Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"

Vierailija
16.08.2025 |

Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.

Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.

Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)

Kommentit (1234)

Vierailija
581/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Vantaalla Jumbon kulmilla ja Veromäessä bussipysäkeillä ja kaduilla on näitä erilaisia käveleviä säkkejä. Tänä kesänä todella paljon.

Vierailija
582/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko sitten joku vastaavasti pukeutua valkoiseen hupulliseen kaapuun, josta vaan silmät näkyvät reiistä läpi? Vai miten eroaa tuosta tummasta kaavusta?

Etelä-euroopassa katolisten kulkueissa näkee tuollaisia asuja. En tiedä miksi niitä kutsutaan. Mutta kulttuuriahan tuokin on joten eihän sitä voi kieltää. 

Se on alba ja siinä kyllä näkyy naama. Ja miehet(papit) pitävät näitä. Radikaaleissa versioissa on huppu, mutta yhä se naama näkyy. Ja sen tarkoitus ei ole peittää syntistä naiskehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Vantaalla Jumbon kulmilla ja Veromäessä bussipysäkeillä ja kaduilla on näitä erilaisia käveleviä säkkejä. Tänä kesänä todella paljon.

Haittaa sua miten?

Vierailija
584/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa sua miten?

Tässähän tätä keskustelua on sivukaupalla sen kun vaan lue ja opiskelet, millaisia ajatuksia nuo säkitetyt ihmiset herättää. Minulla niistä on seuraava mielleyhtymä mustiin ruumissäkkeihin. 

Vierailija
585/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen ikioma öyhötyskeskustelu 👌

Vierailija
586/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sitten joku vastaavasti pukeutua valkoiseen hupulliseen kaapuun, josta vaan silmät näkyvät reiistä läpi? Vai miten eroaa tuosta tummasta kaavusta?

Tää olis kyllä toivottava näky, että miten yöhön reagoitaisiin ja kuka tai mikä taho. Koulun opettajat valkoiseen huppuun jne

Vierailija
587/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.

Facebookin puolella kirjoitin juuri näin. Eräs huivipäänainen kehotti minua hankkiutumaan hoitoon mielenvikaisuuden vuoksi. Että semmoista ymmärrystä heiltä.

Vierailija
588/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"

Huvit halutaan kieltää.

Vierailija
589/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen ikioma öyhötyskeskustelu 👌

Minä olen joskus äänestänyt esim. vihreitä...

Vierailija
590/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kaikkia niitä huiveja onkaan, nimeltään?

Vierailija
591/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.

Facebookin puolella kirjoitin juuri näin. Eräs huivipäänainen kehotti minua hankkiutumaan hoitoon mielenvikaisuuden vuoksi. Että semmoista ymmärrystä heiltä.

Siis joku suomalainen is lamiin miehen takia hurahtanut epävakaako?

Vierailija
592/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kaikkia niitä huiveja onkaan, nimeltään?

Synonyymejä on rätti, kaapu, hursti, säkki, kauhtana, lakana...

Vierailija
593/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee päivittäin burkiiin ja niqabeihin verhoutuneita naisia lapsineen.

Mihin luulette näiden naisten pukevan tyttölapsensa tulevaisuudessa?

Missä näet niitä?

Pihlajistossa, Malmilla, Itiksessä, Puhoksessa, Tapulissa.

Vierailija
594/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuuluvat heidän uskontonsa, ei sitä voi kukaan kieltää koskaan käyttämästä !!! Mua ne eivät haittaa. Ne suojaavat naista monelta asialta. Sen kun käyttävät. Myös tytöt. 

Kuuluu kulttuuriin, ei uskontoon. Sen sijaan peittävä, säädyllinen pukeutuminen molemmille sukupuolille kuuluu islamiin. Kaavut ovat naisten kontrolloimisen muoto ja todella alistavia. Mieti, jos joutuisit itse käyttämään sellaista etkä voisi tuntea aurinkoa tai tuulta kasvoillasi. Kasvojen peittäminen on aavikolla ollut toki myös ajoittain tarpeellista, mutta kaiken ihon peittämisen vaatimus on fundamentalisti-islamistien tapa kontrolloida naisia. Kaapujen ja huivin käyttö ei koskaan ole naisille vapaa valinta, vaan parhaimmillaankin erittäin painotettu sellainen. 

Mielestäni kasvot peittävät asut pitäisi kieltää, huivit ehkä alaikäisiltä. 

Myös naisten "ympärile

Kulttuurin ja uskonnon erottaminen on keinotekoista, koska uskonto on erottamaton osa kulttuuria (jos kyse on uskonnollisesta kulttuurista). Myös uskontojen ikävät, väkivaltaiset ja alistavat piirteet ovat osa uskontoja.

Vierailija
595/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät. 

Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.

Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.

Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.

Voi näitä persujen juttuja. 

Näen joka viikko naamahuiviin pukeutuneita. Useita eri henkilöitä. Eli sinun totuus ei ole ainut totuus.

Vierailija
596/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveiset Itä-Helsingistä. Huiveja on kirjaimellisesti jokaisessa kadunkulmassa, niqabeja näkyy päivittäin. Vielä 2000-luvulla näin YHDEN niqabin monen vuoden aikana. Nyt olen nähnyt jopa ala-astelaisen niqabissa. Ihan sairasta, että jopa lapset puetaan miehen katseelle ja seksualisoidaan. Luuletteko että esim. 2-vuotias huivipää voi itse päättää asiasta? :D Entäs vauva? Olen nähnyt huiveja jopa vauvoilla.

Turha tulla Suomeen sortamaan naisia. Me olemme taistelleet itsellemme oikeudet ja nyt nämä akat tulevat tänne sortamaan minua. Sairasta.

Sama koillisessa ja pohjoisessa. Joku kysyy onko se minulta pois, jos nainen käyttää huivia. Vastaus on kyllä, sillä tuo siveellisyyshuivinkäyttö on keskisormen osoitus kaikille huivittomille naisille, koska huivinkäytöllä jaotellaan naiset eri yhteiskuntaluokkiin.

Vierailija
597/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät. 

Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.

Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.

Olen nähnyt burkhia lukemattomia kertoja Helsingin ja Espoon lähiöissä

Vierailija
598/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kymmenen vuoden päästä on noin tuplasti, ellei perussuomalaiset pääse isoimmaksi puolueeksi

Vierailija
599/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin Matinkylässä niqab-naisen. Nämä ovat yleistyneet viime vuosina. Varmaan heille joku trendihomma.. tiktok toitottaa samaa...

Vierailija
600/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kantasuomainen nainen on äänitorvena tässä asiassa?

Kielitaito?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme