Miten ihmiset kehtaa hupilennellä, kun ilmastonmuutos uhkaa yhä enemmän
En ymmärrä ihmisten itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä. Kaikki hupilentoliikenne matkailuun pitäisi kieltää lailla.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi prosenttia hiilidioksidipäästöistä tulee lentoliikenteestä.
Tämä vain ja ainoastaan siksi että maailmanlaajuisesta elintason noususta huolimatta edelleen hyvin harvoilla on varaa lentää. Yli 80 % maailman ihmisistä ei ole kertaakaan eläissään istunut lentokoneessa, ja yksittäisenä vuonna alle 10 % ihmisistä matkustaa lentäen edes sen yhden matkan. Vauraissakin maissa n. puolet väestöstä ei koskaan lennä vaikka varaa olisikin.
Niin kutsutut superpäästäjät, jotka muodostavat vain 1 % ihmisistä, aiheuttavat puolet kaikista lentoliikenteen päästöistä. Nämä ovat lentomatkailun suurkuluttajia jotka lentävät n. 56 000 km vuodessa. Niitä jotka tekevät sen kaksi kaukomatkaa plus viisi Euroopan matkaa vuodessa.
Huippuvuonna 2019 ilmailuala aiheutti 625 miljoonan metrisen tonnin päästöt. Tuon jälkeen päästöt romahtivat koronan vuoksi, mutta viimeistään tänä vuonna tuo ennätys rikottaneen jälleen. Samaisena vuonna kaikki kirjatut päästöt olivat 33,2 miljardia tonnia, joten ilmailun osuus päätöistä oli n. 1,88 %.
Jos kaikki maailman ihmiset lentäisivät kuin tuo eniten lentävä prosentti, olisivat ilmailun vuotuiset päästöt 31,25 miljardia tonnia, jolloin kaikki päästöt nousisivat 64,45 miljardiin tonniin, josta ilmailun osuus olisi 48,5 %. Tuolloin olisi kai aika vaikea vedota siihen että lentämisen päästöt ovat maailmanlaajuisesti niin pienet että ihan hyvinhän minä voin lentää?
Ei yhtään lentoa kymmeneen vuoteen ja 30 vuoteen kaksi meno-paluuta. Niistäkin huono omatunto.
Ei koskaan enää tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jo kaikki ymmärtävät että ilmastohätätilat on vain poliittista teatteria. Marinin toiminta avasi aika monen silmät tässäkin asiassa. Ensinnä huudetaan ilmastohätätilaa ja maailman loppua suu vaahdossa ja heti perään lennetään ympäri maapalloa minkä ehtii.
Se on juuri näin. Meidän poliitikkomme, Marin etunenässä, sekä tony blairit ja al goret, ovat saaneet ymmärtämään että väitetty ilmastonmuutos on vain suuri puhallus, jolla yritetään epätoivoisesti säilyttää taloudellinen globaali painopiste lännessä. Ja siinäkin epäonnistutaan 🤦
Huomaa ettei mm marinia voisi enää vähempää kiinnostaa kun saa rahoituksensa nykyisin saudeista
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ja vielä kerran kiitos AP:n aloituksesta. Olen miettinyt tätä samaa asiaa. Myös korkeasti koulutetut, olevinaan sivistyneet lentelevät surutta kiihtyvällä vauhdilla.
Tekniikka kerosiinittomaan lentämiseen on ollut olemassa jo kymmeniä vuosia sitten, mutta ketään ei kiinnosta, muuta kuin bisnes.
Lentoliikenne on ilmastotyön vapaamatkustaja toisin kuin autoilussa, päästöjä ei veroteta juuri lainkaan Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta Pitkä lentomatka on selkeästi huonoin kulutusvalinta ilmastolle.
Sitten vielä ollaan niin kieroja, että julkisuudessa vaahdotaan ilmastonmuutoksesta ja yksityiselämässä lennellään Aasiaan ja ameriikan mantereelle lomilla . Menee uskottavuus .
Tää on vasta mun toinen lentomatka tänä vuonna. Kerran mennen tullen laivalla Tukholmaan. eSe ole paljoa. Eikä se ole mun vika, ettei kone ollut tällä toisella kertaa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jo kaikki ymmärtävät että ilmastohätätilat on vain poliittista teatteria. Marinin toiminta avasi aika monen silmät tässäkin asiassa. Ensinnä huudetaan ilmastohätätilaa ja maailman loppua suu vaahdossa ja heti perään lennetään ympäri maapalloa minkä ehtii.
Se on juuri näin. Meidän poliitikkomme, Marin etunenässä, sekä tony blairit ja al goret, ovat saaneet ymmärtämään että väitetty ilmastonmuutos on vain suuri puhallus, jolla yritetään epätoivoisesti säilyttää taloudellinen globaali painopiste lännessä. Ja siinäkin epäonnistutaan 🤦
Huomaa ettei mm marinia voisi enää vähempää kiinnostaa kun saa rahoituksensa nykyisin saudeista
Sen sijaan, että lukisit tieteellisiä artikkeleita asiaa koskien, muodostat käsityksesi ilmaston tilasta Marinin, Blairin ja Goren edesottamuksia seuraamalla? Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vain ja ainoastaan siksi että maailmanlaajuisesta elintason noususta huolimatta edelleen hyvin harvoilla on varaa lentää. Yli 80 % maailman ihmisistä ei ole kertaakaan eläissään istunut lentokoneessa, ja yksittäisenä vuonna alle 10 % ihmisistä matkustaa lentäen edes sen yhden matkan. Vauraissakin maissa n. puolet väestöstä ei koskaan lennä vaikka varaa olisikin.
