Miten ihmiset kehtaa hupilennellä, kun ilmastonmuutos uhkaa yhä enemmän
En ymmärrä ihmisten itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä. Kaikki hupilentoliikenne matkailuun pitäisi kieltää lailla.
Kommentit (102)
He kehtaavat lennellä koska ovat terveitä päästään ja tietävät että koko ilmastonmuutos on suurin kusetus mitä ihmiskunta on koskaan kohdannut.
Näin yksinkertaista se on kun on aivot päässä.
Ihminen on tyhmä kuin tiainen. Lähes kaikki asettavat oman mukavuutensa planeetan hyvinvoinnin edelle.
No, ei tämä kauan kestä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea ekoteko on pysyä lapsettomana. Jos olet lisääntynyt, ei sulla ole mitään varaa arvostella toisia. Mulla ei ole lapsia eikä autoa, joten saan lennellä vailla joka viikko ja silti en kuluta yhtä paljon kuin lisääntyneet.
Mutta haluat silti päästä saastuttamisessa ja resurssien tuhlaamisessa perheellisten tasolle sen sijaan, että fiksusti olisit kuluttamatta juuri mitään. Aika karseaa logiikkaa tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Koko ilmastonmuutos on huuhaata. Tai siis sen syyt. Luonossa on aina vaihtelua, ilman ihmistäkin. Kumma kun yritetään pelastaa luonnostaan häviäviä lajeja ja rajoittaa ihmiskunnan kehitystä, vaikka se on ihan luonnollista. Luonnotonta vouhottamista. Lennetään jos siltä tuntuu.
Tuo on vähän kuin toteaisi, ettei kallionkielekkeeltä hyppääminen ole vaarallista, kun kerran hyppynarun ylitettyäänkin putoaa maahan. Tyypillinen vastaus ihmiseltä, joka ei ole perehtynyt asiaan lainkaan tai sitten ymmärtänyt mitään lukemastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea ekoteko on pysyä lapsettomana. Jos olet lisääntynyt, ei sulla ole mitään varaa arvostella toisia. Mulla ei ole lapsia eikä autoa, joten saan lennellä vailla joka viikko ja silti en kuluta yhtä paljon kuin lisääntyneet.
Mutta haluat silti päästä saastuttamisessa ja resurssien tuhlaamisessa perheellisten tasolle sen sijaan, että fiksusti olisit kuluttamatta juuri mitään. Aika karseaa logiikkaa tuokin.
Ehei, en pääse lähellekään. Eikä tietenkään se ole tavoite, mutta olen "ansainnut" olla ajattelematta kulutustani koska mulla ei ole lapsia. Minun ei tarvitse kituuttaa ja säästellä, koska kulutukseni on joka tapauksessa jo ihan minimaalista lisääntyjiin verrattuna. Sillä, käytänkö 0.1 vai 0.2% siitä mitä lapsia tehneet kuluttavat, ei ole luonnolle mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ilmastonmuutos on huuhaata. Tai siis sen syyt. Luonossa on aina vaihtelua, ilman ihmistäkin. Kumma kun yritetään pelastaa luonnostaan häviäviä lajeja ja rajoittaa ihmiskunnan kehitystä, vaikka se on ihan luonnollista. Luonnotonta vouhottamista. Lennetään jos siltä tuntuu.
Tuo on vähän kuin toteaisi, ettei kallionkielekkeeltä hyppääminen ole vaarallista, kun kerran hyppynarun ylitettyäänkin putoaa maahan. Tyypillinen vastaus ihmiseltä, joka ei ole perehtynyt asiaan lainkaan tai sitten ymmärtänyt mitään lukemastaan.
Joo, ei se olekaan vaarallista toivottavasti sinä ja kaltaiset hyppäätte sieltä alas.
Olen lapseton. Mitä tänne jääville myöhäisemmille sukupolville tapahtuu jälkeeni, ei kiinnosta yhtään minua.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on tyhmä kuin tiainen. Lähes kaikki asettavat oman mukavuutensa planeetan hyvinvoinnin edelle.
No, ei tämä kauan kestä.
No ei kestä,
koska tämä kusetus on paljastumassa suureksi, suureksi valheeksi ja silloin kukaan ei myönnä ikinä uskoneensa ilmastonmuutokseen ja suurimpina kieltäjinä äänessä ovat nämä nykyiset ilmastonmuutokseen fanaattisesti uskovat.
Täytyyhän virheiden esim. Fatiman päästä Dubaihin, koska täällä on niin junttimiehiä ja vielä maalaisiakin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton. Mitä tänne jääville myöhäisemmille sukupolville tapahtuu jälkeeni, ei kiinnosta yhtään minua.
Ilmeisesti sinua ei kiinnosta sekään, mitä lähimmäisillesi tapahtuu nytkään. Sitä kutsutaan moraalin puutteeksi. Miksi eri sukupolvet olisivat eri asemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tämä kauan kestä.
No ei kestä,
koska tämä kusetus on paljastumassa suureksi, suureksi valheeksi ja silloin kukaan ei myönnä ikinä uskoneensa ilmastonmuutokseen ja suurimpina kieltäjinä äänessä ovat nämä nykyiset ilmastonmuutokseen fanaattisesti uskovat.
Liiallinen ihmistoiminta jauhaa planeetan tuhkaksi ihan riippumatta siitä, miten ilmastonmuutoksen kanssa käy. Katsos kun kaikelle on rajansa ja nyt ollaan siinä pisteessä, että ne ollaan reilusti ylitetty.
Minulle on ikuinen mysteeri se, ovatko ihmiset enemmän välinpitämättömiä vai yksinkertaisesti tyhmiä. Niin tai näin, lopputulos on sama.
Enpä olisi tuomitsemassa Sannan hupilentelyä.
Maailman CO-päästöjen pääluokat
Sähkö- ja lämmöntuotanto (~40 %)
Hiili-, öljy- ja kaasuvoimalat.
Suurin yksittäinen lähde, erityisesti kivihiilen poltto.
Teollisuus (~20 %)
Teräs-, sementti- ja kemianteollisuus.
Paljon prosessipäästöjä, jotka eivät liity pelkkään energian käyttöön.
Liikenne (~20 %)
Tiestö (henkilöautot, kuorma-autot, linja-autot) ~75 % liikenteen päästöistä.
Lentoliikenne noin 23 % globaalista CO:sta.
Meriliikenne noin 23 %.
Rakennukset (~68 %)
Lämmitys, jäähdytys ja kodinkoneet, kun energia tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla.
Maatalous ja maankäyttö (~510 %)
Metsäkato, maaperän muutokset ja maankäytön muutos vapauttavat hiiltä.
(Tähän ei lasketa metaania tai typpioksiduulia, vain CO).
Muut (~23 %)
Pienemmät sektorit ja hajapäästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tämä kauan kestä.
No ei kestä,
Liiallinen ihmistoiminta jauhaa planeetan tuhkaksi ihan riippumatta siitä, miten ilmastonmuutoksen kanssa käy. Katsos kun kaikelle on rajansa ja nyt ollaan siinä pisteessä, että ne ollaan reilusti ylitetty.
Minulle on ikuinen mysteeri se, ovatko ihmiset enemmän välinpitämättömiä vai yksinkertaisesti tyhmiä. Niin tai näin, lopputulos on sama.
Sinun päässäsi 😵💫😵💫 soi vaan Surrurrurrur....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi elää kuluttamatta juuri mitään? Talvella on melkein pakko lämmittää asuntoa ja ruoan valmistukseenkin usein kuluu ebergiaa.
Kai nyt jo kaikki ymmärtävät että ilmastohätätilat on vain poliittista teatteria. Marinin toiminta avasi aika monen silmät tässäkin asiassa. Ensinnä huudetaan ilmastohätätilaa ja maailman loppua suu vaahdossa ja heti perään lennetään ympäri maapalloa minkä ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun päässäsi 😵💫😵💫 soi vaan Surrurrurrur....
Kiitos, nyt taisin kyllä sittenkin ratkaista edellä mainitsemani mysteerin!