Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtelevatko. yksityislääkärit työterveysasiakkaita huonommin kuin itse maksavia?

Vierailija
15.08.2025 |

Olen huomannut, että jotkut Mehiläisen lääkärit käyttäytyvät huonosti. En ole juuri asioinut itse maksavana, joten en osaa itse arvioida, onko käytös erilaista. Tarkoitan siis sellaista ihan töykeyttä, hutilointia ym. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa. Tosin yksi lääkäri otti silloiset vaivani tosissaan, vaikka lopulta ne eivät kuuluneet työterveyden hoidettavaksi, mutta piti huolen siitä että vaivani sai hoitoa julkisella puolella. Toisaalta myös pahan kaatumisen jälkeen kävin kolme kertaa lääkärissä (oli aina sama mieslääkäri) jatkuvien kipujen takia. Kolmannella kerralla tämä lääkäri sitten tokaisi, että en ole pahasti kaatunut eikä minua vaivaa mikään vakava. Ilman että oli tehty mitään tutkimuksia, kuten röntgeniä, magneettikuvausta tms, ja kyseessä oli kaatuminen työmatkalla. Tämänkin sitten lopulta hoiti julkinen, koska vakuutusyhtiö ilmoitti minun parantuneen vaivasta kahdessa kuukaudessa eivätkä edes kertoneet minulle diagnoosia jos sellaisen oli lääkäri ilmoittanut heille. Ihan vitsiä joskus.

Vierailija
22/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tarkastaa aina ennen käyntiä tiedot ja jos siellä lukee "Varoitus! : Työterveysasiakas", niin paveluhan on sen mukaista. 

Ei meillä edes saa työterveysaikaa kuin tietyille lääkäreille, jotka on nimetty meille työterveyslääkäreiksi. Jos varaa ajan jollekin toiselle, maksaa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä en tiedä, että saako työterveysasiakkaana huonompaa palvelua, mutta palvelu on ainakin kymmenen kertaa parempaa verrattuna julkiseen vaihtoehtoon.

Riippuu varmasti lääkäristä, sillä itsellä on päinvastainen kokemus. Edellisessa työpaikassa vältin työterveyslääkäriä (oli vain yksi lääkäri), jos mahdollista. Julkinen oli parempi.

Vierailija
24/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Terveystalon lääkäreillä on ohjeistus että työterveyden asiakaille ei saa antaa kuin max 3 päivää sairaslomaa. Tämä lipsahti lääkäriltä. Kysyi olenko työterveyden kautta heillä, kerroin että en ole. Lääkäri totesi että luojan kiitos sillä vaivani tarvitsi jatkotutkimusta ja pidemmän sairasloman. Kertoi vielä että ei olisi voinut sairaslomaa antaa jos olisin ollut työterveysasiakas. 

Tuo ohjeistus ei tule Terveystalolta, tuo sovitaan työnantajan kanssa. Meillä se on 2 vrk. Tarkoitus kun ei ole tarjota palkallista lomaa, tarkoitus on selvittää vaivan syy ja se, miten se vaikuttaa työhön. 

Meillä ei saa palkallista sairauslomaa kuin 2 vrk muidenkaan kuin työterveyslääkärin kirjoittamana ellei kyseessä ole sairaalalääkäri ja sairaus/vamma edellyttänyt sairaalahoitoa. Meillä työntekijä ohjataan työterveyteen heti maanantaina, jos on lauan

Mitäs jos on vaikka masennus? Ei mene ihan parissa päivässä ohi. 

Vierailija
25/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan esim. erikoislääkärin pitäisi saada palkkaa, että viitsisi käyttäytyä hyvin eikä olisi pihalla kuin lumiukko siitä, mitä edellisellä käynnillä on puhuttu. 

ap

Vierailija
26/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan pörräisen mieslääkäreitä ole saanut mitään apua itsemaksvana. Ei tota tartte tutkia kun noita vaan tulee ja tutkimukset maksaa oli asenne. Pääsin terveyskeskukseen, nuori naislääkäri lähetti kuviin ja sieltä löytyi kyllä hoitoa vaativa vaiva. En nyt ala tarkemmin selittää mistä kyse.  En enää ikinä varaa aikaa pörriäisen mieslääkäreille. 

Olen työssä käyvä, mutta meillä ei kuulu lääkäri työterveyshuoltoon, sillä se on vain minimi. Mikrofirma, jossa olen ainoa ulkopuolinen työntekijä (insinööritoimisto, meidän alalla yleistä tällaiset alle 5 henkilön firmat). 

Vierailija
27/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa työterveys, jolla pääsisi yksityisen lääkäriaseman palveluita käyttämään. Saattaisin kestää pienen epäkohteliaisuuden tunteen.

Kävin äskettäin Mehiläisessä itse maksavana. 300e maksoi se käynti. Aina, kun kuulevat, että maksan itse, ehdottavat sitä ja tätä tutkimusta. " Tämä maksaa kyllä, mutta olisi hyvä ottaa. Ottaisin myös tämän toisen tutkimuksen". 

Omasta työterveydestä saa vai 2 päivän sairasloman ilman tutkimuksia. Jos sellaisia haluaa, ne eivät heille kuulu vaan ohjaavat terveyskeskuksen jonoon. 

Vierailija
28/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne katsoo ensin, että minkälaisen sopparin työnantaja on tehnyt. Jos on ihan minimi pakollinen, niin eihän se tietenkään mihinkään laajoihin tutkimuksiin riitä. Jos työnantaja on tehnyt laajan ja hyvän sopparin, niin kyllä niille terveyspalvelujen tuottajille työnantajien rahat kelpaa. Minä olen aina saanut hyvää ja ystävällistä palvelua.

Vierailija
29/29 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että vaikuttaa minä asiakkaan käy. En ole juurikaan työterveyttä käyttänyt. Yksityiselle on mennyt tuhansia. Joskus tavannut aikamoisia hirviöitä yksityisellä. Eihän niistä voi edes valittaa, kun ovat niin kollegiaslisia, että lääkäri asettuu aina toisen lääkärin puolelle...

Miksei voi valittaa. Sain sen verran törkeää kohtelua itse maksava asiakkaana Terveystalon erikoislääkäriltä, että lähetin terveiset aspan kautta. Omivat menneet perille. Aion vastakin tehdä samoin, jos kohtaan täysin asiattomasti käyttäytyvän lääkärin. Teki oikeasti mieli vaihtaa rooleja ja kysyä lääkäriltä, mikä sua vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme