Montako kertaa kävitte KOKO PERHE huvipuistossa, kun olit lapsi?
Kommentit (148)
80-luvulla olin huvipuistoiässä sisarusten kanssa ja Linnanmäellä käytiin käytiin arvioiden pari kertaa vuodessa. Siihen päälle koulun kanssa pari kertaa ja vähän myöhemmin jonkun kerran kavereiden kanssa kesken, mutta siinä vaiheessa kiinnosti enemmän kolikkopelit kuin härvelit.
Lintsin lisäksi kerran käytiin Tampereen särkäniemessä ja Kouvolan Tykkimäessä. Jälkimmäisestä en muista muuta kuin vaeltelin yksin pelihallissa ja joku aikuinen känniläinen tuli paljain jaloin ja ilman paitaa pelaamaan Operation Wolf kolikkipeliä (se missä oli peliohjaimena Uzi) viereeni.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä käyty. Ensimmäisen kerran olen käynyt huvipuistossa luokkaretkellä yläasteella ja se oli Tukholmassa. En olisi varmaan erityisesti välittänytkään, koska minulla oli lapsena paha matkapahoinvointi ja olisin vain pelännyt niitä laitteita.
Sen verran lisään, että Linnanmäellä kävin toissakesänä ensimmäistä kertaa näin keski-ikäisenä. En varsinaisesti silloinkaan käynyt huvipuistossa vaan siinä Sea Lifessa, joka on sen yhteydessä. Ylipäätään Helsingissä kävin ensimmäistä kertaa täysi-ikäisenä, kun olin jo muuttanut kotoa pois opiskelemaan.
Varmaan 5-6 kertaa en oikeestaan tykänny enkä tykkää nykyäänkään huvipuistoista liian pelottavia laitteita.Vonkaputoukset ja rauhalliset vuoristoradat parhaita
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin joka kesä koko perhe. 4 lasta ja oltiin todella vähävaraisia, isä oli alkkis ja äiti pienituloisessa työssä. En ymmärrä miten saivat rahat kasaan, mutta myös joulut olivat meillä aina sellaisia, että kaikilla oli hyvät lahjat ja paljon ruokaa. Olen äidille kiitollinen.
<3 Ihana äiti sinulla ja kiva kun sait hyviäkin lapsuusmuistoja. Lapsille huvipuistot ovat tärkeitä ja Joulun pitäisi olla kaunis, iloinen ja turvallinen juhla ihan jokaiselle lapselle. Onpa se sitten hengellinen tai maallinen Joulu.
Ei käyty kertaakaan, ei yhdessä eikä erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Joku 2-3 kertaa.
Noin. Varmasti seitsemän mutta todennäköisesti 4 kertaa. Omia lapsia en ole vienyt mihinkään. En vie edes pihalle. Menköö itse pihaan. Vuokra on niin suuri että pitää jumittaa koko vuoran edesta kotona homerina homettamassa perse homees.
Ennen oli varaa työtätekevällä tehdä kaikkee. Nyt voi vaan ryypätä lauantaisin. Nii saatana.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan, koska äitiä ei kiinnostanut, mutta isän kanssa suurinpiirtein joka kesä.
Hyvä isä! Miehiä ja isiä usein haukutaan tällä palstalla mutta paljon on rakastavia ja lapsia ymmärtäviä hyväntahtoisia isejä.
Ehkä 4 tai 5 kertaa, aina Särkänniemessä eikä ikinä Lintsillä. Taisi olla muistaakseni vielä aina eväät mukana kylmä laukussa.
Ei ollut huvipuistoa lähimaillakaan, mutta Sirkus Finlandiaa odotettiin aina kovasti kerran kesässä.
Nolla.
Mä ja veljeni kyllä päästiin yleensä koulun mukana tai sitten yhden kerhon kautta. Äiti ja isäpuoli käytti heidän lapsiaan pitkin poikin huvipuistoja, eteläreissuja, mitä vaan keksivätkin. Jos kaupunkiin tuli tivoli tai sirkus, me ei päästy, kun ei oltu säästetty rahaa. He kyllä kävivät.
Me ei tehty mitään perheenä, ei sitten niin yhtään mitään. Tai mummolaan matkustettiin kolmeksi viikoksi. Silloin me istuttiin samassa autossa mennessä ja tullessa. Siellä taas levittin maisemaan kuin Ellun kanat.
Kerran, kun ei oikein kukaan olla hilavitkutin-ihmisiä. Mut en sillä perusteella olisi eväämässä sitä vähävaraiselta perheeltä jolle se olis kesän ykkösjuttu.
Ei kertaakaan.
Myös uimahallikäynnit 0.
Nykyisen kaltaisia kylpylöitä ei ollutkaan silloin.
Laivaristeilyt nolla.
Aurinkolomat nolla.
Mutta lapsuuteni oli kyllä oikein mukava.
Ei koskaan. Eipä ollut minkäänlaista rahallista mahdollisuutta sellaiseen. Eikä kyllä normisti käyty muuallakaan. Kerran kesässä käytiin keskustassa, kun äidin sisko perheineen tuli mummolaan (asuin mummollassa vauvasta siihen asti, kun lähdin opiskeleen) kylään. Sellanen lapsuus.
Isä vei kerran kesässä, hän tykkäsi pudotella vedenneitoja alas. Äiti ei tullut koskaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kertaakaan. Vanhempani olivat luontoihmisiä ja veivät meitä retkille, marjaan, sieneen ja pilkille. :) Rahasta se ei ollut kiinni.
Meillä myös oltiin paljon mökillä ja metsäretkillä mutta käytiin kyllä myös Lintsillä ja Särkänniemessä. rakkaus luontoon on kallisarvoisimpia asioita mitä vanhemmat voivat lapsilleen opettaa!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kahdesti. Ihan siitä syystä että asuttiin böndeäkin böndemmällä.
Se on jo paljon tuollaisessa tilanteessa.
Nähtävästi kukaan meistä ei siis saanut traumoja siitä, että joka kesä ei tehty elämää suurempaa riemumatkaa huvipuistoon. On se kummallista, kun tämän päivän vähävaraiset vollottavat joka kesä siitä, etteivät pysty viemään lapsia huvipuistoon ja kyllä jonkin muun tahon se pitää maksaa, kun muuten lapset kärsivät. Jos vaikka pistäisi lapsilisästä vitosen kuussa säästöön, olisi huvipuistorahat koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan, koska äitiä ei kiinnostanut, mutta isän kanssa suurinpiirtein joka kesä.
Hyvä isä! Miehiä ja isiä usein haukutaan tällä palstalla mutta paljon on rakastavia ja lapsia ymmärtäviä hyväntahtoisia isejä.
Aika vähällä näytöllä irtos hyvän isän mantteli, jos kerran vuodessa tekee jotain lastensa kanssa 🤣 Siis voihan hän olla loistoisä muutenkin, en epäile sitä! Mutta voitteko kuvitella että joku viitsisi tällä palstalla erikseen kirjoittaa kehuviestin äidistä, joka vie lapsensa kerran vuodessa aktiviteettiin joka isää ei kiinnosta.
Kerran kesässä. Oltiin aika köyhiä mutta kyllä tuollaiset sallittiin. Samoin korkeasaari