Kuinka hyvin kuulette naapurin äänet?
Itse kuuntelen naapurin yskimistä nytkin... Ihan kuin samassa asunnossa yskisi.
Kommentit (110)
Todella hyvin.
Ootas, ei viime viikonloppuna mutta sitä edellisenä viikonloppuna lauantaina naapurin ääni oli läsnä sadan metrin päässä asuintalosta! Siellä se äänteli jotain törkypuheitaan... Sitten kun mä olin asuintalollani ja kävin asunnossani ja lähdin uudelleen ulos niin siinä ulko-ovella ollessani se naapurin ääni kuului kuitenkin talosta jostain asunnosta.
Mites tää on mahdollista!
Onko sillä hullulla laitettuna jokin langaton kajari tuonne eräälle parkkikselle jonne se sitte ääntelee kun se näkee mun tulevan kadulla...
Sitte se ääntelee mun kylpyhuoneeseen myös! Ja monesti se on myös tuossa asunnon ulko-oven takana rapussa, sekä myös sitten sieltä sen omasta asunnostaan se ääntelee myös....
Näin on näreet! Piipaa piipaa piipaa!
Seinän takaa kuuluu kaikki äänet tosi hyvin, kuin yksinkertaisin ikkunalasi olisi välissä. Joku liilalihava joka erittää koko ajan limaa. Yksi kerros on välissä ja lapsiperheen töminät kuuluu tosi hyvin sen kerroksen läpi. En tiedä mikä meteli kuuluu yläkertaan sieltä, varmaan aikamoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahvitalossako asutte?
Suurin osa suomalaisista kerrostaloista + jotkut rivitalot näitä pahvitaloja.
90% kerrostaloista on eriasteisia kaikukammioita, joissa ei ole yksityisyydestä ole tietoakaan. En tiedä miksi kukaan ikinä haluaisi vapaaehtoisesti asua noissa jos on vara valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahvitalossako asutte?
90% kerrostaloista on eriasteisia kaikukammioita, joissa ei ole yksityisyydestä ole tietoakaan. En tiedä miksi kukaan ikinä haluaisi vapaaehtoisesti asua noissa jos on vara valita.
Kukaan tuskin asuisikaan, jos työllä voisi oikeasti Suomessa vaurastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahvitalossako asutte?
Kukaan tuskin asuisikaan, jos työllä voisi oikeasti Suomessa vaurastua.
Sanos muuta, synkkää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuuluu kuorsaamisesta ja lempimisestä lähtien. Suihku, ruoanlaitto, puhumiset, tiskaamiset, vessa-asioinnit. Ihan kaikki kuuluu, vaikkei niitä tule kuuntelemalla kuunneltua.
Ei kuulu, jos elää omaa elämäänsä. Perheen kanssa en ehtinyt seurata naapureita, paitsi erään perheen väkivallan ääniä jonkin aikaa. Nyt on toisin, yläkerran herran aamulorotus, suikut ym tm tuo ihan kotoisan tunteen. Kaipaan sitä perheeni hulina-aikaa🥰🥰🥰Kiitos naapurit, annatte turvallisuuden tunteen. En silti halua alkaa sokeria ja munia vaihtamaan, näin on hyvä.
Kiitos naapurit perheväkivallasta 🙄
Naapuri makaa sohvalla, koska on hiljaista. Kohta menee jääkaapille ja sitten ei ole enää hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin nyt kaikilta herkkäkorvilta: Oletteko sinkkuja, jotka elävät itse täydellisessä hiljaisuudessa? Ei vieraita, ei lapsia, ei lemmikkejä. Ei TV:n tai radion ääntä, ei puheluita huonokuuloisen sukulaisen kanssa. Vain hiljaista paikallaan istumista ja hipsuttelua.
Teille pitäisi olla omat taloyhtiöt.
Ja meluisat naapurit kaikki ylipainoisia? Vähän epäilen.
Kuuluu jotain jos huutavat, mutta harvemmin huutavat. Joskus kuuluu koiran haukahtelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin nyt kaikilta herkkäkorvilta: Oletteko sinkkuja, jotka elävät itse täydellisessä hiljaisuudessa? Ei vieraita, ei lapsia, ei lemmikkejä. Ei TV:n tai radion ääntä, ei puheluita huonokuuloisen sukulaisen kanssa. Vain hiljaista paikallaan istumista ja hipsuttelua.
