Montako kertaa kävitte KOKO PERHE huvipuistossa, kun olit lapsi?
Kommentit (148)
Ei yhtään kertaa, tivolissa muutaman kerran.
Kerran tai pari. Tai se oli sen hetkinen koko perhe. Nuorin sisarukseni syntyi vuosia tuon jälkeen. Hänen kanssaan en ole koskaan ollut huvipuistossa.
Vietin lapsuuteni Helsingissä ja kyllä Lintsillä tuli käytyä useamman kerran, en muista kuinka monta. Mä en ole koskaan oikein tykännyt mistään kieputuslaitteista, joten en sinne tuntenut mitään suurempaa hinkua. Kivempaa oli käydä Suomenlinnassa tai Korkeasaarressa, niistä reissuista on hyviä muistoja.
Kerran Linnanmäellä ja kerran Särkänniemessä. Sitten luokkaretkellä Särkänniemessä ja sisarusten kesken näissä molemmissa, kun osasimme jo aika nuorina itsekin matkustaa.
En yhtään kertaa. Ensinnäkään minulla ei ole "koko perhettä" vain yh äiti ja toisekseen ei 70 luvun lopussa - 80 luvulla käyty maalta huvipuistoissa jotka oli vain Hki ja Tre. Vasta yläasteella käytiin Tre Särkänniemellä, mutta ei perheellä koskaan. Ei ollut edes autoa eikä sellasiin turhuuksiin rahaakaan. En kyllä koe että olisin jäänytkään mistään paitsi.
Ei koskaan, pääsin huvipuistoon sukulaisten kanssa.
Koko perhe kerran, siskojen ja isän kanssa kerran. Molemmilla kerroilla olin liian lyhyt moniin laitteisiin.
5 vuotiaana kerran Linnanmäellä, mutta sen jälkeen vasta nuorena aikuisena ja myöhemmin omien lasten kanssa. Lapsuuden perhe asui Keski-Suomessa, eivätkä huvipuistot olleet silloin mitenkään erityisen kiinnostavia tai tavoiteltavia kohteita ainakaan meille, omassa mökkisaaressa ja veneilyssä riitti ohjelmaa kesäisin. En edelleenkään erityisemmin pidä tuollaisesta tivolimeiningistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, niin ei koskaan. Eka kerran Särkänniemellä perheen kanssa , kun olin 16v. Kainuun korvesta ei lähdetty huvipuistoon tyhjän perässä.
Me kävimme lähes joka kesä Linnanmäellä tai Tivoli Sariolassa kun kävimme samalla sukuloimassa. Kainuun korvesta mekin. Koko perhe ei koskaan tainnut olla mukana: meitä lapsia on 5 ja nuorimman ja vanhimman välillä ikäeroa on yli 10 vuotta. Vanhemmat eivät olleet laitteissa mukana, yleensä naiset menivät shoppailemaan ja miehet vahtivat lapsia (suht saman ikäiset serkukset olivat mukana). Tosin saattaa olla, että minun ollessani ihan pieni, on koko perhe ollut mukana ja vanhemmat sisarukset ovat olleet laitteissa minun ollessa vain mukana.
Joka kesä kerran, yleensä Särkänniemellä. Tampereella sukulaisia missä aina yövyttiin. 6 hengen perhe, ei pieni- mutta ei suurituloinenkaan.
Ei koskaan. Joka kesä käytiin kyllä Lapissa ja Norjan puolella patikoimassa.
Pääsin lapsena yhden kerran Linnanmäelle ja Korkeasaareen, olin noin 10-vuotias silloin. Mieheni kävi molemmissa ensimmäisen kerran vasta aikuisena, kun meillä oli jo lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, niin ei koskaan. Eka kerran Särkänniemellä perheen kanssa , kun olin 16v. Kainuun korvesta ei lähdetty huvipuistoon tyhjän perässä.
Me kävimme lähes joka kesä Linnanmäellä tai Tivoli Sariolassa kun kävimme samalla sukuloimassa. Kainuun korvesta mekin. Koko perhe ei koskaan tainnut olla mukana: meitä lapsia on 5 ja nuorimman ja vanhimman välillä ikäeroa on yli 10 vuotta. Vanhemmat eivät olleet laitteissa mukana, yleensä naiset menivät shoppailemaan ja miehet vahtivat lapsia (suht saman ikäiset serkukset olivat mukana). Tosin saattaa olla, että minun ollessani ihan pieni, on koko perhe ollut mukana ja vanhemmat sisarukset ovat olleet laitteissa minun ollessa vain mukana.
Meitäkin oli 5 lasta ja ikäeroa nuorimman ja vanhimman välillä yli 10 vuotta, mutta kyllä me silti reissattiin perheenä niin kauan, kun kotona asuttiin. Joillain etelänlomilla oltiin joskus niin, että silloinen nuorin jäi isovanhempien hoitoon tai teinit kouluun, mutta ne oli ihan yksittäiset tapaukset. Suomen sisäisillä kesälomareissuilla oltiin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitäkin oli 5 lasta ja ikäeroa nuorimman ja vanhimman välillä yli 10 vuotta, mutta kyllä me silti
No meillä oli ikäeroa 17 vuotta. Ei todellakaan olisi menty mihinkään huvipuistoon perheenä veljeni kanssa, joka oli aikuinen mies, kun olin lapsi. Ollaan kuitenkin ihan samoista vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
5 vuotiaana kerran Linnanmäellä, mutta sen jälkeen vasta nuorena aikuisena ja myöhemmin omien lasten kanssa. Lapsuuden perhe asui Keski-Suomessa, eivätkä huvipuistot olleet silloin mitenkään erityisen kiinnostavia tai tavoiteltavia kohteita ainakaan meille, omassa mökkisaaressa ja veneilyssä riitti ohjelmaa kesäisin. En edelleenkään erityisemmin pidä tuollaisesta tivolimeiningistä.
Muistan lapsuudestani 80- ja 90-luvuilla, että kyllä niitä uudempia huvipuistoja mainostettiin näkyvästi tv:ssä. Muistan jopa jotain niitä mainoslaulujakin jostain Visulahdesta, Puuhamaasta, Särkänniemestä yms. En muista, että Linnanmäkeä olisi mainostettu, ei kai ollut tarvetta.
Tästä huolimatta minä en käynyt lapsena huvipuistoissa lainkaan. Oltiin omalla mökillä naapurikunnassa kaikki kesät. En tiedä, olisiko vanhemmat vieneet, jos olisin halunnut. Ei tullut koskaan puheeksi.
Yhden kerran perheen kanssa Linnanmäellä. Asuttiin Pohjois-Karjalassa. Luokkaretkillä sitten kävin Tykkimäellä ja Särkänniemessä.