Pankkisalaisuus loppuu 1.12.2025
Kommentit (186)
Tuon jälkeen moni tukiensaaja alkaa pitämään rahojaan käteisenä kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilitiedot saisi olla julkisia ihan hyvin. Sopii kaikille joilla ei ole mitään salattavaa tileillään.
Tämän mentaliteetin takia ollaan kohta valvontayhteiskunnassa, jossa valtiolla ja viranomaisilla on pääsy kaikkeen elämässäsi. "ei haittaa, ei mulla oo mitään salattavaa!" Ei kyse ole siitä, onko salattavaa vai ei, vaan ihan yksityisyydestä. Sama idea kuin siinä, miksen halua että joku totaalisivullinen näkee mitä kirjoitan vaikka Whatsapissa, kun olen julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Tilitiedot saisi olla julkisia ihan hyvin. Sopii kaikille joilla ei ole mitään salattavaa tileillään.
Joo säästyisi siltä selvittelyn vaivalta kun verovirastosta kyselevät typeriä että mistä ja millä rahalla mitä koska hä.
Koskakohan kirjesalaisuus loppuu.🤔
Et omista mitään, sinulla ei ole yksityisyyttä, olet onnellinen...
Kummallisia nämä uudet lait jotka antavat viranomaisille lisää oikeuksia mutteivät silti heikennä kansalaisen yksityisyyttä. Vähän kuin sammakolle kuumassa kattilassa uskoteltaisiin ettei siellä nyt niin kuuma ole?
Koskeeko myös sveitsiläisiä pankkitilejä, esim jos on vaikka poliitikko ja saa lahjusrahoja, niin onko turvallista pitää rahoja siellä tilillä. Kysyn kaverin puolesta
nyt on pimeät vuokrat ja myynti tuotot otettava käteisenä tai ohjattava jonkun muun tilille. ennen huijarit käyttivät veikkauksen tiliä näihin hämärä hommiin sekin mahdollisuus jo lopetettiin moni jopa kerskui rahanpesuaan.
Ja saanko arvata, päättäjiä nämä minkään sortin kyttäyslait ei koske joten voivat pyöritellä isoja rahoja pyykkikoneissaan minkä sielu sietää. Eihän heitä tulisi koskemaan viestimien salauksien purkukaan ja he kyllä saavat pitää täysin salaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Ja saanko arvata, päättäjiä nämä minkään sortin kyttäyslait ei koske joten voivat pyöritellä isoja rahoja pyykkikoneissaan minkä sielu sietää. Eihän heitä tulisi koskemaan viestimien salauksien purkukaan ja he kyllä saavat pitää täysin salaisuutensa.
Ei tietenkään. Pitäähän heidän saada junailut junailtua, että pysyvät vallankahvassa ja saavat vähän lisämyyntiä lähipiiriläisten firmoille jne.
Lisätään muistiin. "Jos voitan eurojaskasta, niin siirrä rahat Cayman saarille"
Mistä viranomaisista on kyse? Mitkä kaikki ja miksi. Koskeeko se vain köyhiä vai kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän mentaliteetin takia ollaan kohta valvontayhteiskunnassa, jossa valtiolla ja viranomaisilla on pääsy kaikkeen elämässäsi. "ei haittaa, ei mulla oo mitään salattavaa!" Ei kyse ole siitä, onko salattavaa vai ei, vaan ihan yksityisyydestä. Sama idea kuin siinä, miksen halua että joku totaalisivullinen näkee mitä kirjoitan vaikka Whatsapissa, kun olen julkisella paikalla.
Eli sinulla on siis jotain salattavaa? Huumekauppaa ja sen sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Koskakohan kirjesalaisuus loppuu.🤔
Johan siitä uutisoitiin että loppuu
Vanlife on vaihtoehto. Omaisuus käteiseksi, kryptoiksi ja kullaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla on siis jotain salattavaa? Huumekauppaa ja sen sellaista?
Ei, vaan en koe että yksityiset asiani, esim. se mitä viestin viestisovelluksissa mitenkään kuuluisi muille, kuin minulle ja sille, jolle sen viestin lähetän. Vaikka se viesti sitten olisi "parsa oli tarjouksessa paikassa X". Ei kovin vaikea konsepti, mutta ymmärrän jos sinun älynlahjoilla menee yli :D
Vierailija kirjoitti:
Vanlife on vaihtoehto. Omaisuus käteiseksi, kryptoiksi ja kullaksi.
Kaikessa muussa oli järkeä paitsi vanlifessa