Sinkkuvanhempi: miksi sinulle ei käy se, että tapaat uutta kumppaniasi vain lapsivapailla?
Kysymys sinkku henkilöille, joilla on kotona asuvia alaikäisiä lapsia:
Miksi sinulle ei käy se, että jos alat seurustella uuden henkilön kanssa, niin miksi on niin mielettömän ehdottoman tärkeää, että uusi kumppani viettää aikaa kanssasi myös silloin, kun lapset ovat sun luona? Miksei se riitä, että vietätte yhteistä aikaa vain silloin, kun sun lapset ovat toisen vanhempansa luona?
Itse olen pari kertaa törmännyt Tinderissä siihen, että miehellä on pieniä tai isoja lapsia vuoroviikoin kotona ja kun minä olen kysynyt, että sopiiko miehelle sellainen parisuhde, jossa vietetään aikaa yhdessä ilman lapsia, niin se ei ole miehelle käynyt. Itse olen lapseton. Kuulemma uuden kumppanin pitää viettää aikaa myös hänen lastensa kanssa. Mä en ymmärrä, miksei se riitä, että mies viettää aikaa naisystävän kanssa vain lapsivapailla ja sitten kun lapset ovat kotona, niin keskittyy heihin? Tai sitten ehkä näiden miesten kannattaa suunnata katse toisiin sinkkuäiteihin.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
No itse lapsellisen miehen tyttöystävänä ajattelen että lapset ovat kuitenkin iso osa miehen arkea ja elämää ja jos haluamme oikeasti jakaa toistemme arkea, niin silloin vietetään aikaa yhdessä myös lapsiviikoilla. Meillä onneksi on ok minun myös sanoa ääneen, että nyt tarvitsen tilaa ja lapsetonta aikaa jos lapset ovat hänellä ilman että tästä tulee mitään ongelmaa. Ymmärrän toki myös jos lapseton haluaa viettää puolison kanssa aikaa vain lapsivapailla viikoilla ja se on ihan yhtä ok kuin se yhteisen arjen jakaminenkin. Me lapsettomat ollaan kuitenkin usein itse tehty se päätös että ei haluta lapsia niin ei mielestäni ole myöskään velvollisuutta toisen lapsia kaitsea tai viettää edes aikaa jos se ei tunnu omalta.
Jos olisit mun naisystävä niin pitäisin outona jos haluisit viettää aikaa mun lasten kanssa.
Erosinkin yhden naisen kanssa kun tämä halus sekä viettää aikaa mun lasten kanssa että toivo vielä yhteistäki lasta. Ensinnäki mun lähes aikusia lapsia ei kiinnostanu viettää hänen kanssaan aikaa ja toiseksi miksi melkein 50 vuotias haluis raskaaksi.
Vuoroviikkovanhempana ilman muuta tapailisin alkuun vain lapsettomilla viikoilla. Mutta minun lapseni on isällään vain yhtenä viikonloppuna per kuukausi, joten vaihtoehtoja ei oikein jää. Välillä saan tietysti lapsen hoitoon vanhemmilleni, mutta se tarkoittaa yhteensä melkein 400 kilometrin ajomatkoja viikonlopun aikana. Ja välillä tietysti voin palkata lapsenvahdin, mutta ei sitäkään kovin usein tule tehtyä. Ja toisaalta minulle on tärkeää, että mies ja lapsi tulevat toimeen keskenään, koska muussa tapauksessa suhde ei etene.
Vierailija kirjoitti:
Vuoroviikkovanhempana ilman muuta tapailisin alkuun vain lapsettomilla viikoilla. Mutta minun lapseni on isällään vain yhtenä viikonloppuna per kuukausi, joten vaihtoehtoja ei oikein jää. Välillä saan tietysti lapsen hoitoon vanhemmilleni, mutta se tarkoittaa yhteensä melkein 400 kilometrin ajomatkoja viikonlopun aikana. Ja välillä tietysti voin palkata lapsenvahdin, mutta ei sitäkään kovin usein tule tehtyä. Ja toisaalta minulle on tärkeää, että mies ja lapsi tulevat toimeen keskenään, koska muussa tapauksessa suhde ei etene.
Miksi miehen ja lapsen pitäis tulla toimeen? Kohta lapsi on aikunen ja muuttaa pois, mies voi jäädä kymmeniksi vuosiksi.
Jännä kun kaikki olettaa että lapsellisten lapset on jotain vauvoja. Omani ovat 17 ja 21, eli vuoden päästä ei enää ole vuoroviikkoja. En halua että uusi kumppani turhaa alkaisi mitää bonusvanhemman roolia ottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen ja lapsen pitäis tulla toimeen? Kohta lapsi on aikunen ja muuttaa pois, mies voi jäädä kymmeniksi vuosiksi.
Lapseni on nyt 7-vuotias, eli ei ole aikuinen vielä pitkään aikaan. Kuka haluaa seurustella, jos yhteistä aikaa on noin kolme päivää kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on nyt 7-vuotias, eli ei ole aikuinen vielä pitkään aikaan. Kuka haluaa seurustella, jos yhteistä aikaa on noin kolme päivää kuukaudessa?
3 kertaa seksiä kuukaudessa on enemmän kuin 0 kertaa seksiä kuukaudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on nyt 7v mutta 11 vuoden päästä se on 18v ja muuttaa pois. Se mies jonka tänään tapaat voi olla sun kanssa vielä 40 vuotta tai enemmänki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu on paljon muutakin kuin seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle.
