Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko toisen ihmisen kuoleman toivominen sairasta?

Vierailija
04.04.2007 |

Olisi niin helppoa kun tätä ihmistä ei olisi riesana ja riitojen aiheuttajana!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen huippaa niin että hän on makuulla käytännössä ympärivuorokauden. Pelkkää luuta ja nahkaa.

Viimeisen parin vuoden ajan olen miettinyt että onko sairasta toivoa,että toinen nukkuisi rauhallisesti jo pois. Se kuulostaa vaan niin itsekkäältä. Mutta niin minä olen toivonut. ;-(

Miksikö kerron tämän? Tuo yksi ylempi vastaus kosketti minua paljon.

*Toivo toiselle vain sellaista mitä toivoisit itsellesikin tapahtuvan.*

Minä toivon että itse kuolisin suorilta jaloilta, enkä koskaan joutuisi isomummoni tilanteeseen.

Vierailija
2/8 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myönnän, että itse varmaan kokisin kuoleman helpotukseksi esim. viimeisiään elävälle syöpäpotilaalle, jolla on valtavat kivut ja elämänlaatua ei ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ihminen ole pystynyt kasvamaan ulos lapsen ajattelutavoista. Lapsihan uhmassaan toivoo toisen kuolevan, koska a) on yleensä aika toisten armoilla ja kykenemätön itse vaikuttamaan omaan tilanteeseensa ja b) ei pysty käsittämään, mitä se toisen kuolema oikeasti merkitsisi, eikä tuntemaan empatiaa toisen puolesta.

Terveen aikuisen pitäisi kyetä sekä vaikuttamaan omaan tilanteeseensa, että tuntemaan yleistä empatiaa sen verran, ettei olisi mitään tarvetta toivoa toisen kuolemaa.

Tämä on vähän sama kuin ne tyypit, jotka täällä haukkuvat lapsia rumiksi, eivätkä näe siinä mitään väärää, koska eivät " tee" mitään, eivätkä lapset kuule sitä arvostelua. He eivät ymmärrä sitä yksinkertaista tosiasiaa, että ihmisen tulisi ylläpitää omaa moraaliaan ihan itse, eikä antaa yhteiskunnan paineen päättää, mitä saa tehdä ja mitä ei.

Toisen kuoleman toivominen silloin, kun kuolema olisi helpotus, on empatian osoitus itsessään.

Vierailija
4/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieppaa, raiskaa, pahoinpitelee ja lopuksi tappaa lapsia?

Vierailija
5/8 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakkohan se on myöntää, että elämä ois aika paljon helpompaa ilman sitä.

Vierailija
6/8 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko pistää välit poikki?

Vierailija
7/8 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuvittelen usein että mieheni kuolisi, miten järjestäisin elämäni... haluaisin itse asiassa erota mutta en uskalla.

Todellisuudessa en toivo miehelleni mitään pahaa (kuolemakuvitelmissa koitan aina keksiä jonkun nopean ja mahd. kivuttoman jutun...) ja ennen kaikkea en halua että lapseni menettävät isänsä.

Vierailija
8/8 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon elää kai jo pahasti harhaisessa maailmassa. En oikein ymmärrä tuota " hyi sinua, etkö erota oikeata ja väärää" -vastausta. Sehän perustuu juuri siihen uskoon, että toivomalla voisi aiheuttaa jonkun kuoleman. Raja menee minusta siinä, että alkaa jotenkin konkretisoimaan toiveitaan..