Montako kertaa kävitte KOKO PERHE huvipuistossa, kun olit lapsi?
Kommentit (148)
Oli vaan minä ja äiti. Nolla kertaa. Isääkään ei kiinnostanut lapsen jutut.
En nyt ihan tarkkaan muista, mutta kyllä meidän lapsuudenperinteisiin kuului koko perheen muutaman yön kesälomareissu, joka yleensä suuntautui niin, että jossain huvipuistossakin käytiin. Tai vähintään jossain Puuhamaassa tai Juku-jukumaassa, jos nyt ei ihan Lintsillä tai Särkänniemessä. Yhden kesän muistan, jolloin isä oli koko kesän töissä, eikä ehditty lähtemään mihinkään yön yli reissulle, mutta Wasalandiassa tai Särkänniemessä käytiin muistaakseni koko porukalla kuitenkin. Loppukesästä käytiin usein myös markkinoilla, joissa oli myös tivoli.
Alle 4 kertaa Lintsillä ja kerran Särkäniemellä
Kerran Linnanmäellä 70-luvulla. Vedenneito putosi syliin ja se kiimoittui. Sain naija ilmaiseksi. Olin 14.
Kyllä me useita kertoja käytiin (sen ikäisestä saakka kun meitä ei vielä päätetty normaaleihin laitteisiin vaan pelkkiin lasten) kunnes isoveli kasvoi isommaksi eikä halunnut enää mukaan.
Ei kertaakaan niin, että olisi ollut koko perhe mukana. Kun minua nuoremmat sisarukset olivat sen ikäisiä, että heidät saattoi ottaa mukaan huvipuistoon, niin minua vanhemmat sisarukset olivat jo siinä iässä, että eivät lähteneet sinne meidän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan, koska äitiä ei kiinnostanut, mutta isän kanssa suurinpiirtein joka kesä.
Hyvä isä! Miehiä ja isiä usein haukutaan tällä palstalla mutta paljon on rakastavia ja lapsia ymmärtäviä hyväntahtoisia isejä.
Vuodessa 364 muuta päivää. Aikamoista, jos yksi huvipuistopäivä vuodessa kertoo isän hyvyydestä.
Ei tossa kyllä sanottu etä toi oli ainoa mitä isä lasten kanssa teki. Saattoi tietty ollakin mutta tulee vaikutelma et muutenkin ois osallistuva isä.
Eihän tule. Eikä tossa kyllä sanottu sitäkään, että olisi muuta lasten kanssa tehnyt.
No ei kai sanottu kun ketju koskee ainoastaan huvipuistoissa käyntejä. Jos äitiä ei kiinnostanut niin onhan se tosi kiva että isä kuitenkin vei.
En muista, oliko isä mukana. Todennäköisesti oli ainakin yhdellä kertaa, kun kävimme sellaisessa huvipuistossa, johon pääsimme vain omalla autolla. Sen sijaan toiseen menin aina junalla äidin kanssa, joten isä ei ollut mukana. Mitä hän siellä olisi tehnyt, kun ei viihtynyt laitteissa.
Eli vastaukseni on yksi.
Enpä oikein tarkkaan muista. Asuin Hämeessä, perheessä isä, äiti, isosisko ja minä.
Särkänniemessä on koko perhe ainakin kerran käyty 70-luvulla. Muistan siitä, kun joku isän tuttu pyöritti yhtä laitetta ja saimme sitten siinä vähän pidemmät kyydit kuin normaalisti. Tuohon aikaan ei ollut rannekkeita vaan laitelippuja. Linnanmäelläkin on perheen voimin joskus käyty. Ilmeisesti Helsingin serkkujen kanssa on valokuvien mukaan siellä oltu eli toki vanhempani myös mukana.
Lisäksi olen koulun luokkaretkillä käynyt sekä Särkänniemessä että Linnanmäellä ainakin kerran, mutta tätähän ei tässä kysytty.
Nolla. Ainoastaan koulun luokkaretkellä pääsin huvipuistoon.
Joka kesä useammassa (väh. 2) Huvipuistossa eli mitä siitä nyt tulee kun laskee yhteen.. Ehkä ei ihan 1-vuotiaana aloitettu mutta siinä 3-4-vuotiaana.
Muistan käyneeni kaksi kertaa Linnanmäellä, toinen oli luokkaretki ja kerran Särkänniemessä.
Joka kesä ainakin Linnanmäellä. Yleensä myös toinen reissu Tykkimäelle, Särkänniemeen tai Wasalandiaan.
Kerran joka kesä. Toisen vanhemman sisarus asui perheineen lähellä huvipuistoa.
Kerran isän kanssa Puuhamaassa ja kerran äidin ja hänen miesystävänsä kanssa Särkänniemessä ja ehkä kerran-pari Lintsillä. Lintsillä tuli enemmän käytyä kavereiden kanssa, muttei läheskään joka kesä.
En muista, että koko perhe olisimme käyneet kertaakaan, mutta aivan varma en asiasta ole. Saattaa olla, että kerran. Särkänniemessä käytiin kyllä joskus isän, joskus äidin ja joskus serkkujen kanssa. Mutta yleensä aina vain osa porukasta.
Hmm särkänniemi kerran sitten joku lopetettu Kuopiossa piti olla linnanmäen kilpailija,
Mulla on ollut ihan paras isä, vaikka huvipuistossa ei koskaan käyty. Ihan typerää hehkuttaa yhden huvipuistopäivän perusteella jonkun olevan hyvä isä.