Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on jotenkin henkisesti vaikea olo. Kuukautiset alkamassa. Mikä helpottaisi?

Vierailija
15.05.2024 |

Mikään ei huvita, vituttaa kaikki ja yritän vain meditoida ja miettiä, että tämä on vain hormonaalista. Silti tekisi mieli itkeä ja stressi tuntuu olevan pinnalla. 

Tunnen syyllisyyttä etten jaksa mennä ulos ja vituttaa ettei ole rahaa, laihduttaakin pitäisi ja katson miten kamalalta ylipäätään näytän. Kaikkea tällaista negaa päässä kiertää. 

Miten sais olonsa paremmaksi. Ehkä nukun päikkärit.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hieroa jalkapohjiasi, jos se helpottaisi..mutta virtuaalihalit vain voin välittää, ettet täysin pety 🤗.

Vierailija
2/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hieroa jalkapohjiasi, jos se helpottaisi..mutta virtuaalihalit vain voin välittää, ettet täysin pety 🤗.

Kiitos :)

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos :)

Ap 

Ole Hyvä! :)

Vierailija
4/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla on toi aika, haluan vaan vetää kaikkia turpaan.

Vierailija
5/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon itkukin voisi auttaa? Ja sit sinne ulos kävelemään.

Vierailija
6/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on hyvä ja viina

Vierailija
7/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan yhden amerikansuomalaisen vlogia. Se hokee koko ajan menkkakivuistaan jne. Eikä nuori ihminen voisi hankkia vaikka e-pillerit jos ne kivut ja kuukautiset hallitsevat niin paljon elämää?

Vierailija
8/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Kaksi viikkoa ennen menkkoja itku kurkussa koko ajan, rinnat turvonneet ja kipeät jalkapallot. Lisäksi pohjaton nälkä. Jee.

Vierailija
9/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu ja Jeesus Kristus auttaa.

Vierailija
10/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon itkukin voisi auttaa? Ja sit sinne ulos kävelemään.

Ei edes itketä vaikka tekisi mieli. Jospa huomenna olisi parempi. Yritän vain olla menemättä mukaan ajatuksiini ja sietää tämän olotilan. 

Ap

Vierailija
11/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita elintavat ja ruokavalio kuntoon, niin jatkossa ei tule tuollaisia oloja.

Vierailija
12/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee joskus samanlainen olo. Silloin oikeastaan en tee mitään, kuin olen syön epäterveellisesti, itken ja katson jotain turhaa tv:stä. Olo yleensä seuraavana päivänä on parempi.

Olen pikkuhiljaa alkanut huomaamaan, että vaikka joskus tuo on ihan toimiva, niin parempi olo tulee muista puuhista. Vähön riippuen, mitä tekee mieli tehdä, jokin seuraavista piristää vähän itseäni, että sietää sitä oloa paremmin/se olo saattaa jopa unohtua on:

Meen uimahalliin uin niin kauan kuin jaksan, oli se sit 10 tai 45 min, menen saunaan sen jälkeen, loppupäivän vain olen ja katson lempielokuvia.

Pieni kävely ulkona

hyvä ruoka olis se sitten takeaway ruokaa tai kotona tehtyä

lämmin pitkä suihku, puhtaat vaatteet + tv

Siivoan huoneen, vaihdan lakanat. Illalla saunaan tai lämmin pitkä suihku. Puhtaat yövaatteet. Jotain terveellistä hyvää syötävää. 

Toisinaan itkupotkuraivarit päiväkirjalle auttaa 

Joskus juttelu kaverin kanssa auttaa. Vaikka olis se paha olo, koittas jutella kaikkea muuta mukavaa. Yleensä puhelun aluksi lyhyesti kerron esim. että "olipa huono päivä ja tosi huono olo x ja y tapahtu. Voitasko kuitenkin puhua jostain muusta?". Höpötellään kaikkea pientä kevyttä sen aikaa kun jaksaa. Auttaa todella kun saa juteltua jotain muusta kuin omista murheista!

Mun pahan mielen ruokia on keitetty lämmin puuro ja kamomilla tee. Mikään ei ole parasta kuin sellanen ilmava pehmeä lämmin puuro, jonka saa hitaasti syödä kattoen jotain lempielokuvaa. Joskus tottakai,, jotain suklaata tms. Mutta parhain olo itselle tulee jostain muusta kuin herkuista.

Vierailija
13/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo!

Käytän myös lämminvesipulloa aika-ajoin. Kamomilla tee rauhoittaa vatsaa ja kramppailua paremmin kuin särkylääke. Hitaasti nautittuna paras. 

Vierailija
14/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa ennen menkkojen alkamista todella itkuherkkä, apea ja liikutun joka hemmetin asiasta. Kiukutuksentunnetta ei onneksi pahemmin ole.

Noina aikoina on aina niin vaikea uskoa, että kaikki johtuu vain hormoneista.

Vierailija
15/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin tissuttelu mulla on siihen aina parhaiten auttanut. 

Vierailija
16/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jo auttaa paljon, että tunnistaa mistä toi johtuu. Ja valitettavasti paras apu tuohon on kunnon hikiliikunta, vaikka se on viimeinen mitä haluais tehdä. Siitä elimistöön tulevat hormonit vähän edes kompensoivat PMS-oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi