Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin viimeksi kävit kampaajalla/parturissa? Minä kävin n.15 vuotta sitten

Vierailija
17.08.2025 |

viimeksi. Mies käy muutaman kuukauden välein. Mulla ei hiukset vaan kasva juurikaan olkapäitä pidemmäksi. Otsatukkaa lyhennän itse saksilla. Ja sitten se monen kauhistus: värjään kotona hiukset marketin aineilla (Live) kolme -neljä kertaa vuodessa.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos parturi/kampaamo liikkeet sulkee ovensa, kun ei asiakkaita enää ole. Ennen kaiken ikäiset naiset kävivät kampaajalla. Miehet parturissa. Nyt laitetaan vaan pidennykset tai ollaan ruokottoman näköisiä muuten vaan.

Itse kävin aiemmin leikkaamassa hiukset säännöllisesti. Nyt pitäisi myös värjätä ja leikata ja hirveästi menee rahaa.

Värjään itse ja leikkaan itse mutta tietysti käyn leikkaamassa hiukseni parturissa pari kertaa vuodessa.

Jos haluaisin siistit hiukset väri ja leikkaus 6 viikon välein ja vuodessa menisi 1000 e.

Vierailija
62/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vkk sitten, käyn 2 kk välein.

Lisään vielä että olen käynyt samalla kampaajalla n. 15 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
64/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla, nopea ja edullinen fiksaus vain ketjuliikkeessä.

Vierailija
65/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku seitsemän vuotta sitten, muistelisin. Ei ole enää varaa maksaa moisesta enkä näe mitään syytäkään. Aivan yhtä hyvä tulee kun värjää kotona ja melkeinpä paremmin leikkaan itse kun ammattikampaajat. Luonnonkiharat hiukset nääs.

Vierailija
66/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä -23 kun olin vielä töissä. Ei riitä kuntoutustuki kampaamokäynteihin. Ekana on eläinlääkärikäynti listalla ja sitten voin alkaa säästää kampaamoreissuun.

Vierailija
67/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla ja seuraavan kerran menen kampaamoon ensi viikon tiistaina. Olen käynyt kampaajalla kerran viikossa lähes kolmenkymmenen vuoden ajan. 

Miksi?

Vierailija
68/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 9v sitten kampuksen laitossa. Harmittaa vieläkin se rahastus, vaikka hyvä hääkampaus olikin. 

Miten jotkut täällä niin ihmettelee, jos ei käy kampaajallla? Harrastukset (tai harrastamatta jättämiset) kullakin.

Joopa joo. Itse ihmetten, miksi joku harmittelee, että maksoi hääkanpauksesta 9 vuotta sitten. Ilmaiseksi olisi vissiin pitänyt saada ammattilaisen tekemä kampaus, kehtasikin ottaa maksun!

Vierailija
69/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten. Väri ja leikkaus, n 160 euroa. Käyn kampaajalla kolmen kuukauden välein. Hiukset ovat pitkät ja luonnonkiharat. On kallista mutta ei lähelläkään ajaa minua konkurssiin, koska käyn töissä ja saan ihan hyvää palkkaa. 

Vierailija
70/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa 1980.

Vierailija
71/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaamot menevät konkurssiin,  koska ihmiset osaavat itse leikata/värjätä hiuksensa. Youtube on täynnä opetusvideoita. Lisäksi ihmisten ostovoima on heikentynyt. Mitä järkeä maksaa hiusten tasoittamisesta, kun sen voi tehdä kotona ilmaiseksi?  Kiitos hallituksen, ihmisillä ei ole varaa, kaikesta joudutaan tinkimään. Minä kävisin mielelläni kampaajalla, hieronnassa, mutta ei vain ole varaa enää. 

No kampaajien pitää alkaa kuunnella asiakkaita eikä touhuta mitä sattuu. Minä lakkasin käymästä kun vuoden sisällä tapahtui nämä:

1. yksi kampaaja leikkasi otsatukkaani ylimääräisen lisäkerroksen. Siis otsatukkani oli jo valmiiksi paksu, mutta sen jälkeen alkoi päälaelta ja tämän osion kampaaja vielä leikkasi superlyhyeksi. Hän myös leikkasi tosi oudon hapsuisen kerrostuksen. Olin viimeisilläni raskaana eikä ollut kiva näyttää typerältä.

On samantapaisia kokemuksia. Tapanani oli käydä kampaajalla n 6 viikon välein. Minulla on pitkä polkka, koska vielä joskus osattiin leikata monessa kerroksessa, jolloin latvasta tuli elävä ja liikkuva sekä kampaus pysyi siinä. Nykyään hiukset klimpsastaan parissa kolmessa kerroksessa poikki. Sitten tuhlataan hirveät määrät muotoilutuotteita hiuksiin  ja föönätään.

Ei osata leikata mielestäni enää. Opetetaan ilmeisesti muita asioita, kuten pidennyksiä  värjäyksiä yms.

En siis käy kampaajalla, leikkaan itse, värjään itse silloin tällöin. Tulos ei ole entisten leikkausten veroinen, mutta parempi kuin nykyiset ovat olleet.

Vierailija
72/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt k-taudin jälkeen. Huomasin, että yksikertaisen polkan voi sisko tai puoliso leikata aika nopeasti.

Olen laiskakin menemään  kampaajalle.

Vierailija
73/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin, etteivät osaa leikata luonnonkiharaa tukkaa! Puhutaan leikkauksen ajan omista menoistaan, udellaan kaikkea mahdollista jne. Leikkaustulos huono, aina. Työhön ei keskitytä lainkaan!

Mahd usein leikkaan itse. Käyn kuitenkin muutaman kerran vuodessa, koska lyhyt malli, ja niskahiuksia en itse saa leikattua. Aina kuitenkin joudun parantelemaan tulosta vielä kotona!

Vierailija
74/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkasin omaa budjettia taloudellisista syistä, kaikki turhat menot pois.

Parturista säästän 100 e vuodessa, jugurtista luopumalla toinen satanen, vähentämällä autolla ajoa 5000 km vuosi säästöä 500 e vuosi yms.

Vierailija
75/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin pari viikkoa sitten leikkaamassa hiukseni, malliin leikkaus lyhyille hiuksille naiselle 10 euroa. Tuli oikein hyvät. Tämän hinnan raaskin vielä juuri ja juuri maksaa, koska rahaa ei minulla ole paljoa käyttää ylimääräiseen. Tuo hinta on sellainen että ei kannata itse leikata (tai siis omassa tapauksessani en leikkasi vaan kaivaisin parturikoneen esille ja vetäisin sillä pisimmän mahdollisen mallin jos olisi aivan pakko). 

Missä päin maailmaa kävit, jos kympillä selvisit?

Kayn noin kerran vuodessa.

Virossa maksoin 50e etta "ammattilainen" kaytti 15min, etta saksi hieman paitani. Ei pesua ei mitaan. Espanjassa 30e pesulla ja vaivalla. Romaniassa missa on aika halpaa maksoin lapseni hiusten tasotuksesta 16e. Ilman pesua. 

Jos minulla olisi upea tukka maksaisin kylla, mutta minulla on kaksi karvaa paassa ja en maksa siita etta joku laiskasti vahan heiluttaa saksia. 

Vierailija
76/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin pari viikkoa sitten leikkaamassa hiukseni, malliin leikkaus lyhyille hiuksille naiselle 10 euroa. Tuli oikein hyvät. Tämän hinnan raaskin vielä juuri ja juuri maksaa, koska rahaa ei minulla ole paljoa käyttää ylimääräiseen. Tuo hinta on sellainen että ei kannata itse leikata (tai siis omassa tapauksessani en leikkasi vaan kaivaisin parturikoneen esille ja vetäisin sillä pisimmän mahdollisen mallin jos olisi aivan pakko). 

Missä päin maailmaa kävit, jos kympillä selvisit?

Kayn noin kerran vuodessa.

Virossa maksoin 50e etta "ammattilainen" kaytti 15min, etta saksi hieman paitani. Ei pesua ei mitaan. Espanjassa 30e pesulla ja vaivalla. Romaniassa missa on aika halpaa maksoin lapseni hiusten tasotuksesta 16e. Ilman pesua. 

Jos minulla olisi upea tukka maksaisin kylla, mutta minulla

Miksi virolainen leikkasi paitasi? Tässä ketjussa puhutaan hiusten leikkuusta.

Vierailija
77/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin noin 40 vuotta sitten, sen jälkeen olen leikannut itse. Suora tukka, helppo lyhentää tarvittaessa itse. Joskus nuorena tuli välillä värjättyä, sitten en enää nähnyt tarpeelliseksi.

Vierailija
78/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v sitten. Vihasin aina parturiin menoa. Katsoin netistä miten ihmiset leikkasivat koneella tukkansa ja ostin ensimmäisen koneen kympillä. Se maksoi itsensä ensimmäisellä kerralla takaisin. Jonkun verran säästää rahaa, mutta sitäkin enemmän aikaan, kun kotona voi tasoitella viidessä minuutissa ja tukka pysyy koko ajan sellaisena kuin haluaa.

Vierailija
79/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn noin 7 viikon välein. Juurikasvun värjäys ja hiusten leikkaus n. 160 euroa/kerta eli vuodessa menee rahaa noin 1200 euroa. 

Vierailija
80/82 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin joku pissiskampaaja ulisee netissä, että ihmiset eivät osaa olla asiakkaana sopivan nöyriä, pitäkööt tunkkinsa. En tiedä  mitä on tapahtunut kampaajien sosiaalisille taidoille viime vuosina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän