkuisen kireä ilmapiiri töissä seuraavana päivänä.
Olin se, joka järjesti muille tapahtumat, läksiäiset ja järjestin lahjakeruut. Kun itse lähdin, kukaan ei muistanut millään tavalla.
Meillä sai aina kivat läksiäset. Oli suolasta ja makiaa syötävää ja asiakkaat olivat tehneet korttia ja kukkakimppua hankkineet. Työpaikka antoi 50€ lahjakortin s-ryhmään.
Eräs rouva teki lähtöä ja hän ei ollut kovinkaan pidetty. esim itse tulin toimeen nippanappa, kunhan välttelin keskustelua hänen kanssaan. Hänen piti aina puuttua kaikkeen ja isolla äänellä. Kyseli ja pällisteli myös muille asioista, tavallaan juorus, mutta ei sitten myöntänyt... koska hän vaan yritti auttaa.
Olin pitkllä sairaslomalla ollut onnettomuuden takia, niin tämä oli ihan hädässä, että miten mua auttaa? Ei sun tarvii mua auttaa ollenkaan, mä olen nyt töissä ja työkykyinen. Hitaasti aloitin ja kaikki oli esimiesten kanssa sovittu. Sitten tämä ratkaisi asia siten, että se vei töitä mun kädestä ja teki ne. Sitten se valitti ja valitti, että kun kaikki kaatuu päälle...
vähän sen takiakin se otti sitten loparit (ilman uutta paikkaa), kun hänen pitää tehdä kaikki ja on huono llmapiiri.
Hänen lähtöpäivänään uusi työntekjä oli toista päivää töissä. Tämä toi omista parvekekukistaan tehdyn kukkapuskan. Mä keitin kahvit ja löysin kaapista jotain gluteenittomia keksejä. Juotiin kolmisteen hiljaisuudessa ne kahvit ja sitten tuo lähtikin. Jätti ne kukat työpisteelleen, han selkeenä mielenosoituksena, mutta väärälle ihmiselle kiukutteli.
Ei ollut yhtäkään asiakasta paikalla, suurinosa toimistotyöntekjöistä oli etäpäivällä, kuten esimieskin. Ihan tarkoituksellisesti. Viikko-ohjelmassa kuitenkin oli maininta ilmaisista läksiäiskahveista. (yleensä se saa mummelit liikkeelle)
Mua hävetti silloin olla osana tuota firmaa. Pidin siitä puhuttelun, että vaikkei nyt niin pidetty ollut, niin tuo oli jo rimanalitus.. Meidän ptäisi olla välittämisessä eturintamassa (mielenterveyskuntoutujen kanssa tehdään töitä!). Esimies vaan tokas, että pääasia, että se on nyt lähtenyt ja takasin ei enää oteta.
Seuraavat läksiäset olivat taas entisensä useamman tunnin kahvittelut. jne