Milloin viimeksi kävit kampaajalla/parturissa? Minä kävin n.15 vuotta sitten
viimeksi. Mies käy muutaman kuukauden välein. Mulla ei hiukset vaan kasva juurikaan olkapäitä pidemmäksi. Otsatukkaa lyhennän itse saksilla. Ja sitten se monen kauhistus: värjään kotona hiukset marketin aineilla (Live) kolme -neljä kertaa vuodessa.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 16 vuotta sitten. Kyllästyin siihen jatkuvaan hiusten haukkumiseen. Olkoot sitten ilman rahojani.
Siis kampaajat haukkuivat hiuksiasi. Onpa outoa. Ja vaihtamallakaan ei loppunut.
Leikkaan puolipitkien husteni latvati itse, sekä laitan raitoja. En ole käynyt kampaajalla 12 vuoteen. Nykyään on niin hyviä tuotteita ja videoita youtubessa, että itse pärjää. Miksi maksaa latvojen tasoituksesta, kun se on helppo tehdä itse? Saksia yms. saa tilattua halvalla netistä.
Noin 9v sitten kampuksen laitossa. Harmittaa vieläkin se rahastus, vaikka hyvä hääkampaus olikin.
Miten jotkut täällä niin ihmettelee, jos ei käy kampaajallla? Harrastukset (tai harrastamatta jättämiset) kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama kuin ap:lla. Yli 15 vuotta edellisestä kampaamokäynnistä ja kotiväri käytössä. Ihan on nätit hiukset.
Kauneus on katsojan silmissä.
Kampaamot menevät konkurssiin, koska ihmiset osaavat itse leikata/värjätä hiuksensa. Youtube on täynnä opetusvideoita. Lisäksi ihmisten ostovoima on heikentynyt. Mitä järkeä maksaa hiusten tasoittamisesta, kun sen voi tehdä kotona ilmaiseksi? Kiitos hallituksen, ihmisillä ei ole varaa, kaikesta joudutaan tinkimään. Minä kävisin mielelläni kampaajalla, hieronnassa, mutta ei vain ole varaa enää.
4 viikkoa sitten. Käyn 5-6 viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuukautta sitten. Sen kynimisen seurauksena en mene kampaajalle vielä pitkiin aikoihin, enkä ainakaan enää tuolle samalle kampaajalle.
Vetäskö kunnon kananperseen? 🤣
6 viikkoa sitten ja ensi viikolle on uusi aika.
5+ vuotta sitten. Ei ole varaa.
Jännä kun 15 vuotta sitten rahaa oli vähemmän, mutta niin vaan minäkin kävin Helsingissä kampaajalla joka toinen kuukausi.
2004, kun oli häät. Leikkaan omat pitkät hiukseni itse ja myös puolison ja teinin. Ihan olen itseoppinut.
Vierailija kirjoitti:
Kampaamot menevät konkurssiin, koska ihmiset osaavat itse leikata/värjätä hiuksensa. Youtube on täynnä opetusvideoita. Lisäksi ihmisten ostovoima on heikentynyt. Mitä järkeä maksaa hiusten tasoittamisesta, kun sen voi tehdä kotona ilmaiseksi? Kiitos hallituksen, ihmisillä ei ole varaa, kaikesta joudutaan tinkimään. Minä kävisin mielelläni kampaajalla, hieronnassa, mutta ei vain ole varaa enää.
No kampaajien pitää alkaa kuunnella asiakkaita eikä touhuta mitä sattuu. Minä lakkasin käymästä kun vuoden sisällä tapahtui nämä:
1. yksi kampaaja leikkasi otsatukkaani ylimääräisen lisäkerroksen. Siis otsatukkani oli jo valmiiksi paksu, mutta sen jälkeen alkoi päälaelta ja tämän osion kampaaja vielä leikkasi superlyhyeksi. Hän myös leikkasi tosi oudon hapsuisen kerrostuksen. Olin viimeisilläni raskaana eikä ollut kiva näyttää typerältä.
2. seuraava kampaaja osasi leikata todella hyvin ja huomasi ykkösen tekemän oudon kerrostuksen. Kampaaja toimii hyvin kaukana ja vain ajanvarauksesta.
3. kolmas oli ekokampaaja joka hieroi päänahasta kaikki muhjut pois. Kasviväri ei kuitenkaan pysynyt yhtään ja leikkaus olisi voinut olla parempi.
4. eräs vanha tuttu kampaaja leikkasi hiukset täydellisesti.
5. sama tyyppi kahta kuukautta myöhemmin leikkasi hiukset aivan oudosti. Otti pituudesta liikaa, valitti kun olin kampaajalla väsyneenä ja pääni valui koko ajan liian alas, oli koko ajan jotenkin tympeä ja puhui puuta heinää ja leikkasi oudon tukan.
Jotenkin onnistui syyttämään minua kun otsatukkani valui tyhmän näköisesti suoraan naamalleni outona könttinä vaikka oli itse juuri leikannut sen. En jaksa laittaa kaikkea tähän, mutta tuli jotenkin todella ikävä fiilis tuosta.
Lopputuloksena päätin alkaa itse taas leikkaamaan hiuksiani. Ainakaan saavutettua kasvua ei leikellä pois eikä tarvitse kuunnella mitään outoja hölinöitä tms. kampaajalla.
Lyhyet hiukset, viimeksi muutama viikko sitten. Töissä ollessa leikattiin viiden viikon välein, nyt eläkkeellä väljempää.
Näistäkin vastauksista näkee saman mitä kadulla silmillään: suomalaiset ei huolehdi hiuksistaan. Minimi, että hiukset edes pestäisiin. Hirveitä rasvalettejä. Joku halpisshampoo maksaa kaksi euroa, ei ole rahasta kiinni.
Heinäkuussa kävin. Mulla on pitkät hiukset, ja käyn pari-kolme kertaa vuodessa tasaamassa latvat.
Viime kesänä. Palasin sen jälkeen vanhoihin tuttuihin tapoihini, värjäämään tyvikasvuni ja napsimaan latvat itse.
Vuonna 2014. Siihen asti olin saanut hyvän lopputuloksen kampaamossa tasan kerran. Tuo kerta oli myös hyvä, mutta se oli lomamatkalla Kreikassa, joten ei tullut mentyä uudelleen samaan kampaamoon. Harmi sinänsä, myös puolison tukka leikattiin todella kivasti! En jaksa maksaa montaakymmentä euroa siitä, että olen lopputulokseen kuitenkin tyytymätön. Paremman tukan saan mielestäni itse leikkaamalla. Ollut tässä vuosien varrella polkkatukkaa, erilaista otsatukkaa, pitkää v- ja u-muotoista tukkaa, puolipitkää kerrostettua... kaikki onnistuneet ihan itse.
Viimeeksi 30v. sitten kun olin kaasona ja morsian maksoi juhlakampauksen. Hirveä tuupeeraus ja tukka pitkään takussa. En ole koskaan ollut tyytyväinen kampaajakäyntiin. Permanentin jälkeen sänkeä katkenneista hiuksista ja liikaa leikkaamista latvoista. Itse leikkaan ja värjään. Pidän pitkät hiukseni. Kauniit ja terveet ovat. Ja mikä rahansäästö.
26 vuotta sitten.