Niin kutsutut superpäästäjät, jotka muodostavat vain 1 % ihmisistä, aiheuttavat puolet kaikista lentoliikenteen päästöistä. Nämä ovat lentomatkailun suurkuluttajia jotka lentävät n. 56 000 km vuodessa. Niitä jotka tekevät sen kaksi kaukomatkaa plus viisi Euroopan matkaa vuodessa.
Huippuvuonna 2019 ilmailuala aiheutti 625 miljoonan metrisen tonnin päästöt. Tuon jälkeen päästöt romahtivat koronan vuoksi, mutta vi
Mutta kun kaikki maailman ihmiset eivät tule ikinä lentämään yhtä paljoa kuin se eniten lentävä prosentti. Miksei hyvätuloiset saisi lentää? Koska kaikilla muilla ei ole samanlaista mahdollisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että lukisit tieteellisiä artikkeleita asiaa koskien, muodostat käsityksesi ilmaston tilasta Marinin, Blairin ja Goren
Ei kai nuo ole toisensa poissulkevia asioita?
Matkustelen vielä kun se on sallittua ja maailmasta on vielä jotain jäljellä. Ihanaa kun olen sukeltanut oikeissa elävissä koralliriutoissa ja kokenut kirpeän arktisen pakkasen. Joku parin suomalaisen ekohömpöttely ei muuta maailman tilaa suuntaan tai toiseen kun maailmassa on monta miljardia muuta esim. Intia, Kiina, Bangladesh, jossa saasteet ja liat dumpataan suoraan luontoon ja kivihiilivoimalat ja kemikaalitehtaat jauhavat myrkkyjä ilmakehään ja luontoon.
Nautin auringonlaskusta niin kauan kuin sitä kestää, eikä minulla siis luonnollisesti ole tai tule lapsia.
Ai miten kehtaa? No, ei kiinnosta. Niin yksinkertaista. Olen helsinkiläisenä nauttinut plussakelistä talvella ja pitkistä hellejaksoista. Me ollaan niitä ilmastonmuutoksen voittajia.
Mulla on elämää jäljellä ehkä parikymmentä vuotta, max 30. Ei mua kiinnosta mitä sen jälkeen tapahtuu, koska en ole täällä.
Kuluttaa jonninjoutava pelailu netissä valtavasti sähköä maailmassa. Se energiankulutus muuttuu lämmöksi,mikä lämmittävää ilmastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippuvuonna 2019 ilmailuala aiheutti 625 miljoonan metrisen tonnin päästöt. Tuon jälkeen päästöt romahtivat koronan vuoksi, mutta vi
Niin ja jos sun mummolla olisi renkaat niin se olisi pyörä. Ilmailun osuus päästöistä on 1,88% kuten itsekin sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että lukisit tieteellisiä artikkeleita asiaa koskien, muodostat kä
Ei kai nuo ole toisensa poissulkevia asioita?
Jos niiden perusteella muodostuu kaksi eriävää käsitystä siitä, onko ilmastonmuutos totta, niin nimenomaan ovat toisensa poissulkevia.
Ihmetyttää myös miten ihmiset kehtaa pitää lemmikkieläimiä. Jotkut vielä postaavat someen näistä videoita ja kuvia. Ihmiset on niin saatanan itsekkäitä. Minä, minä, minä ja minun haluni.
Vierailija kirjoitti:
He kehtaavat lennellä koska ovat terveitä päästään ja tietävät että koko ilmastonmuutos on suurin kusetus mitä ihmiskunta on koskaan kohdannut.
Näin yksinkertaista se on kun on aivot päässä.
Persu osallistuu keskusteluun 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Niin, se on minusta aika iso osa, kun ottaa huomioon, kuinka harvoin suuri osa pallon väestöstä lentää. Loputkin pärjäisivät 99 % tapauksista lentämättä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jos sun mummolla olisi renkaat niin se olisi pyörä. Ilmailun osuus päästöistä on 1,88% kuten itsekin sanoit.
'"Muusta ihmisen toiminnasta johtuvat päästöt ovat noin 40 miljardia tonnia hiilidioksidia, jolloin lentojen osuus päästöistä on 2,1 prosenttia ja todelliset vaikutukset huomioiden noin neljä prosenttia."
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Eli jos lentäminen loppuisi tykkänään, koneita ja lentokenttiä ei rakennettaisi eikä huollettaisi, päästään 4% vähennykseen, mikä on jo aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea ekoteko on pysyä lapsettomana. Jos olet lisääntynyt, ei sulla ole mitään varaa arvostella toisia. Mulla ei ole lapsia eikä autoa, joten saan lennellä vailla joka viikko ja silti en kuluta yhtä paljon kuin lisääntyneet.
Jos kukaan ei lisäänny, yhteisö kuolee pois. Harvempi yhteisö haluaa kuolla pois. Ja jos haluaa, eikö silloin olisi kaikkein vähäpäästöisintä päättää päivänsä samantien oman käden kautta? Toisin sanoen logiikkasi ontuu useammassa kohdassa.
Ihminen joka ajaa polttomoottoriautolla töihin on rikollinen suomessa mutta ihminen joka lentää lentokoneella lomamatkalle on suomessa sivistynyt ihminen. Se lentokone aiheuttaa päästöjä tuhansia kertoja enemmän kuin henkilöauto joka kuluttaa sen 5L/100km
Jos yksi poliitikko osoittautuu leipäpapiksi ja takinkääntäjäksi, miten siitä voi päätellä ilmastohätätilan olevan poliittista teatteria? Lue tutkimuksia, seurantaraportteja ja asiantuntijalausuntoja. Sitten ehkä ne silmätkin avautuvat ihan oikeaan todellisuuteen.