Kuinka hyvin kuulette naapurin äänet?
Itse kuuntelen naapurin yskimistä nytkin... Ihan kuin samassa asunnossa yskisi.
Kommentit (110)
Liian hyvin. Yläpuolella asuu sellainen mallia "hengenvaarallisesti lihava" akka joka tömistelee vessaan vähän väliä ja kolistelee pöntön renkaan kanssa (jää läskeihin kiinni?).
Naapuri siirtelee päivittäin jotain huonekalua tms ja kuulosta ihan ukkosen jyrinältä. Muutan asunnosta pian pois vaikka olen asunut tässä vasta puoli vuotta. Olen joutunyt olemaan evakossa vanhemmillani sen takia viikkoja koska ei enään pää kestänyt sitä ääntä. Meinasin seota.
Asun rivitalossa. Kesäisin vietän paljon aikaa takapihalla istuskellen. Aidan takana naapurinäijän kaikki äänet kuuluu ulos ku hänellä on ilmeisesti tuuletusikkuna auki. Hän asuu yksin. Hän katsoo telkkaria aamusta asti yömyöhään. Koko tuon ajan puhuu kovaan ääneen itsekseen ja kommentoi ohjelmia. Välillä huutaa taloyhtiömme puheenjohtajan sukunimeä.. Se on todella outo mies. Ei poistu kotoaan muutakuin kauppaan. Verhot kiinni ikkunoissa 24/7. Huudahdukset ja älämölö vaan kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Liian hyvin. Yläpuolella asuu sellainen mallia "hengenvaarallisesti lihava" akka joka tömistelee vessaan vähän väliä ja kolistelee pöntön renkaan kanssa (jää läskeihin kiinni?).
Sama ongelma. Lyllerö juuttuu vaan kiinni keittiöntuoliin. Joka päivä repii itsensä siitä irti ainakin 52 kertaa. Katto ja seinät notkuvat.
Jos oikein kovasti yritän, en kuule sanaakaan, vaikka seisoisi edessä mölisemässä.
Yläkerrasta kuuluu kolinaa ja yksittäisiä kovia kopautuksia lattiaan päivittäin, aamusta iltamyöhään, joskus hiljaisuuden jälkeenkin. Lisäksi lapsen juoksentelusta kuuluvaa töminää. Kantasuomalainen perhe asunut omistusasunnossaan nyt nelisen kuukautta. Ei voine mitään kun oma osake. Lisäksi toisen rapun mamuperheen asunnosta kuuluu joskus pauhaava islamilaistyylinen musiikki ja ölisevä laulu, taitaa olla isännän ääni. Onneksi tämä musiikkisessio harvoin ja lyhytkestoisesti.
Ei seinänaapureita, yläpuolella iäkäs rouva asuu yksin. Ainoat äänet tulee pihalta: linnut laulelee, lapset juoksee ja leikkii ja kadulta joskus mopon pärinää. Olen onnekas kun asuminen tässä on edullistakin.
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan, lähin naapuri asuu 500 metrin päässä.
Perus idiootti vastaamassa, kuten pari muuta ok-asujaa, joita tämä ketju ei kosketa.
2005 rakennettu kaksikerroksinen rivitalo. Äänieristy melko hyvä eikä naapurista kuulu kuin satunnaisesti koiran haukkumista tai kitaratreeniä. Jos joku käy vessassa/suihkussa tai pyykkikone jauhaa niin ei kuule mitään.
Tämä talo on 50-luvulla rakennettu, kulmikas ja vähän sokkeloinen, mutta hiljainen. Paksut seinät, ei meteliä.
Kaikki kuuluu. Nyt naapuri raivoimuroi ja hakkaa suulaketta jalkalistoja ja huonekaluja vasten. Aamulla heräsin yläkerran asukkaan kantapääjylistelyyn, minun uneni pituus riippuu täysin siitä naapurista, yleensä tappaa ympäri kämppää yhteen asti yöllä ja herää jo kuudelta tamppaamaan uudestaan. Hän on nuori eli jaksaa vielä lyhyillä yöunilla, itse olen ihan hajoamispisteessä.
Hyvin kuuluu kaikki. Joskus kun korottavat ääntään niin kuulen mitä sanookin. Heidän villig poika myös juoksee asunnossa useasti päivittäin. Hiljenevät kymmeneen mennessä.
Itselläni on paha IBS, niin naapurit kuulee varmasti järkyttävät paukkuni. Kissani myös jahtaavat toisiaan ja painivat päivittäin niin kuuluuhan sitä ääniä minunkin asunnosta.
Muutin omakotitalosta tähän. Joku kuukausi meni ennenkun totuin kerrostalon ääniin.
Viihdyn kyllä. Hyviä naapureita ja juttu listan jos satumme yhtä aikaan rappuun.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun rappukäytävässä kävellään hollannikkailla tai ikkuna on auki ja mukulat kiljuu.
Kuka kävelee hollannikkaat jalassa kerrostalossa?
Alieeni kirjoitti:
Naapuri siirtelee päivittäin jotain huonekalua tms ja kuulosta ihan ukkosen jyrinältä. Muutan asunnosta pian pois vaikka olen asunut tässä vasta puoli vuotta. Olen joutunyt olemaan evakossa vanhemmillani sen takia viikkoja koska ei enään pää kestänyt sitä ääntä. Meinasin seota.
Jatkuvaa huonekalujen siirtelyä ei voi mitenkään perustella normaalilla elämällä. Se on aivan tahallista naapureiden kidutusta enkä pysty ymmärtämään kuka voi tahallaan kiduttaa muita ihmisiä.
Ylekerrasta kuuluu joskus kolahduksia, mutta kahdesta seinänaapurista ei kuulu koskaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan, lähin naapuri asuu 500 metrin päässä.
Perus idiootti vastaamassa, kuten pari muuta ok-asujaa, joita tämä ketju ei kosketa.
Aloitusviestissä ei lukenut, että koskee vain kerrostaloasujia. Siinä ei itse asiassa rajattu pois yhtään ketään, joka asuu yhtään missään.
Tuo, jolla lähin ihmisasuja on puolen kilometrin päässä, kuulee varmaan toisinaan naapureinaan asuvien villieläinten (mm. linnut) ääniä.
Ainoastaan kuurot eivät kuule naapureidensa ääniä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun rappukäytävässä kävellään hollannikkailla tai ikkuna on auki ja mukulat kiljuu.
Kuka kävelee hollannikkaat jalassa kerrostalossa?
Ihan samalla tavalla kuin vaikka rivitaloasuja, kuten esim. minä. Naapurista ei kuulu oikeen mitään koskaan.
En juurikaan, mutta joku kävelyvikainen tömistäjä hakkaa kantapäitään jossain joskus ja ääni kantautuu rakenteissa, vaikka adun ylimmässä kerroksessa.
Yläkerran läski ajaa eläimiään takaa asunnossaan.
Minäkin. Siksi hakkaan varmuuden vuoksi lattiaa.