Kuinka hyvin kuulette naapurin äänet?
Itse kuuntelen naapurin yskimistä nytkin... Ihan kuin samassa asunnossa yskisi.
Kommentit (110)
Virosta tullut venäläinen laittoi poikansa varastamaan kaupasta niin pullat kuin lihat samaan aikaan kun itse laittoi povitaskuun muuta . Sitten ulos kaupasta. Samoin sujuu kioski käynnit vähintään sipsiä tai suklaata. Kontulassa oli yhteen aikaan R kioski ryöstetty joka viikko. Alepa samoin.
Eipä noista ole koskaan kuulunut mitään, jollei seinää ole porattu. Onneksi sitäkin harvoin. Muutama hassu kolahdus yläkerrasta.
Toivon ettei oma musiikin kuuntelu häiritse naapureita. Skaala menee kuitenkin Stonesta ja Sepulturasta Värttinään.
Liri liri liri plums plums kuuluu kun naapuri käy vessassa. Kiva kuunnella ruokapöydässä :D
Vierailija kirjoitti:
Kuulen jos naapurin auto lähtee. Okt-talo hyvällä alueella
Saatan kuulla jos naapurin pihassa sahataan moottorisahalla. Okt.
Uusi kerrostalo, niin kuuluu hyvin vähän, jos ollenkaan
Eipä naapureista juurikaan mitään kuulu, jos en ole ulkona tai ovi auki. Ohi kulkevan liikenteen äänet kyllä kuuluvat sisälle asti. Ja tietenkin puolustusvoimien ilmataisteluharjoitukset kuuluvat sisälle asti. Mutta niitä ei ole edes joka viikko tällä alueella. Tapahtuu vain päiväsaikaan.
Edellisessä asunnossa, viimeinen yö: Heräsin naapurista (ei edes viereinen asunto) kuuluvaan kiivaaseen keskusteluun. Jonkin aikaa sitä kesti, ja sitten nämä kiivaasti keskustelevat ihmiset siirtyivät pihalle. Oli kesä ja ikkunat auki, joten nyt sain jopa sanoista selvää. Tunnin verran sitä kuuntelin. Sitten paikalle tuli auto. Sieltä tuli kaksi rauhallisesti puhuvaa henkilöä. Siitä keskustelusta en saanut mitään selvää. Sen hetken myös talosta ulos tulleet puhuivat hiljaisemmalla äänellä. Kun autolla paikalle tulleet olivat poistuneet, jatkui keskustelu taas kiivaana, mutta sen verran hiljaisempana, että en enää saanut kaikista sanoista selvää. Jonkun ajan kuluttua osa keskustelijoista palasi sisälle, osa poistui paikalta.
Ja tämän lisäksi läheiseltä moottoritieltä kantautui tauoton liikenteen melu, sekä lähempää, pienemmillä teillä ja kaduilla liikkuvien autojen äänet.
Tähän verrattuna nämä muutamat yön aikana ohi kulkevat autot eivät ole meluhaitta lainkaan.
Kuulen yläkerrasta yskimisen ja niistämisen, muun muassa... Ei ole järin hyvin äänieristetty talo, huoh.
En ollenkaan. Aiemmin kuulaina kesäöinä kuului kun naapurin skitsofreenikko karjui, asui linnuntietä 700m päässä. Nyt ei enää ole karjumassa itsekseen.
Yleensä ei kuulu mitään.
Yläkerrasta välillä kuuluu juoksua (lapsia kylässä?), ei häiritse kun päiväsaikaan töpöttelevät.
Kerran heräsin yöllä kun jossakin painettiin ihan urakalla - one time wonder.
Joku mun kerroksessa paiskaa ulko-ovensa huolella kiinni. Ei haittaa päivällä, yöksi apu on kun muistan laittaa välioven kiinni.
Mä kuulen ku naapuri käy paskalla kuuluu 'blums ' ku kakkaa tippuu pönttöön. Puhetta,yskimistä itseä ahdistaa niin paljon että laitan paperia pönttöön kun en halua naapureiden kuulevan.
Ja täällä myös haistaa ruuan koko ajan makuuhuoneessa ei siis muualla. Keittiöt on talon toisessa päässä ihmettelen miten se ruoka voi tulla minun makuuhuoneeseen.
Nenää ja kurkkua pistelee se chili eli siis ei ole kanta väen kokkailua.
Inhottaa nukkua siinä katkussa ja tuuletus ei auta.
Naapurit on niin pässejä ettei täällä monikaan osaa käyttää liesituuletinta ja täytyy myöntää en osannut minäkään .
Jotkut ottaa suodattimet pois tuloilmasta jotkut laittaa tuulettimet pois päältä ja kun kaikki tekee omia viritelmiä ilmanvaihtoon niin nyt se ilmeisesti vetää väärään suuntaan.
En vaan millään haluaisi jakaa minun huone ilmaa naapureiden kanssa .
Toinen kiusa on tuo jatkuva koirien haukkuminen.
Toivottavasti koirat kielletään joku päivä kerrostalossa ellei se ole opaskoira tai kipukoira.