Suurin osa suomalaisista painaa nykyään liikaa. Miksei naapuritkin. Kun nämä norsut laitetaan vanhaan pahvitaloon, meteli on tietysti kovempaa.
Nykyiset omakotitalot ovat liian hiljaisia. Ei kuule luonnonääniä, ei mitään. Pakko pitää ovet ja ikkunat auki, ettei tule mökkihöperöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista painaa nykyään liikaa. Miksei naapuritkin. Kun nämä norsut laitetaan vanhaan pahvitaloon, meteli on tietysti kovempaa.
Melkein uskon että tänne kirjoittaa vain hoikat ja timmit ihmiset.
Olen koko elämäni asunut kerrostaloissa, mutta vasta tässä pahvimörskässä olen saanut kokea häiritsevää meteliä. On helppo väittää ihmisiä yliherkiksi, kun itse ei ole koskaan meteliä tai välinpitämättömiä naapureita joutunut kohtaamaan. Se on todella stressaavaa, kun kodissaan ei koskaan ole hiljaista hetkeä. Kun univelka kasvaa, alkaa ne pienimmätkin äänet jo ärsyttää. Metelöijä nostaa kierroksia, koska haluaa savustaa valittajan pois talosta ja hyvin usein siinä onnistuukin. Päälle muu kiusanteko ja kotirauhanhäirintä.
Väitän ettei kukaan valita turhasta. Ainakaan juro suomalainen. Jos suomalainen valittaa metelistä, hän on yleensä joutunut kärsimään siitä jo pitkään. Jatkuva meteli saa kyllä vahvimmankin mielen jossain vaiheessa järkkymään. Niin kuluttavaa se on.
Tässä talossa äänet eivät juurikaan kuulu asunnosta toiseen. Vessan ilmanvaihdon kautta joskus kuuluu jotain, mutta silloin pitää itse olla vessassa samaan aikaan. Satunnaisesti jotain kuuluu keittiön liesituuletinkuvun kautta. Itseäni eivät pienet äänet häiritse, ja kerrostalossa, kun asuu, niin 100%:sta hiljaisuutta ei voi edes vaatia.
lähimpään naapuriin matkaa 800 metriä.ei kuulu mitään.
Älämölöä ei kuulu mutta ärsyttää kun naapurilla putoaa joku lattialle niin kuulostaa samalta kun omassa kämpässä kolahtaisi ja rivarissa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä talossa äänet eivät juurikaan kuulu asunnosta toiseen. Vessan ilmanvaihdon kautta joskus kuuluu jotain, mutta silloin pitää itse olla vessassa samaan aikaan. Satunnaisesti jotain kuuluu keittiön liesituuletinkuvun kautta. Itseäni eivät pienet äänet häiritse, ja kerrostalossa, kun asuu, niin 100%:sta hiljaisuutta ei voi edes vaatia.
Katsotaan alkaako äänet häiritsemään, jos muutan yläkertaasi, raahaan päivät pitkät painavaa ruokapöytää perässäni, heitän tavaroita lattialle ja luukutan musiikkia.
Ruohonleikkurin ääni kuuluu, ja jos ikkuna on auki niin näin kesäaikaan naapuri joskus matkii lintujen ääniä puutarhassaan. Muuten ei mitään. Luulenpa itse olevani pahempi häirikkö naapureille kuin he minulle. Tuo seiskapuolikas Jammu on melko äänekäs :-/
Jos mene ulos yhtä aikaa naapurin kanssa ja naapuri siellä alkaa jotain puhumaan.
Muuten ei kuulu mitään
Toisella puolella asustelee him bet ja sieltä kuuluu iltasin huutoa. Ymmärrän toki, kyllä määki huutasin jos joku tunkis munaansa mun perseeseen. Toisella puolella asuu vanhempi pariskunta ja niillä on kaiketi kilpailu menossa että kumpi saa kaapinovet ja vetolaatikot suljettua äänekkäimmin. Ja äijä tietty lorottaa keskelle pönttöä, ei viitsi lorotella reunoille. Onneks ei ole ketään ylä- tai alapuolella.