N47
Lapsi on nyt 7v mutta 11 vuoden päästä se on 18v ja muuttaa pois. Se mies jonka tänään tapaat voi olla sun kanssa vielä 40 vuotta tai enemmänki.
Vähän epäilen, että tänään tavattu mies ei jää odottelemaan että saa 11 vuoden päästä viettää aikaa naisystävänsä kanssa...
En minä toisaalta halua sellaista kumppania itselleni, joka ei välittäisi lapsista. Onneksi olen onnellisesti naimisissa, eikä ole tätä "ongelmaa", mutta jos tilanne olisi toinen, niin kyllä se kynnyskysymykseksi nousee, vaikka en varta vasten lapsia työntäisi uuden kumppanin syliin. Mutta jos ei halua ikinä olla lasten kanssa tekemistä, niin ei se ole silloin toimiva suhde.
Ja tuskin lapsettomat edes olisivat hyviä bonusvanhempia lapsille, eli se on myös lasten etu, ettei uusi kumppani näe.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomalle lapseton kumppani ja lapselliselle lapsellinen.
Tällä tavalla olisin itse jäänyt kokonaan lapsettomaksi.
En itse pysty lapsia saamaan koska kohtu jouduttiin poistamaan kun olin hieman yli parikymppinen, siihen mureni ne haaveet lapsista kunnes tapasin aivan ihanan miehen jolla oli ennestään yksi lapsi (silloin 5v) entisestä liitosta.
Olen nyt ollut tuon miehen kanssa vuosia yhdessä ja lapsi on minulle kuin oma, nyt hän on 11v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle.
N47
Minulle on.
Vierailija kirjoitti:
Vähän epäilen, että tänään tavattu mies ei jää odottelemaan että saa 11 vuoden päästä viettää aikaa naisystävänsä kanssa...
Siinä ko epäilet. Miehelle 3 kertaa kuussa seksiä 11 vuoden ajan on enemmän kuin 0 kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absurdi ajatus, että elämän kaksi tärkeintä ihmistä, oma lapsi ja puoliso, pitäisi eristää toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua esitellä uutta naisystävää lapsilleni missään vaiheessa. Monta suhdetta kaatunut kun nainen halunnut että vietettäisiin aikaa lasteni kanssa.
Jos joku nainen haluaisi mun kanssa suhteen niin sitten sen on oltava vain lapsivapailla viikoilla tekemisissä kunnes lapset parin vuoden päästä muuttaa omilleen. Sen jälkeen ehkä näkevät joulupöydässä tai jotain.
M42
Miksi lapset haluaisivat joulupöytään ventovieraan kanssa? Jos ei ole edes tutustuttu, ei silloin kyllä mitään jouluakaan vietetä yhdessä.
Eiköhä ne sitten aikusena osaa olla joulupöydässä "tuntemattoman" naisen seurassa.
Varmasti osaavat, mutta miksi haluaisivat? Itse ainak
Tärkeintä joukupöydässä, viina 😆
Onneksi mun jalat on eri pöydän alla kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Absurdi ajatus, että elämän kaksi tärkeintä ihmistä, oma lapsi ja puoliso, pitäisi eristää toisistaan.
Absurdi ajatus, että oma lapsi ja seksikumppani pitäisi saada viettämään aikaa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan halua esitellä uutta naisystävää lapsilleni missään vaiheessa. Monta suhdetta kaatunut kun nainen halunnut että vietettäisiin aikaa lasteni kanssa.
Jos joku nainen haluaisi mun kanssa suhteen niin sitten sen on oltava vain lapsivapailla viikoilla tekemisissä kunnes lapset parin vuoden päästä muuttaa omilleen. Sen jälkeen ehkä näkevät joulupöydässä tai jotain.
M42
Miksi lapset haluaisivat joulupöytään ventovieraan kanssa? Jos ei ole edes tutustuttu, ei silloin kyllä mitään jouluakaan vietetä yhdessä.
Eiköhä ne sitten aikusena osaa olla joulupöydässä "tuntemattoman" naisen seurassa.
V
Tärkeintä joukupöydässä, viina 😆
Onneksi mun jalat on eri pöydän alla kuin sulla.
Suomessa 95% joulupöydistä sisältää viiniä. Jos sulla juomatavat on vain sammumiskänni viinalla niin se on sun ongelma.
No itse lapsellisen miehen tyttöystävänä ajattelen että lapset ovat kuitenkin iso osa miehen arkea ja elämää ja jos haluamme oikeasti jakaa toistemme arkea, niin silloin vietetään aikaa yhdessä myös lapsiviikoilla. Meillä onneksi on ok minun myös sanoa ääneen, että nyt tarvitsen tilaa ja lapsetonta aikaa jos lapset ovat hänellä ilman että tästä tulee mitään ongelmaa. Ymmärrän toki myös jos lapseton haluaa viettää puolison kanssa aikaa vain lapsivapailla viikoilla ja se on ihan yhtä ok kuin se yhteisen arjen jakaminenkin. Me lapsettomat ollaan kuitenkin usein itse tehty se päätös että ei haluta lapsia niin ei mielestäni ole myöskään velvollisuutta toisen lapsia kaitsea tai viettää edes aikaa jos se ei tunnu omalta.