Miten ihmiset kehtaa hupilennellä, kun ilmastonmuutos uhkaa yhä enemmän
En ymmärrä ihmisten itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä. Kaikki hupilentoliikenne matkailuun pitäisi kieltää lailla.
Kommentit (102)
Marin lentelee kertomassa ettei pidä lentää. Marin juoksee kertomassa että kaikki ovat tasa arvoisia paitsi hän. Marin on feministi silloin kun siitä on itselleen kannatusta muuten haistattaa naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä kannattaa kysyä Marinilta, joka on juuri possensa kanssa pöhisemässä Venetsiassa.
Harvinaisen tyhjäpäistä touhua aikuisilta ihmisiltä, jotka ovat jumahtaneet elämään ikuista teini-ikää. Sääliä noita pitäisi, mutta ei oikein kykene tähän.
Eikös se yksi seurueen jäsen Minka Kuustonen juuri hetki sitten esiintynyt lähes itkua vääntäen tv-mainoksessa puhumassa luonnon pelastamisesta?
Puheissa ja teoissa melkoinen ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos ekosekopää työntäisit vaan sen ilmastokakkahädän takaisin sinne perseeseesi. Vaikkapa poikittain.
Voisin vaikka yrittää jos siitä olisi jotain apua. Mutta siinä se ongelma juuri onkin, ilmastonmuutosta ei vain työnnetä mihinkään. Se on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos haiseva ekosekosaasta suksisit vaikkapa hevon v ulisemasta.
Minä lennän ja siihen ei sinunkaltaisen oksettavan peräröörin itkupotkuraivarit vaikuta yhtään mitään. Ja jos kieltää koitat, saat odottaa saavasi todellakin kivuliaan vastineen siihen.
Juu, lennä vaan ihan rauhassa. Mutta päättäjien, siis pomojen tulisi johtaa joukkoja edestä käsin ja toimia kuten meiltä edellyttävät ja esimerkillisesti.
Mutta ei taida tuo oikein maittaa. Eliitti tekee, mikä eliitin on.
Siksi, etten usko omien lentojeni vaikuttavan mihinkään. Ei elämä voi olla pelkkää työtekoa ja raatamista, lomamatkat tuovat ihanaa vaihtelua. Ei tarvitse lentää joka vuosi, mutta edes silloin tällöin. En edes halua lentää mihinkään Euroopan ulkopuolelle, se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Minä lennän ja siihen ei sinunkaltaisen oksettavan peräröörin itkupotkuraivarit vaikuta yhtään mitään. Ja jos kieltää koitat, saat odottaa saavasi todellakin kivuliaan vastineen siihen.
Lennä ihmeessä kun vielä voit, eihän se laitonta ole. Kohta kun lentolippujen hintaan aletaan lätkiä kunnon haittaveroa, sinulla ei luultavasti ole siihen enää varaa.
Miksi muuten se, että joku ajattelee sinua fiksummin ja pitkänäköisemmin, käy noin pahasti tunteisiisi?
Vierailija kirjoitti:
Viking Gabriella esimerkiksi kuluttaa Tukholman matkalla noin 67 000 litraa polttoöljyä.
Ja niitä laivoja menee lähes jonossa sekä Tukholmaan että Tallinnaan.
90% niistä matkoista on turhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viking Gabriella esimerkiksi kuluttaa Tukholman matkalla noin 67 000 litraa polttoöljyä.
Syysristeilyt ja pikujouluristeilyt, ne tulevat pikapuoliin. Tytöt tahtoo bailata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lennä ihmeessä kun vielä voit, eihän se laitonta ole. Kohta kun lentolippujen hintaan aletaan lätkiä kunnon haittaveroa, sinulla ei luultavasti ole siihen enää varaa.
Miksi muuten se, että joku ajattelee sinua fiksummin ja pitkänäköisemmin, käy noin pahasti tunteisiisi?
Olen eri, ja minulla on varaa matkustaa, vaikka lentämisestä tulisi kuinka kallista. Tai no, se on liioittelua, mutta kipuraja kulkisi jossain 3000 eurossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi? No olisiko juuri siksi, että kaltaisesi oksettava saastainen paska tekee aina tuota, eli on joko kieltämässä minulta jotain tai on tekemässä siitä niin kallista, ettei siihen enää ole varaa. On siis yksinkertaisesti haittaamassa minun elämääni. Siksi minä vihaan kaltaistasi väkeä aivan yli kaiken. Ja voin muuten kertoa myös sen, että mikään väistämättömyys myöskään ne sekopäiset lisähimoverot lentämiseen eivät ole ja itse tulen tekemään aivan kaikkeni sen eteen, että ne eivät toteudu. Niin tekee moni muukin. Useampi kuin sinä toivoisit ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla laivoilla kulkee luokkaa puolet Suomen ulkomaankaupasta. Vain kaltaisesi ekosekovajakki ei tajua tätä. Niin kuin nyt ei tajua muutenkaan mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miksi? No olisiko juuri siksi, että kaltaisesi oksettava saastainen paska tekee aina tuota, eli on joko kieltämässä minulta jotain tai on tekemässä siitä niin kallista, ettei siihen enää ole varaa. On siis yksinkertaisesti haittaamassa minun
Huvittavinta sinussa on se, että argumentointisi on huonosti äidinkielessä menestyvän, tunnetaitoja hallitsemattoman kolmasluokkalaisen tasoa. Huvittavaa taas ei ole vähääkään se, että et ymmärrä lopputulemaa kahdeksan miljardin ihmisen toimesta tapahtuvasta omiin muroihin kusemisesta - omaa tyylilajiasi käyttääkseni. Jotakuta muuta voi kiinnostaa täällä asuminen ja eläminen vielä sinun jälkeesikin.
Somaleidenko lennot ei saastuta? Tai irakilaisten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos vaikka karttaa. Suomi on merten takana, laivoilla tuodaan rahtina esim ruoka kylmäkuljetukset. Huvimatkustus on vain sivujuttu.
Ilmastonmuutoksen kannalta lentämisellä on kokonaisuudessa mitättömän pieni merkitys. Kiinan, Intian ja muiden vastaavien ympäristöstä täysin välinpitämättömien maiden tehtaiden saastuttaminen on paljon vakavampi ongelma. Kuten joku jo aiemmin kirjoitti, lentämisen osuus ilmastonmuutoksen vaikutuksiin on 2%. Pelkkien lomalentojen osuus vielä pienempi
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei voi tehdä mitään ilmastonmuutokselle. Ilmasto on aina muuttunut ja muuttuu.
Tietysti ilmasto on aina muuttunut ja muuttuu jatkossakin mutta nyt onkin kyse siitä että tämä muutos on tapahtunut ennennäkemättömän nopeasti juuri teollistumisen aikakaudella. Sinun ajatusmaailmaasi on selkeästi vaikuttanut netin kautta jaettava disinformaatio etkä ole lainkaan kiinnostunut selvittämään totuutta mistä asiaa tutkineet ovat yhtä mieltä ja suuri tiedeyhteisö ympäri maailmaa koettaa hakea tilanteeseen ratkaisua. Jos ihmisen toimilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, niin miksi sitten kansainvälisesti ollaan vähentämässä fossiilisten polttoaineiden käyttöä ja mietitään miten saadaan sidottua ilmakehään kertyvää hiilidioksidia? Sinulla ei ymmärrys riitä käsittämään mistä se hiilidioksidi sinne ilmakehään tulee ja mitä sen kertyminen aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä vihreät poliitikot. Saattavat toki ajella myös vanhalla dieselillä pitkin Eurooppaa.
Vihreät ja vassaripoliitikot osallistuvat myös lentäen tehtäviin reality-ohjelmiin ja käyvät Vietanamissa täysin turhilla kutsumatkoilla puolisoidensa kanssa.
Lentoliikenteen päästöt ovat toissijaiset (2,1%) esimerkiksi Kiinan ja Intian teollisuuden ja väestörikkaiden alueiden päästöjen rinnalla.
Ap voi ihan rauhassa pysyä siellä neukkukuutiossasi, kateellisen vinkumista kun sinulla ei ole varaa, hyvää tekee sinulle kävely lähimpään alkoon tai alepaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä vihreät poliitikot. Saattavat toki ajella myös vanhalla dieselillä pitkin Eurooppaa.
Vihreät ja vassaripoliitikot osallistuvat myös lentäen tehtäviin reality-ohjelmiin ja käyvät Vietanamissa täysin turhilla kutsumatkoilla puolisoidensa kanssa. Kysy heiltä,miksi eivät toimi ja elä niin kuin paasaavat ja muita syyttelevät. Fatim Diarra toistelee, että aikataulut pakottivat lentämään. Varsinaista kaksinaismoralismia!
Lentoliikenteen päästöt ovat toissijaiset (2,1%) esimerkiksi Kiinan ja Intian teollisuuden ja väestörikkaiden alueiden päästöjen rinnalla.
Taas? Onko mukana se kouluja käymätön luikuri turvamies (minusta vaikuttaa siltä)