Yläkerrasta kuuluu tömps töms kun mies kävelee ympäriinsä, naapurista kuuluu ulinaa kun taapero huutaa ja itkee, muita ääniä ei juurikaan kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Eipä naapureista juurikaan mitään kuulu, jos en ole ulkona tai ovi auki. Ohi kulkevan liikenteen äänet kyllä kuuluvat sisälle asti. Ja tietenkin puolustusvoimien ilmataisteluharjoitukset kuuluvat sisälle asti. Mutta niitä ei ole edes joka viikko tällä alueella. Tapahtuu vain päiväsaikaan.
Edellisessä asunnossa, viimeinen yö: Heräsin naapurista (ei edes viereinen asunto) kuuluvaan kiivaaseen keskusteluun. Jonkin aikaa sitä kesti, ja sitten nämä kiivaasti keskustelevat ihmiset siirtyivät pihalle. Oli kesä ja ikkunat auki, joten nyt sain jopa sanoista selvää. Tunnin verran sitä kuuntelin. Sitten paikalle tuli auto. Sieltä tuli kaksi rauhallisesti puhuvaa henkilöä. Siitä keskustelusta en saanut mitään selvää. Sen hetken myös talosta ulos tulleet puhuivat hiljaisemmalla äänellä. Kun autolla paikalle tulleet olivat poistuneet, jatkui keskustelu taas kiivaana, mutta sen verran hiljaisempana, että en enää saanut kaikista sanoista selvää. Jo
Mistä ne keskustelivat? En mää mitenkään utelias ole, kaverin puolesta kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Lähin naapuri jossa asutaan vakituisesti on n. 1km päässä joten eipä sieltä mitään kuulu.
Meillä myös lähinaapuriin 1 km, mutta kuulin viime vkonloppuna paaketta, kun alkoi kyyhkysen metsästys.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulen ku naapuri käy paskalla kuuluu 'blums ' ku kakkaa tippuu pönttöön. Puhetta,yskimistä itseä ahdistaa niin paljon että laitan paperia pönttöön kun en halua naapureiden kuulevan.
Ja täällä myös haistaa ruuan koko ajan makuuhuoneessa ei siis muualla. Keittiöt on talon toisessa päässä ihmettelen miten se ruoka voi tulla minun makuuhuoneeseen.
Nenää ja kurkkua pistelee se chili eli siis ei ole kanta väen kokkailua.
Inhottaa nukkua siinä katkussa ja tuuletus ei auta.
Naapurit on niin pässejä ettei täällä monikaan osaa käyttää liesituuletinta ja täytyy myöntää en osannut minäkään .
Jotkut ottaa suodattimet pois tuloilmasta jotkut laittaa tuulettimet pois päältä ja kun kaikki tekee omia viritelmiä ilmanvaihtoon niin nyt se ilmeisesti vetää väärään suuntaan.
En vaan millään haluaisi jakaa minun huone ilmaa naapureiden kanssa .
Toinen kiusa on tuo
Miksei taloyhtiö jaa ohjeita siitä miten ilmanvaihto toimii ja miten kuuluu toimia ruokaa laittaessa ja mitä ei saa ja saa tehdä. Suurin osa kun ei ole mitään LVI alan asiantuntijoita ja ei tiedä yhtään mitään mistään ja sitten yhden tai kahden tollon viritelmät pilaa kaikkien ilmanvaihdon.
Äänet vielä kestää, mutta yrittäkää nukkua siinä eksoottisessa ruuan hajussa joka tuntuu suussa ja nenässä . Hyi oksensin sen takia
Kerrostalossa asumme, eipä juuri kuulu ääniä naapureista.
Suomessa ei osata rakentaa piste. Keski ja itä Euroopassa, jossa talot näyttää karuilta ne on silti parempia kuin Suomessa. Ei ole kuuma ei hometta ei ääniä ja hajuja
Vierailija kirjoitti:
Eipä noista ole koskaan kuulunut mitään, jollei seinää ole porattu. Onneksi sitäkin harvoin. Muutama hassu kolahdus yläkerrasta.
Toivon ettei oma musiikin kuuntelu häiritse naapureita. Skaala menee kuitenkin Stonesta ja Sepulturasta Värttinään.
Asuimme kerrostalon ylimmän kerroksen päätyhuoneistossa. Meille kuului naapureista (alapuolelta lähinnä) kaikki äänet. Kun kysyin naapureilta, kuuluuko meidän meteli heille. (Sitä meteliä välillä oli: musiikkia eri muodoissaan, kovaäänistä keskustelua, tömistelyä, huonekalujen siirtelyä, huutoa, itkua ... Mitä nyt lapsiperheen normaaliin arkeen kuuluu.) Ei mitään kuulu, vastasi naapuri. Olin ihmeissäni. Kerran yksi naapuri valitti radiosta, joka oli liian kovalla sitä seinää vasten, jonka takana hänen asuntonsa oli.
Alakerran naapuri vaihtui. Puolisoni luki lähes kuiskaamalla kirjaa minulle illalla klo 21.30. Naapuri koputti patteriin. Pidettiin tauko. Jatkettiin hiljaisemmalla äänellä. Taas koputus. (Olisiko pitänyt lukea kovemmalla äänellä, jotta naapuri saa sanoista selvää?) Saman naapurin lapsi aloitti joka arkiaamu klo 6.00 sellaisen itkupotkuraivarin, että meillä ei nukkunut kukaan. Meteli hiljeni n. klo 7.00, kun saivat raahattua raivoavan lapsensa ulos talosta.
En ollenkaan, lähin naapuri asuu 500 metrin päässä.