Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pienituloisella ei saisi olla mitään kivaa elämässä esim. jokin suoratoisto?

Vierailija
15.08.2025 |

Täällä oli aiemmin päivällä ketju missä sen ketjun ap mietti saako siirrettyä Spotifyn maksua sillä, että nyt katkaisee sen ja ottaa uudestaan kuukauden viimeisenä päivänä. Kyse pienituloisesta ihmisestä ja Spotify oli tärkeä hänelle ja lapselleen. Kertoi maksavansa itse kulunsa eikä saa mitään tukia ja pihistää omista kuluistaan, että saa maksettua tuon Spotifyn maksu 16,5€/kk. 

Joo kyllähän sen ketjun ap vastasi törkeästi, mutta ei kyllä paljon järki päätä pakota niilläkään jotka alkoi siinä nillittämään, että pitää lopettaa tuo tilaus jos on vähän rahaa. Ei vastattu siihen mitä se ketjun ap kysyi eli se eräpäivän siirtäminen tilauksen katkaisulla ja uudestaan ottamisella. Tuo ketju on poistunut niin en voi sitä tähän linkata enkä saanut vastauksia näiltä kritisijoilta, että miten se heille kuuluu jos joku itse maksaa tuollaisen palvelun.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että jotkut vetää ihan totaalisesti hernee nenään siitä, että joku haluaa itselleen ja perheelleen jotakin kivaa. Ei vaikka kaiken maksaisi itse. Pitää päästä siihen nillittämään. Jos kerran maksaan kaiken itse ja tinkii muista omista menoistaan, niin mitä ihmettä se vaikuttaa muiden elämään ja miksi siitä pitää vetää pultit? Eri asia jos kyse olisi tukien varassa elävästä jolla ei riitä rahat ruokaan, mutta kun tuonkin ketju aloittaja kertoi, että heillä on koti, ruokaa jne. 

En vain ymmärrä joidenkin aivoituksia.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan kaikille hyviä asioita. Oikeasti. Ei jätetä ketään paitsi. Yksi elämä, pitää löytää onnellisuutta kaikille.

Voi kun ihanasti ja tyhjentävästi toit asian julki. Elämä.

Vierailija
102/102 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin saa olla, jos sen maksaa itse tienaamallaan rahalla. Tuilla ei tule pystyä tällaisia hankkimaan. 

Käypä lukemassa Kelan sivuilta, mitä toimeentulotuen perusosan on ajateltu kattavan. Lista löytyy myös tästä ketjusta. Harrastus- ja virkistysmenot on yksi kohta. Minimitoimeentulo on alle 600 euroa kuukaudessa, jos joku pystyy siitä käyttämään vaikka kympin suoratoistoon, ei pitäisi olla ongelma kenellekään.

Mutta kun sitten tulee laiskaksi, vaikkei mitään saisikaan tehdä...🙄

Se nyt olisi hullua haaskata koulussa opetettu kielitaito sen vuoksi, ettei muka saisi yhtä suoratoistoa olla työttömyyden vuoksi. Nykyään melkein joka työpaikassa vaaditaan ainakin alkeellista englannin taitoa. Sillähän se kielitaito pysyy yllä, ettei käytä tekstityksiä kun katsoo ohjelmia. Ei jokainen jaksa hankkia itselleen VPN:ää ja seilata sen avulla eri maiden ilmaista tarjontaa katsomassa. Maksaahan se VPN:kin noin kympin kuukaudessa. 

Itse koen siitä hyötyväni, koska harrastan kieltä, mitä ei ole tarjolla paljoa Areenan ohjelmistossa. VPN:n ja tekaistujen osoitetietojen avulla sitten katselen harrastusmaani yleisradioyhtiön kanavia. Olen hyötynyt työurallani yllättävissäkin paikoissa kielitaidosta ja kannustan kaikkia opiskelemaan kieliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi