Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pienituloisella ei saisi olla mitään kivaa elämässä esim. jokin suoratoisto?

Vierailija
15.08.2025 |

Täällä oli aiemmin päivällä ketju missä sen ketjun ap mietti saako siirrettyä Spotifyn maksua sillä, että nyt katkaisee sen ja ottaa uudestaan kuukauden viimeisenä päivänä. Kyse pienituloisesta ihmisestä ja Spotify oli tärkeä hänelle ja lapselleen. Kertoi maksavansa itse kulunsa eikä saa mitään tukia ja pihistää omista kuluistaan, että saa maksettua tuon Spotifyn maksu 16,5€/kk. 

Joo kyllähän sen ketjun ap vastasi törkeästi, mutta ei kyllä paljon järki päätä pakota niilläkään jotka alkoi siinä nillittämään, että pitää lopettaa tuo tilaus jos on vähän rahaa. Ei vastattu siihen mitä se ketjun ap kysyi eli se eräpäivän siirtäminen tilauksen katkaisulla ja uudestaan ottamisella. Tuo ketju on poistunut niin en voi sitä tähän linkata enkä saanut vastauksia näiltä kritisijoilta, että miten se heille kuuluu jos joku itse maksaa tuollaisen palvelun.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että jotkut vetää ihan totaalisesti hernee nenään siitä, että joku haluaa itselleen ja perheelleen jotakin kivaa. Ei vaikka kaiken maksaisi itse. Pitää päästä siihen nillittämään. Jos kerran maksaan kaiken itse ja tinkii muista omista menoistaan, niin mitä ihmettä se vaikuttaa muiden elämään ja miksi siitä pitää vetää pultit? Eri asia jos kyse olisi tukien varassa elävästä jolla ei riitä rahat ruokaan, mutta kun tuonkin ketju aloittaja kertoi, että heillä on koti, ruokaa jne. 

En vain ymmärrä joidenkin aivoituksia.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän kyseenalaista että verovaroista maksetuilla rahoilla ostetaan jotain amerikan digiturhakkeita. Spotify on sentään ruotsalainen, sen voin vielä hyväksyä. Vaikka mieluummin vaan varastaisi sen musiikin ja käyttäisi rahat johonkin järkevään.

Vierailija
42/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tulot mitä hyvänsä, niin en ymmärrä mitään maksullisia kanavia, kun jo yleverokin pitää pakosta maksaa. Kunnon steroilla kuuntelen musiikin levykokoelmani on juuri sitä, mitä haluan. 

Kirjastosta saa ilmaista luettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin Spotify kun kaikki olennainen musiikki on CD levyillä.

Voi hyvänen aika. Moni kuuntelee musiikkinsa esim. puhelimelta lenkillä. Voi tehdä Spotifyihin useita soittolistoja. Paljon helpompaa kuin joku cd-levy ja soitin mihin se sopii. Haloo nyt taas.

ap

Siis musiikkia,,puhelimella🤯🤣

Vierailija
44/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähes kymppitonnin tulot eikä ole suoratoistoja, vaan haen kirjastosta videoita. Siellä riittää kymmeniksi vuosiksi katsottavaa.

Ja kaikkien pitäisi elää kuten sä?

ap

Kunhan itse maksaa menonsa, niin saa elää just kuten haluaa. Jos elää muiden rahoilla, niin asia on eri.

Oikeastaan ei, koska ei sentään missään totalitäärisessä valtiossa asuta. Kumpikin saa elää kuten haluaa sen budjetin rajoissa, mikä on käytettävissä. Ei riipu siitä, onko tulo palkkaa, eläkettä, työttömyyskorvausta, toimeentulotukea vai jotain muuta. Saa käyttää kuten haluaa. Muita velvoitteita sitten työttömyyskorvaus ja joissakin tapauksissa toimeentulotuki sitten toki ihmiselle tuovat (työnhaku). 

Vierailija
45/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se vähän kyseenalaista että verovaroista maksetuilla rahoilla ostetaan jotain amerikan digiturhakkeita. Spotify on sentään ruotsalainen, sen voin vielä hyväksyä. Vaikka mieluummin vaan varastaisi sen musiikin ja käyttäisi rahat johonkin järkevään.

Et sitten lukenut aloitusta kunnolla. Ap kirjoitti ihmisestä joka maksaa palkkatuloillaan sen Spotifyn. Se aloitus oli mun tekemä. Mä en saa mistään mitään tukia vaan kaiken maksan ihan itse. 

Vierailija
46/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tulot mitä hyvänsä, niin en ymmärrä mitään maksullisia kanavia, kun jo yleverokin pitää pakosta maksaa. Kunnon steroilla kuuntelen musiikin levykokoelmani on juuri sitä, mitä haluan. 

Kirjastosta saa ilmaista luettavaa.

On mullakin kunnon vanhat stereot, mutta ei niitä lenkille oteta. Äly hoi.

Vierailija
47/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin Spotify kun kaikki olennainen musiikki on CD levyillä.

Voi hyvänen aika. Moni kuuntelee musiikkinsa esim. puhelimelta lenkillä. Voi tehdä Spotifyihin useita soittolistoja. Paljon helpompaa kuin joku cd-levy ja soitin mihin se sopii. Haloo nyt taas.

ap

Siis musiikkia,,puhelimella🤯🤣

Oletko sä vähän yksinkertainen? Mitä ihmeellistä on kuunnella musiikkia puhelimella kuulokkeiden avulla? Missä todellisuudessa sä oikein elät?

Vierailija
48/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että pienituloisen ei voi tehdä kuin väärin. Jos et osta lapselle kesällä kallista jätskipalloa, olet perseestä, koska et sen vertaa viitsi lapseen panostaa ja tinkiä jostain muusta. Ostat sen kalliin jätskipallon niin olet sittenkin perseestä ja ei ihme että olet köyhä, kun tuolla tavalla tuhlaat.

Mun mielestä jokaisen elämään tulisi kuulua myös jokin harrastus tai muu iloa tuova asia, oli se vaikka satunnainen kahvilassa käynti, Netflix tai kansalaisopiston sienikurssi. Mikä nyt kenellekin tuo eniten iloa.

Tuet ovat liian hyvät, jos niistä riittää kahvilaan tai netflixiin.

Ja silti jaksetaan kitistä niistä.

Vierailija
49/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tietenkin olla mutta silloin ei valiteta rahojen vähyydestä jos niitä törsää turhuuksiin. 

Vierailija
50/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan poika käy kiristämässä äidiltään lisää rahaa, ei ole huumeveikko, vaan tilaa kaikenlaisia suoratoistoja, on elisa viihteestä alkaen x-boxiin jne. yli 150 e/kk yhteensä, niin toimeentulotuki ei riitä. Raivostui, kun käytiin laskuja läpi ja kehotettiin perumpaan tilauksia.

Vierailija
51/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis hyvä jos ne tukiin laitetut rahat menis työtätekeville, mutta ei. Ne menee aina väärään osoitteeseen. Siksi lisää rahaa tukiin, koska ei ne menee palkkoihin muutenkaan. Kitsasta porukkaa.

Yritystuista pitäisi leikata tai pakottaa ne maksamaan takaisin rahoja työtätekeville osakkeina tai ihan maana. NE maanviljelijälle annetut tuet tarkoittaa että me veronmaksat omistetaan se maa- Ne on meidän rahoja!

Vierailija
52/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vollota persuille. Ne sulta leikkaa koska niiden hillotolppaväki ei työllisty mihinkään eduskunnan jälkeen ja ministereinä ne kahmii niin paljon meidän verorahaa kuin ehtii.

Ja kaikki ideathan tulee Kokoomuksen kultapossuilta. 

Kantsiiko köyhän näitä ikinä äänestää, on kysymys, joka kannattaa itselleen esittää.

Vierailija
53/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmaisia suoratoistoja.

Vierailija
54/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla mitään! Pitää maata ojassa ilman toivoa ja ottaa lyönnit ja potkut vastaan kiitollisena! Köyhällä ei saa olla iloa. Nopeuttaa köyhän poismenemistä.

Vierailija
55/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa olla jos itse maksaa. Veronmaksajien rahoilla ei tarvitse olla.

Vierailija
56/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähes kymppitonnin tulot eikä ole suoratoistoja, vaan haen kirjastosta videoita. Siellä riittää kymmeniksi vuosiksi katsottavaa.

Nyt tiedän miksi kirjasto aina tyhjä, eli rikkaat vie kirjat yms. Niin ettei jää köyhille mitään. 

Vierailija
57/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta firman pomo saa uuden purjeveneen

Vierailija
58/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sossu kielsi sairailta kaikki elokuvat yms. Ei saisi laittaa rahaa "turhaan" . Ja sitten näin kaupassa mitä hän itse osti: ruokakupongit ruokaan otti köyhiltä ne ja osti myös kaljaa. Että silleen. Ja muilla ei saisi olla mitään. 

Vierailija
59/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä eikä minulla ole Netflixiä eikä Spotifyyta...

Vierailija
60/102 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat kehuu täällä kuinka he hakee ilmaisia eväitä ja ruokakuponkia ja jakelua ja vielä kirjaston uudet kirjatkin. Köyhän aika vaikea sitten hakea mitään! kun ne menee työssä käyville ensin. Siinä pitäisi yrittää sitten jämät poimia, jos löytyy. Ja seuraavaksi jo kumartaa. Lähikirjastossa lapsena 90 luvulla oli jäljellä 70 luvun kirjoja, muut oli viety ei palautettu. Nyt tiedän työssä käyvät ne vei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi